• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

از ظرفیت، تجربیات و توانایی شرکت‌های بیمه در قانون تأسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی می‌توان بهره برد

  • کد خبر : 13950
  • 13 اردیبهشت 1400 - 15:32
از ظرفیت، تجربیات و توانایی شرکت‌های بیمه در قانون تأسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی می‌توان بهره برد

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه تعاون درباره قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب ١٣٩٩/٨/۵ گفت: تصویب و اجرای این قانون بسیار مثبت و اقدامی در راستای کمک به مردم هست. در این قانون تا این لحظه اسمی از شرکت‌های بیمه برای حضور و مشارکت برده نشده و این در حالی است که شرکت‌های بیمه، تخصص و تجربه لازم را در امور بیمه ای برای چنین طرح هایی که در سطح کلان می‌باشد را دارند.

وی ادامه داد: بر همین اساس شاید بهتر باشد در این قانون از ظرفیت و توانایی شرکت‌های بیمه استفاده شده تا این صنعت بتواند بیش از پیش در خدمت رسانی به مردم موثر عمل کند.
حسن پوراسکندری به قانون جدید مجلس در خصوص بیمه اجباری بیمه حوادث منازل مسکونی از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: چندین سال بود که این موضوع مطرح، ولی به دلیل نظرات و ایراداتی که به آن وارد میشد مسکوت میماند، ولی با توجه حوادث و بلایای طبیعی به‌خصوص زلزله و سیل که در سالهای اخیر در کشور رخ داده و خسارات بسیار سنگینی را در پی داشته، با پیگیری دولت و مجلس و همکاری شورای نگهبان و محوریت و پیگیری جدی بیمه مرکزی، این قانون به تصویب رسید و طی آخرین اخباری که موجود است، در مرحله تهیه و تدوین آیین نامه‌های مربوطه جهت اجرا می‌باشد.

** بیمه تعاون تنوع بخشی به سمت فروش آنلاین محصولات خود را در دستورکار قرار داده است

مدیربیمه های آتش سوزی بیمه تعاون همچنین درباره فروش آنلاین محصولات این شرکت سخن گفت و مطرح کرد: ماباید فروش آنلاین محصولات بیمه تعاون را به دو قسمت قبل از شیوع ویروس کرونا و بعد از شیوع ویروس کرونا تقسیم‌بندی کنیم.
پوراسکندری اضافه کرد: بیمه تعاون با توجه به چشم انداز و اهدافی که دنبال کرده و می‌کند، قبل از شیوع ویروس کرونا اقدامات جدی و خوبی برای فروش بیمه نامه‌های آنلاین شروع کرده بود و نتایج خوبی را هم در این زمینه به‌دست آورد.
وی افزود: بعد از شیوع کرونا و با توجه به محدودیت‌های اجباری که در ارتباطات ایجاد شد، موجب کاهش فروش بیمه نامه‌های خُرد شد، ولی این شرکت با توجه به تجربه قبلی که از فروش بیمه نامه‌های آنلاین داشت با آسیب جدی مواجه نشد و سازوکار فروش آنلاین را تقویت و بهبود بخشید.
پوراسکندری تصریح کرد: نکته مهمی که در خصوص فروش بیمه‌نامه‌های آنلاین مطرح است، ارائه خدمات متمایز به مشتریان و جلب اعتماد آنها هست.

پوراسکندری افزود: درحال حاضر با توجه به شیوع پاندمی کرونا، برای کسب و کارها از جمله شرکت‌های بیمه مشخص شد که افزایش فروش از طریق آنلاین نه تنها آسیب‌های آن‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه در صورت ارائه خدمات متمایز و رقابتی و برنامه‌ریزی درست و نهایتاً ایجاد اعتماد در بین مردم، موجب حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید و افزایش پرتفوی بیمه نامه‌های خرد نیز می‌شود.

**مزیت بیمه آتش‌سوزی بیمه تعاون در مقایسه با سایر شرکت‌ها

پوراسکندری درباره تفاوت و مزایای بیمه آتش‌سوزی بیمه تعاون در مقایسه با سایر شرکتها نیز بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم تا محصولی را ارائه دهیم که در مقایسه با سایر شرکت‌ها متنوع‌تر و جذاب‌تر باشد و در دید مردم تفاوتی را ایجاد کنیم تا بتوانیم آن را به فروش برسانیم.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون در ادامه افزود: در یکی از کارهای انجام شده، بیمه تعاون اقدام به فروش بیمه نامه های آتش سوزی طرح منازل مسکونی و اصناف در قالب چندین دفترچه و با طرح های بسیار متنوع کرده و با برگزاری چندین جشنواره فروش، تجربه و نتایج خوبی بدست آورده است.
پوراسکندری در ادامه گفت: درحال حاضر با همکاری سایر مدیریت‌های فنی بیمه تعاون طرح های مشترکی را ارائه میدهیم، به گونه‌ای که علاوه بر جذاب بودن آن، مردم کمترین مبلغ حق بیمه را پرداخت کنند و یا بیمه نامه را بدون پرداخت حق بیمه ای دریافت کنند.
وی افزود: طرح مشترکی را با بیمه‌های زندگی ارائه داده‌ایم که براین اساس وقتی بیمه عمر توسط مشتریان خریداری می‌شود، بیمه آتش‌سوزی به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و بیمه تعاون هزینه آن را پرداخت می‌کند.
مدیر آتش‌سوزی بیمه تعاون تشریح کرد: بیمه‌نامه‌هایی که به صورت اجباری نیستند همچون بیمه آتش سوزی، خیلی مورد استقبال عمومی قرار نمی‌گیرند، چراکه عموم مردم آگاهی لازم را در این رابطه ندارند و تصور مردم این است که مبلغ حق بیمه‌ بالاست و یا هیچ وقت دچار خسارت نمی‌شوند‌. ما در صدد آن هستیم با افزایش آموزش و گسترش شبکه فروش و تبلیغات مناسب‌، اقدامات خوبی را برای آگاهی دادن و تمایل مردم برای خرید بیمه نامه‌های آتش‌سوزی داشته باشیم.

تخفیفات جذاب در بیمه توقف‌ کسب‌وکار:
مدیر آتش‌سوزی بیمه تعاون درباره تخفیفات لحاظ‌شده در بیمه توقف کسب‌وکار نیز بیان داشت: بیمه توقف کسب‌وکار تا شهریور ۱۴۰۰ در اختیار بیمه تعاون است و قرار شده تخفیفات قابل توجهی را در کنار بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از ویروس کرونا، برای بیمه نامه‌آتش سوزی ارائه دهیم و مردم علاوه بر اینکه توقف کسب‌وکارشان را پوشش می‌دهند، اموالشان را نیز در برابر خطر آتش‌سوزی، سیل، زلزله و بسیاری خطرات دیگر تحت پوشش قرار دهند.

پوراسکندری اضافه کرد: اگر مردم بدانند با حداقل مبلغ می‌توانند اموال خود را حداقل برای مدت یکسال تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار دهند، قطعاً تمایل و استقبالشان در خرید این بیمه‌نامه بیشتر شده و در سبد خریدشان جزء خریدهای در اولیت های اول خواهد بود.

وی افزود: تفاوت دیگر شرکت بیمه تعاون در بحث جبران خسارت است. در موضوع خسارت تمام سعی ما این است که خسارت‌ها طبق شرایط بیمه نامه سریعاً بررسی و پرداخت شود و پس از پرداخت خسارت، تیم امور مشتریان بیمه تعاون با مشتریان تماس می‌گیرند و نظر مشتریان را در خصوص رضایت یا عدم رضایت آن‌ها میپرسند.
این نظر سنجی بعد از صدور بیمه نامه نیز انجام می‌شود. زیرا معتقدیم که بقای ما به حضور و رضایت مشتریانمان بستگی دارد.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه تعاون ادامه داد: یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند مزیت رقابتی را در بین شرکت‌های بیمه نمایان کند، عملکرد شبکه فروش شرکت می‌باشد. در همین راستا ارتباط خوبی بین شبکه فروش اعم از همکاران شعب، نمایندگان و کارگزاران ایجاد کردیم و حدود اختیارات شعب و نمایندگان را افزایش دادیم تا سرعت کار بهبود پیدا کند تا
محصولات و تفاوت های فروش شرکت بیمه تعاون با سایر شرکت‌ها در دید مردم ایجاد و رضایت آنها تامین شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=13950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.