• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

ریزش ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس در دومین روز هفته

  • کد خبر : 13010
  • 29 فروردین 1400 - 20:17
ریزش ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس در دومین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۲ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد به یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۶۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۲۰ واحد رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه بیست و نهم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۳۴۲ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد به رقم ۳۱۸ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۰۱ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد، عدد ۴۳۲  هزار و ۴۵۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۸۷ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۵۳۲ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۰۰۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۵۳۶ واحد کاهش به رقم ۸۹۲ هزار و ۶۸۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۹۲۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، وپارس، فارس، کچاد و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فایرا، ساراب و سدشت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱ میلیارد و ۱۱۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۲۱ هزار و ۳۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۱۴ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فایرا(آلومینیوم‌ایران) با ۱.۸۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ساراب، سدشت، ثامید، بترانس و وتجارت بود. همچنین نماد معاملاتی وپارس(بانک‌پارسیان) با ۵.۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تاصیکو، شیران، نوری، وساخت، شپنا و ونفت قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=13010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.