• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

عوامل موثر بر کنترل تورم و تقویت ریال/ گسترش دیپلماسی اقتصادی

  • کد خبر : 13521
  • 06 اردیبهشت 1400 - 6:25
عوامل موثر بر کنترل تورم و تقویت ریال/ گسترش دیپلماسی اقتصادی

یک عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به لزوم گسترش دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با دنیا، گفت:مهار تورم و تقویت ارزش پول ملی به عوامل مختلفی از جمله تقویت ارتباط با دنیا و برنامه‌ریزی‌های صحیح داخلی مرتبط است.

انور حبیب‌زاده بوکانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عوامل موثر بر مهار تورم و تقویت ارزش ریال به خبرنگار ایبِنا گفت: ایجاد آرامش و آسایش برای بازار نیاز به عوامل گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها هماهنگی بیشتر بین ادارات دولتی و دیگر دستگاه‌های فعال در این زمینه است. موسسات بانکی و پولی از جمله مراکزی به حساب می‌آیند که باید این مسئله را بیش از سایر نهادها مورد توجه قرار دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: مسئله دیگر در این رابطه توجه به ارزش پول ملی که همواره بر آن تاکید شده، است. اهمیت حفظ این مسئله به قدری واضح به نظر می‌رسد که بر کسی پوشیده نیست، بنابراین برای عملیاتی شدن این مهم  بهتر آن است تا ضمن برقراری ارتباطات موثر با سرمایه‌گذاران، حمایت از فعالیت‌های اقتصادی هم در لیست کارهای ضروری قرار گیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این رابطه یادآور شد: موضوع دیگر ارتباط با دیگر کشورهای دنیا است. گسترش دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با دنیا به اندازه‌ای قابل اهمیت است که به هیچ وجه نباید آن را کوچک شمرد. این مسئله نقش اساسی در حل مشکلات اقتصادی خواهد داشت، بنابراین ضمن آنکه نیاز است تا در این زمینه کوشش فراوان صورت گیرد، باید برای کسب نتیجه هم از مدیران حرفه‌ای استفاده کرد تا راه منجر به بیراهه نشود.

حبیب‌زاده بوکانی در ادامه تصریح کرد: انتخاب مدیران شایسته تنها به بحث دیپلماسی محدود نمی‌شود، بلکه مبحثی است که در تمام حوزه‌ها به ویژه قسمت اقتصادی به جد باید مورد توجه قرار گیرد. بانک مرکزی، بانک‌های عامل یا مستقل نیاز دارند تا از افرادی تشکیل شوند که مشخصات کاملی را برای تحت اختیار گرفتن این سمت در بر داشته باشند زیرا نقش این طیف از مدیران در امور اقتصادی کشور در هر شرایطی که قرار داشته باشیم، بسیار اساسی و تعیین کننده است.

این نماینده مجلس در این رابطه افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به موقعیت و شرایط پولی و بانکی کشور تذکرات لازم را در این زمینه داده است، به خصوص درباره بورس که سرمایه‌های مردم را با مشکل روبرو کرده است.

وی درباره امکان سیاستگذار پولی برای اجرایی ساختن این موارد بیان کرد: سیاستگذار پولی برای به وجود آوردن شرایطی که تضمین کننده باشد، باید با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق و علمی  پیش برود. به این معنا چنانچه برنامه بر اساس نظر مدیران دلسوز کشور که به طور حتم شاخص‌های تعیین شده را جهت توسعه کشور مدنظر قرار می‌دهند، باشد، توانایی یافتن راهی مناسب برای خروج از شرایط موجود به وجود خواهد آمد.

حبیب‌زاده بوکانی در ادامه اظهار داشت: مسئله مورد اشاره به شروطی پیش می‌رود و آن هم این است که ارتباطات درست و دلسوزانه بین مسئولان برقرار شود که در اینصورت مشکلات اقتصادی  نه به طور یکباره، بلکه به مرور برطرف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=13521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.