• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

آغازمرحله دوم طرح مکمل یاری مگادوز ویتامین A در کیش

  • کد خبر : 16807
  • 22 خرداد 1400 - 18:27
آغازمرحله دوم طرح مکمل یاری مگادوز ویتامین A در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از آغاز مرحله دوم طرح مکمل یاری مگادوز ویتامین A برای کودکان ۲ تا ۵ سال در جزیره کیش خبر داد

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به نقش موثر ویتامین A در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی، گفت: با توجه به این که کودکان گروه آسیب پذیر در سطح جامعه هستند که در برنامه غذایی آنان ویتامین Aبه مقدار کافی وجود ندارد از این رو هر سال دو بار طرح مکمل‌یاری مگادوز ویتامین A اجرا می شود.

رضانیا با بیان این که ویتامین A برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کووید۱۹ بسیار موثر است، گفت: ویتامین A یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

وی افزود: برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا در میان کودکان این برنامه مداخله‌ای را انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص اهمیت آموزش مادران برای تامین ویتامین در مواد غذایی کودکان خود تصریح کرد: تامین ویتامین A در منابع گیاهی هویج و کدوحلوایی است که منابعی ارزان و در دسترس خانواده است.

رضانیا اظهار داشت: در فصل پاییز بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا کودکان را تهدید می کند بنابراین دریافت ویتامین A در برنامه غذایی کودکان حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: مکمل‌یاری مگادوزویتامین A دو بار در سال و هر شش ماه یکبار تکرار می‌شود. این برنامه هیچ عوارض جانبی ندارد.

محمدرضا رضانیا خاطر نشان کرد: با تامین کپسول های ٢٠٠ هزار واحدی مگادوز ویتامین A توسط مراقبین سلامت و مراکز پایگاه های سلامت به تمام کودکان ٢ تا ۵ سال تجویز می شود.

رضانیا در ادامه بیان داشت: این برنامه از ابتدای هفته جاری آغاز می‌شود و هر ۶ ماه یک بار به کودکان تجویز خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از والدین خواست تا برای مکمل یاری مگادوز ویتامین A کودکان خود، با در دست داشتن کارت بهداشتی کودک و بارعایت کلیه ضوابط بهداشتی به پایگاه های بهداشتی تحت پوشش خود مراجعه کنند.

وی با تاکید بر عدم مصرف خودسرانه مکمل‌های دارویی، گفت: استفاده از ویتامین‌ها بدون مشورت پزشک نه تنها سودی ندارد بلکه می‌تواند ضرر داشته باشد زیرا تعادل بین مواد مغذی در بدن بهم می‌ریزد و مشکلات دیگری به وجود می‌آورد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=16807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.