به گزارش رویداد خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم، «محسن وطن پرست»، مدیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پست، از آخرین وضعیت خدماتدهی شرکت ملی پست در ایام اربعین حسینی خبر داد.
وطن پرست پیرامون وضعیت ارسال گذرنامه زائران اظهار داشت: «در شرکت ملی پست پس از دریافت مرسولات حاوی گذرنامه روند “تجزیه و آمادهسازی” و سپس “ارسال و توزیع” گذرنامه ها برای مقاصد زائرین انجام می شود که در این ایام با ترافیک بسیار بالایی مواجه شدیم و همه همکاران واحدهای اجرایی در حال آمادهباش هستند و در همین راستا شیفتها جداگانهای برای توزیع و آمادهسازی پیشبینی شده است.»
وی تاکید کرد: «به دلیل ترافیک و حجم بالا درخواست ها گذرنامه، شرکت ملی پست از مردم عزیز تقاضا دارد به هیچ عنوان به واحدها پستی مراجعه نکنند زیرا تراکم فقط منجر به ایجاد اختلال در روند خدمترسانی میشود.»
پیگیری مرسولات حاوی گذرنامه از طریق کدملی
در همین راستا به منظور اطلاعرسانی از وضعیت مرسولات، بر اساس گفتههای مدیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پست، متقاضیان دریافت گذرنامه با مراجعه به پرتال رسمی شرکت ملی پست به نشانی WWW.POST.IR پس از ورود به قسمت خدمات پستی زیر فصل رهگیری مرسولات سازمانی (najatracking.post.ir) گذرنامه خود را میتوانند توسط کدملی پیگیری نمایند.
وطن پرست افزود: «در این ایام برای افزایش سرعت ارسال مرسولات حاوی گذرنامه به استان هایی از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر هماهنگیهایی با شرکتهای هواپیمایی صورت گرفته تا با ظرفیت بیشتری مرسولات پستی را به مقصد متقاضیان ارسال نمایند.»
سرویس پستیافته؛ جستوجوی گمشدهها
مدیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پست با اشاره بر رونمایی سامانه پستیافته در آستانه راهپیمایی اربعین حسینی عنوان کرد: سرویس “پست یافته” خدمتی است که مدیریت و ساماندهی اشیا مفقودی و پیدا شده مردم را بر عهده دارد.
وطن پرست بیان داشت: «ما در وهله اول از همه مردم عزیز خواهش داریم که هر مدرک مفقود شده ای را داخل کشور پیدا کردند در نزدیک ترین صندوق پستی معابر بیاندازند تا همکاران ما طبق برنامه تعیین شده در مناظق پستی در “سامانه پستیافته” ثبت کرده تا روند ارائه خدمترسانی از طریق “پستیافته” انجام گیرد.»
وی در خصوص تحویل مدارک مفقودی گفت: «علاوه بر روش حضوری که فرد میتواند با مراجعه به دفاتر پستی به مدارک مفقودی خود دست پیدا کند، همچنین امکان ثبت سفارش غیر حضوری هم در این سامانه فراهم شده است. بصورتی که با مراجعه به سامانه “پستیافته” در صورتی که سند و مدرک مفقود شده در سامانه ثبت شده باشد، به جای مراجعه حضوری میتوان در سامانه ثبت سفارش انجام داد و مدارک برای کاربر ارسال شود.»
اتصال به سامانه چاپار و شاهکار و ارسال پیامک “پیدا شدن مدارک” به دارندهی شماره موبایل که به نام صاحب کدملی یافت شده ثبت شده است، قابلیت سفارش غیرحضوری و همچنین قابلیت تبادل اطلاعات حضوری و الکترونیکی با سایر دستگاهها نظیر مترو، آستانهای متبرک و سایر دستگاهها، مواردی بود که وطن پرست به عنوان امکانات و قابلیتهای جدید سرویس پستیافته به آنها اشاره کرد.
توزیع لیبل های پست یافنه در دفاتر پستی مراکز استان ها و مناطق پستی
مدیر کل مهندسی عملیات شرکت پست با اشاره بر اینکه تصمیم گرفته شد تا سامانه پست یافته در ایام اربعین خدمترسانی کند گفت: «در ادارات پست مراکز استانها، موکب های مستقر در مرزها در مرزهای خروجی زمینی و همچنین موکب های مستقر در کشور عراق به زائرین برچسب فرم ثبت مشخصات (شامل نامونامخانوادگی، کدملی و شماره موبایل) داده میشود که با چسباندن به کوله و گوشیهای هوشمند، امکان ثبت و رهگیری آنها در “سامانه پست یافته” فراهم میشود.
وی اضافه کرد: «در سه نقطه اصلی این برچسبها تحویل داده میشود که در باجه های پستی مراکز استانها و مناطق پستی این برچسبها وجود دارد و طی روزهای آینده در شهرستانها، دفاتر فرعی پست و همچنین فرودگاهها نیز این اتفاق نهایی خواهد شد.
در همین راستا زائرین راهپیمایی اربعین در صورت پیدا کردن هرگونه مدارک هویتی، کیف پول و … در مرز خارجی با مراجعه به باجههای پستی که در مرزهای خروجی کشور پیشبینی شده تحویل نمایند.
وطنپرست اعلام کرد: «پنج موکب شرکت ملی پست در داخل کشور عراق در مناطق نجف، کربلا و طول مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند و اولین کاروان خودرویی ما نیز طی روزها گذشته برای آمادهسازی موکبها به سمت عراق حرکت کرد و تمامی این خدمات گفته شده در کشور عراق نیز در این موکب های مستقر شده ارائه می شود.»