• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

۹۴ درصد از درخواست های کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی غیرحضوری انجام شده است

  • کد خبر : 14266
  • 19 اردیبهشت 1400 - 18:27
۹۴ درصد از درخواست های کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی غیرحضوری انجام شده است

سرویس غیرحضوری کمک هزینه ازدواج از موفق ترین سرویس های راه اندازی شده طرح ۳۰۷۰( ارائه غیرحضوری خدمات سازمان تامین اجتماعی) است به طوری که در فرودین امسال ۹۴ درصد درخواست های کمک هزینه ازدواج به صورت غیرحضوری ثبت و پرداخت شده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، براساس گزارش دفتر آمار، محاسبات و اطلاعات این سازمان، از مجموع ۴۱ هزار و ۳۸۸ درخواست ثبت شده از آبان سال ۹۹ تا فروردین سالجاری، ۳۱ هزار و ۷۰۱ مورد به درخواست غیرحضوری اختصاص دارد. در فروردین‌ماه سال جاری بیشترین استقبال از سرویس غیرحضوری کمک‌هزینه ازدواج متعلق به چهار اداره کل بوشهر، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه و گیلان بوده که ۱۰۰درصد ارائه خدمت به‌صورت غیرحضوری انجام شده است.
بر اساس این گزارش، در همین مدت فقط ۲۵درصد از درخواست‌های کمک‌هزینه ازدواج، مربوط به بیمه‌شدگانی است که در سال ۱۳۹۹ ازدواج کرده‌اند و ۶۸درصد درخواست‌ها برای اشخاصی است که تاریخ ازدواج آنها به سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ بازمی گردد.
یکی دیگر از خدمات طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی، پرداخت کمک هزینه کفن ودفن است که از مجموع ۱۲ هزار و ۳۵۳ فقره اسناد صادره در این بخش که از زمان راه‌اندازی سرویس غیرحضوری آن تا پایان فروردین‌ماه سال جاری ثبت شده، تعداد ۸ هزار و ۹۴۹ فقره معادل ۷۵درصد آن به‌صورت غیرحضوری درخواست شده است. در این مدت ۱۷ میلیارد تومان به‌صورت غیرحضوری و ۶٫۴ میلیارد تومان به‌صورت حضوری پرداخت شده است. بررسی روند صدور اسناد صادره کمک‌هزینه کفن‌و‌دفن نشان از رشد و مقبولیت سرویس غیرحضوری این خدمت دارد به طوری که که این سرویس نیز همچون کمک‌هزینه ازدواج از موفق‌ترین سرویس‌های غیرحضوری ارائه شده است.
در فروردین‌ماه سال جاری، ۱۰۰ درصد بیمه شدگان ادارات کل خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان درخواست های کمک هزینه کفن و دفن خود را به صورت غیرحضوری در سامانه eservices.tamin.ir ثبت کرده اند.
از آبان سال گذشته تا فروردین سال ۱۴۰۰ خرید غیرحضوری خدمت ایام سربازی نیز از سوی بیمه شدگان استقبال شده است به طوری که از زمان راه‌اندازی آن تا پایان فروردین‌ماه ۳۱۴ هزار و۸۰۶ نفر از آن استقبال کرده و در حدود ۲۲۴ میلیارد تومان به‌صورت اینترنتی پرداخت کرده اند. از این تعداد ۲۹ هزار و ۵۸۳ نفر خرید خدمت ایام سربازی را به‌صورت نقدی انجام داده و مابقی به‌صورت اقساط نسبت به خرید اقدام کرده اند.
همچنین در فروردین‌ سال جاری ۸۷ درصد از بیمه‌شدگان ادارات کل شرق و غرب تهران بزرگ بیشترین استفاده را از خرید خدمت غیرحضوری ایام سربازی داشته‌اند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=14266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.