• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
6

آسیا آماده باش/ هفته رویایی مهاجمان تیم ملی در اروپا

  • کد خبر : 67622
  • 22 فروردین 1402 - 6:36
آسیا آماده باش/ هفته رویایی مهاجمان تیم ملی در اروپا

مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران این هفته در دیدارهای باشگاهی خودشان عملکرد درخشانی از خود نشان دادند.

جام ملت‌های فوتبال آسیا دقیقا ۹ ماه دیگر در کشور قطر برگزار خواهد شد. این رقابت ها قرار است از ۲۰ دی تا ۸ بهمن ۱۴۰۲ در قطر برگزار  شود. تیم ملی فوتبال ایران که در سید یک قرار دارد، در دوره قبلی به نیمه نهایی رسید ولی در این مرحله برابر ژاپن شکست خورد و از رسیدن به دیدار نهایی بازماند. 

خبر خوش برای امیر قلعه‌نویی در روزهای اخیر درخشش مهاجمان ایرانی در فوتبال اروپا است. اتفاقی که باعث خواهد شد دست سرمربی تیم ملی برای انتخاب نفرات خود خصوصا در  خط حمله باز شود. این هفته ۳ مهاجم تیم ملی فوتبال ایران توانستند در فوتبال اروپا گلزنی کنند تا هفته خوشی برای لژیونرهای ایرانی رقم خورد. 

گلزنی در کلاسیکوی پرتغال

این هفته اوج درخشش مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران در فوتبال اروپا بود. مهدی طارمی که اولین گل تیم ملی فوتبال ایران در بازگشت مجدد قلعه نویی به نیمکت تیم ملی ایران را به ثمر رسانده بود، توانست در حساس‌ترین دیدار باشگاهی در فوتبال پرتغال که به کلاسیکو معروف است، گلزنی کند. 

در نیمه دوم مهدی طارمی با شوت زیبای خود گل دوم را نیز برای تیمش به ثمر رساند تا بازیکن ایرانی بعد از ۳ بازی در پرتغال دروازه حریفان را باز کرده باشد. طارمی در دقیقه ۸۸ جای خود را به فابیو کاردوسو داد و زمین بازی را ترک کرد.

سردار در بوندسلیگا راه گلزنی را یاد گرفته است

 بایر لورکوزن در ادامه روند خوب خود در خانه از اینتراخت فرانکفورت پذیرایی کرد و با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست یافت. سردار آزمون در این بازی نیمکت‌نشین بود اما او از دقیقه ۷۰ به میدان رفت و گل سوم تیمش را در دقیقه ۹۵ به ثمر رساند تا در کسب این پیروزی نقش داشته باشد.

به این ترتیب آزمون شمار گل‌های خود را در این فصل بوندسلیگا به ۴ گل رساند. او یک گل نیز در هفته‌های پایانی فصل قبل به ثمر رسانده بود. آزمون در دو دیدار اخیر تیم ملی ایران در بازی با روسیه و کنیا غایب بود و هنوز برای تیم ملی بعد از جام جهانی بازی نکرده است. آمادگی این بازیکن در سال جام ملت‌های آسیا بدترین خبر برای رقیبان ایران خواهد بود. فراموش نکنیم که در دوره قبل جام ملت های آسیا آزمون با ۴ گل زده در رده دوم برترین گلزنان جام قرار گرفت.

بازگشت الله‌یار با گل

الله‌یار صیادمنش گل دوم تیمش را در دیدار با ساندرلند به ثمر رساند تا نشان دهد بعد از مصدومیت‌هایی که در این فصل داشته است کم‌کم به شرایط ایده‌آل بر می‌گردد. 

بازیکن ایرانی که در این فصل از بند مصدومیت رها شده است، چند هفته پیش بار دیگر از ناحیه همسترینگ مصدوم شد. او در فصلی که مصدومیت زیاد سراغ او آمده، شانس حضور در جام جهانی قطر را نیز از دست داد. تیم صیادمنش در حال حاضر در رده هفدهم قرار دارد و شانسی برای صعود به لیگ برتر در فصل آینده ندارد.

از بین این سه بازیکن، تنها مهدی طارمی در دیدارهای اخیر تیم ملی بازی کرد و دعوت احتمالی آزمون و صیادمنش، رقابت را در خط حمله افزایش خواهد داد. این در حالی است که قلعه‌نویی بازی‌های لیگ را نیز زیر نظر خواهد داشت تا در هفته‌های آتی بازیکنان مورد نظر خود را برای حضور در رویدادهای مهم از جمله جام ملت های آسیا بیشتر بشناسد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=67622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.