• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

هرگونه تزریق نقدینگی به بازار سرمایه اثربخش خواهد بود

  • کد خبر : 13774
  • 10 اردیبهشت 1400 - 18:26
هرگونه تزریق نقدینگی به بازار سرمایه اثربخش خواهد بود

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: هرگونه تزریق نقدینگی به بهبود بازار سرمایه کمک خواهد کرد به شرطی که از روش‌های درست یعنی از طریق نهادهای فعال در بازار سرمایه انجام شود.

آرش غفاری در گفت‌وگو با ایبِنا مصوبات اخیر درباره بازار سرمایه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مواردی که اخیرا اعلام شد می‌تواند به بازار سهام کمک قابل توجهی داشته باشد اما نکته مهم اینجاست که در چه بازه زمانی و به چه شکلی قرار است عملیاتی شود. در اکثر مواقع اعداد و ارقامی گفته شده که خیلی هم برای فعالان بازار سرمایه شفاف نبوده است که عملیاتی شدن آن به چه شکلی بوده یا از چه کانالی و چه میزان محقق شده است. 

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: طبیعتا هرگونه تزریق نقدینگی به بهبود بازار سرمایه کمک خواهد کرد به شرطی که از روش های درست یعنی از طریق نهادهای فعال در بازار سرمایه انجام شود تا اثر گذاری بیشتری هم داشته باشد. 

وی با اشاره به مجاز بودن بانک‌ها در اعطای تسهیلات به کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: این مورد بیشتر شامل شرکت های سرمایه گذاری می شود که در صورت تحقق، اثر مثبتی خواهد داشت که شرکت های سرمایه گذاری هم بتوانند از طریق بانک برای خرید سهام تامین مالی کنند. 

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اصلاح نرخ تسعیر نیز مخصوصا برای بانک هایی که مبالغ ارزی زیادی دارند قطعا به شفافیت و بهبود شرایط کمک می‌کند و اثر کاملا مثبتی دارد. نرخ کنونی محدوده ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است که باید واقعی شود. 

غفاری در پایان با تاکید براینکه مصوبات جدید می‌تواند اقدام مثبت اولیه در بازار سرمایه محسوب شود، گفت: هرگونه تزریق منابع و تسهیل امور در بازار سهام اثر مثبتی به جا خواهد گذاشت اما اینکه چقدر اثرگذار است و تا چه میزان باعث رشد می‌شود، به متغیرهای دیگر بستگی دارد. ابهامات انتخابات ریاست جمهوری و همچنین مذاکرات برجام را پیش رو داریم که به هر حال سرمایه گذاران به خصوص در بازار سهام به این مباحث توجه دارند که حتی اگرچه ممکن است در عالم واقعیت اتفاقی رخ ندهد اما از لحاظ روانی اثرگذار است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=13774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.