• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

آرمان تامین اجتماعی ایجاد امنیت و آرامش و عدالت در جامعه است

  • کد خبر : 31027
  • 07 آذر 1400 - 8:37
آرمان تامین اجتماعی ایجاد امنیت و آرامش و عدالت در جامعه است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: آرمان تامین اجتماعی، ایجاد امنیت و آرامش و عدالت در جامعه است و ذی‌نفعان اصلی ایجاد این آرامش، جامعه کارگری و کارفرمایی و اعضای این صندوق هستند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با استاندار استان مرکزی اظهار داشت: با یک نگاه راهبردی به صندوق داری در تامین اجتماعی باید شرایطی را فراهم کرد که محیط را برای رشد و توسعه رقم زد و آرامش را برای آیندگان به ارمغان آورد. برای تحقق این امر نیاز است به جامعه کارگری توجه ویژه‌ای شود.
موسوی با اشاره به فضای جنگ همه جانبه اقتصادی و تحریم‌ها گفت: در مقابل با وجود ظرفیت و پتانسیل‌های مهم موجود در کشور می‌توان در مسیر رونق تولید قدم برداشت. ظرفیت درونی کشور متکی به سرمایه انسانی است و از این رو هرچه بتوان دغدغه سرمایه انسانی و نیروی کار را به حداقل رساند می‌توان افقی روشن را برای آینده ترسیم و در راستای توسعه اقتصادی در بخش‌های مختلف قدم برداشت.
وی ادامه داد: ارزش پول ملی و اقتصاد وابسته به کار است از این رو هرچه به سمت اصلاح و بهبود شرایط کار و حمایت از نیروی انسانی حرکت کنیم، زمینه ارزش ملی تقویت می‌شود. مهمترین موضوع که باید به آن توجه شود این است که با گره گشایی و حل مسایل کوچک پیش روی تولید می توان موانع بزرگ را رفع کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در رابطه با هپکو تصمیمات خوبی گرفته شده اما این تصمیمات کافی نیست، برای بازگشت رونق به این کارخانه نیاز است، اقدامات موثر دیگری نیز انجام شود. با وجود ظرفیت‌های موجود در این کارخانه باید از ورود کالاهای مشابه به کشور جلوگیری کرد و تمام شرکت‌ها با ثبت سفارش کالای خود به احیای مجدد این کارخانه کمک کنند.
موسوی اظهار داشت: در راستای توسعه و بازگشت فعالیت در این کارخانه به همه شرکت‌های زیر مجموعه شستا ابلاغ شده تا کالای مورد نیاز خود را از این مجموعه خریداری کنند.
استاندار استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: بحث های کارگری و کشاورزی استان که دو حوزه از قطب های مهم کشور محسوب می شود نیاز به توجه ویژه دارد.
فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه صنایع بزرگ مسائل خاص خود را دارند و نیاز به پیگیری مستمر دارد،به مسائل هپکو اشاره کرد و افزود: مشکلات اقتصادی در کشور و به تبع آن در استان به موقع بررسی نمی شود و تصمیم گیری در رابطه با حل مسائل به تعویق می افتد و منشا بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات هپکو این موضوع است. به عنوان نمونه در رابطه با مسئله فساد در خصوصی سازی راهکارهایی برای بهبود شرایط وجود دارد که مورد توجه قرار نگرفته است.
وی بیان کرد: هرآنچه در استان مرکزی قابلیت تولید دارد و وارد می شود باید با استفاده از ابزار قانون تحت پیگرد قرار دهیم، این موارد شامل محصولات تولیدی شرکت های بزرگ استان نیز می شود و از این شرکت ها حمایت خواهیم کرد.
مخلص الائمه اظهار کرد: بیش از ۲۲ سال با هپکو در ارتباط بوده ام و باید توجه داشت، امروز هپکو آماده حرکت است و شرایط مناسبی دارد اما این شرکت نیاز به اصلاح مدیریتی، سهامداری و برخورد با رانت خواران دارد .
وی با اشاره به این نکته که حاکمیت و دولت وظیفه تامین عدالت و امنیت را به عهده دارد، گفت: این تفکر که امنیت شغلی و اقتصادی در کارگران رعایت نمی شود وجود دارد و کارگران مطالبه رسیدگی به وضعیت را خواستار هستند، در همین راستا دیوان سالاری استان را به نفع عدالت، رفاه و امنیت مردم این استان می شکنیم که بیش از گذشته از کارگران حمایت شود.
علی بابایی کارنامی، رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: جامعه کارگری به اهمیت تلاش و کوشش برای پیشرفت آبادانی کشور اعتقاد دارند و بحث کارگری و حقوق این قشر دغدغه اصلی  فراکسیون کارگری و مجلس یازدهم است.
وی با بیان اینکه قصد و اراده برای حمایت از کارگران در تمامی بخش‌های نظام وجود دارد، اظهار داشت: کارگر و کارفرما دو بازوی اقتصاد کشور هستند و بدون حضور و فعالیت آن ها توسعه تولیدات محقق نمی شود. از استاندار استان مرکزی می‌خواهم  که برای رفع مشکل هپکو اقدام کنند.
بابایی کارنامی ادامه داد: مشکلات هپکو در حوزه‌های مختلف بایستی در اسرع وقت برطرف شود. مدیران ناکارآمد و فاسد باید عزل شوند و سفارش سایر شرکتها شرکت‌ها باید از این کارخانه باشد تا بار دیگر رونق به این کارخانه بازگردد.

محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: حمایت از حقوق جامعه کارگری و توسعه تولید یکی از دغدغه های اصلی فراکسیون کارگری است که برای بازخورد بهتر و بررسی ملموس شرایط محیط های کارگری برنامه سفرهای استانی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از قطب های صنعتی کشور است، بیان کرد:شرایط در برخی کارخانه ها مناسب نیست. با توجه به ظرفیت موجود در استان نیاز است از این کارخانه های بزرگ حمایت شود، به قطع یقین با ایجاد رونق در این مجموعه ها فرصت های شغلی برای جوانان این استان و استان های همجوار نیز فراهم خواهد شد.
آصفری افزود: در بازدید امروز هیات رییسه فراکسیون کارگری از کارخانه های هپکو، آذراب ، آلومینیوم و واگن پارس بازدید به عمل آمده و در جریان دغدغه و مشکلات این بخش ها قرار گرفتیم. نیاز است با بررسی و رفع موانع مشکلات موجود در ابن کارخانه ها رفع شود.
قیاسی، عضو کانون انجمن‌های صنفی استان مرکزی گفت: اصلاح ماده پنج کارگران ساختمانی مهمترین دغدغه کارگران این بخش است، تقاضا داریم نمایندگان مجلس و مسئولان دیگر به  این موضوع توجه کنند.
وی افزود: محدودیت سهمیه کارگری یکی دیگر از دغدغه های این قشر است و نزدیک به ۱۸ ماه است، کارگران در انتظار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هستد. با توجه به سختی کار می طلبد در این راستا گام برداشته شود تا اگر کارگری در حین کار دچار سانحه شد خانواده از این مزایا استفاده کنند.

ابطحی رییس کانون بازنشستگان استان مرکزی نیز گفت: درمان و معیشت دو دغدغه اصلی جامعه کارگری و بازنشستگی است.
میرناصری، رییس شورای کارگری هپکو نیز گفت: مهمترین توقع و خواسته کارگران این کارخانه این است که مسیولان مربوطه نگاه ویژه ای به حقوق این قشر داشته باشند . حق و حقوق کارگری، امنیت شغلی، سختی کار و ۴درصد حق بیمه کارفرما لحاظ نشده است و باید به آن توجه شود.
وی افزود: امید است با استفاده از زیرساخت های موجود و نیروی متخصص و متعهد در جهت بازگردان رونق تولید به این کارخانه گام برداشته و امید و اعتماد در بین مردم زنده شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=31027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.