• امروز : شنبه - ۲۴ آذر - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

اعطای ”نشان فردوس“ به پاس اقدامات جهادی بانک سپه در حوزه محرومیت‌زدایی  اطلاعیه بانک سرمایه در خصوص تعطیلی شعب استان مازندران در تاریخ ۲۵ آذر ۱۴۰۳ اگزیم بانک ایران بازوی توسعه ای صنعت شکلات کشور شعبه شاهین ویلای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز افتتاح شد گام‌های استراتژیک برای تقویت همکاری‌های بین‌سازمانی و توسعه صنعت بیمه بانک پارسیان ۱۴ سپرده‌گذار را در دهمین مرحله قرعه‌کشی سپرده سبا شگفت‌زده کرد/ ۵ میلیارد ریال جایزه ویژه این قرعه کشی ثبت‌نام در طرح جدید ایران‌خودرو با حساب وکالتی بانک مسکن اساتید بین المللی، نمایندگان بیمه سامان را آموزش دادند مذاکرات بانک سینا و بانک VTB روسیه جهت تأمین مالی تجار ایرانی و روسی سندیکای بیمه‌گران ایران با مشارکت تمامی ذینفعان، طرح عملیاتی خود جهت مدیریت چالش‌های موجود میان شیوه‌های متعارف و نوظهور فروش محصولات بیمه‌ای را به بیمه مرکزی ارائه کند جزئیات فرایندهای مرتبط با پرداخت خسارت افت خودرو تشریح شد

2

چالش های هشت گانه در مسیر استقرار تحول دیجیتال در شبکه بانکی

  • کد خبر : 97778
  • 08 آذر 1403 - 10:13
چالش های هشت گانه در مسیر استقرار تحول دیجیتال در شبکه بانکی

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی اگزیم بانک ایران در حاشیه نمایشگاه بانکداری نوین و نظام های پرداخت چالش های هشت گانه در مسیر استقرار تحول دیجیتال در شبکه بانکی را تشریح کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، هادی حیدری به عنوان هیات رئیسه نشست ارائه مقالات تخصصی با تقدیر از کیفیت مقالات ارائه شده، چالش های روند دیجیتالیزه شدن بانک ها را برشمرد.
وی گفت: در سال ۲۰۲۰ منابع معتبر در مورد احتمال شکست استراتژی دیجیتالی شدن بانک ها را ۷۰ درصد اعلام کرده اند و کماکان بازبینی های مجدد، این درصد را تایید می کند.
هادی حیدری هشت دلیل عمده عدم توفیق در دستیابی به هدفگذاری های حوزه تحول دیجیتال را بر شمرد و اظهارداشت: اولین چالش «ضعف زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات شبکه بانکی کشور» و دومین چالش، «نبود ساختار برای مدیریت فرایندها و محصولات و خدمات بانکی »است. همچنین «خلا مدیریت فرایند و ریز ساختارهای اولیه برای پیاده سازی تحول دیجیتال» چالش مهمی در این حوزه تلقی می شود.
وی ادامه داد : چالش دیگر در حوزه یاد شده، «پایداری امنیت برای حفظ حریم خصوصی افراد» است.
به گفته حیدری «منابع انسانی در بانکها» از دیگر چالش مهم در این مسیر هستند چرا که مدیران ارشد بانک «سرمایه گذاری بیش از حد در این حوزه» را ریسک تلقی می کنند.
«عدم یکپارچگی برای به اشتراک گذاری تجربه بین بانکها» چالش دیگر مطروحه توسط معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی بانک توسعه ایران در این حوزه است.
حیدری تصریح کرد: تحریم و محدودیتهای بین المللی در بانکهای کشو، عدم دسترسی به سوییفت و کاهش دسترسی به خدمات مالی پیشرفته دیگر معضل پیش روی ما برای استقرار تحول دیجیتال در شبکه بانکی محسوب می شود.
وی در پایان با اذعان به احتمال شکست در این زمینه گفت:بانکها ناچار به گذار از بانکداری سنتی به سمت بانکداری هوشمند هستند.
گفتنی است در این نشست تخصصی، رضا قسمتی، هادی سپانلو، محمدعلی ترابیان و وحید اسماعیلی مقاله « طراحی مفهومی اکوسیستم کسب و کار دیجیتال در صنعت بانکداری»، علی ابدالی، مقاله «توسعه بانکداری اجتماعی هوشمند مبتنی بر شبکه های بانکداری عامل» و فرشید فرخ نژاد، هادی سپانلو و مسعود نارنجی، مقاله« انتخاب استراتژی بهینه؛ تحول دیجیتال بر بسترهای سنتی با ایجاد نئوبانک و هوشمند سازی» را ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=97778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.