• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

۸۵ درصد هدف عملکردی بانک در تیرماه محقق شده است

  • کد خبر : 50822
  • 06 مرداد 1401 - 18:22
۸۵ درصد هدف عملکردی بانک در تیرماه محقق شده است

بهزاد شیری مدیرعامل بانک در جلسه ارزیابی عملکرد اهداف کمی پایش و پویش تیرماه سال جاری، که عصر دیروز (چهارشنبه) پنجم مردادماه برگزار شد، با اشاره به اینکه گزار‌ش های عملکردی بانک نسبت به ماه گذشته تغییرات بسیاری داشته و آمار تجمعی عملکرد بانک را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در تیرماه به ۸۵ درصد تحقق هدف عملکردی بانک دست پیدا کرده‌ایم.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد که مهترین تغییرات عملکردی در بخش منابع بوده است، تصریح کرد: از ۸۵ درصد تحقق هدف عملکردی، ۶۵ درصد آن مربوط به منابع بوده است که ۶۰ درصد این منابع نیز به منابع حساب های جاری اختصاص داشته است. 
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه جذب منابع ارزان قیمت تمام شده پول را در بانک به شدت کاهش داده است، خاطرنشان کرد: محاسبات اولیه نشان می‌دهد که این قیمت به ۴/۱۲ تومان می‌رسد. 
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر رشد ۱۹ درصدی منابع موثر بانک در تیرماه سال جاری ادامه داد: این رشد نسبت به مدت مشابه در سال های قبل کم نظیر است و بیش از دو برابر سال گذشته در چهار ماه ابتدایی سال جاری رشد منابع داشته‌ایم. 
وی با اشاره به رشد صدور ضمانت‌نامه در سپرده های نقدی، تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات باید از تخفیف صدور این ضمانت‌نامه‌ها، برای وجه تمایز خود در این بخش و همچنین حفظ مشتریان ارزنده بانک بهره ببریم. 
مدیرعامل بانک با تاکید بر رشد ۲۸۸ درصدی ضمانت‌نامه‌های صادره گفت: این رشد قابل توجه هم سو با سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز قرار دارد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر روند مدیریت مطلوب‌ مطالبات معوق و سررسید در تیرماه نسبت به ماه های گذشته سال جاری گفت: با مدیریت مطالبات سررسید گذشته جهش خوبی در وصول آنها داشته‌ایم که ارسال پیامک های آگاهی بخش و هشداری به این بخش کمک ویژه‌ای کرده است و باید با طرح های جدید از افزایش این نوع مطالبات جلوگیری کنیم. 
شیری با بیان اینکه ۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سراسر کشور پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: همکاران به پرداخت تسهیلات تکلیفی طرح‌های ریاست جمهوری توجه بیشتری داشته باشند زیرا این تسهیلات در سطح منطقه‌ای و کلان در بانک رصد می‌شود. 
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر رعایت حد مجاز پرداخت تسهیلات در بانک ادامه داد: مدیریت و همکاری استان ها در پرداخت تسهیلات  مطلوب است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا همواره در بین بانک هایی که مجبور به اضافه‌ برداشتی از منابع بانک مرکزی ج.ا.ا می‌شوند قرار نگیریم.
وی افزود: در حوزه عملیات ارزی در چهارماهه ابتدایی سال جاری نزدیک به ۴۰ درصد کل سال گذشته خدمات ارزی به مشتریان ارائه شده است و این نشان می‌دهد که تا پایان سال خدمات ارزی بانک، رشد شتابانی خواهد داشت. 
شیری با اشاره به مدیریت مطلوب‌ در حوزه ابزارهای پرداخت مانند خودپردازها گفت: عملکرد بانک در این حوزه از هدف گذاری پیشی گرفته است ولی با توجه به اینکه در فصل گرما هستیم باید مراقبت بیشتری در رصد و پایش خودپردازها داشته باشیم.
مدیرعامل بانک به تاکید بر کاهش ۴۳ درصدی پایانه های فروشگاهی(پوز) ضررده بانک خاطرنشان کرد: با اینکه در این موضوع عملکرد مطلوبی داشته‌ایم ولی سرعت رشد پایانه‌های فروشگاهی از برنامه هدف عقب تر است و باید همچنان که به کیفیت توجه داریم به کمیت نیز نگاهی داشته باشیم‌.
وی با اشاره به ارتقای کیفیت در ابزارهای همراه و اینترنت بانک، افزود: در ماه های آتی علاوه بر کیفیت بهتر بر کمیت این ابزارها نیز افزوده می‌شود و روند رو به رشدی را شاهد خواهیم بود.
شیری با بیان اینکه مجموع این فعالیت‌ها موجب شده است که درآمدهای مشاعی بانک در چهارماهه ابتدایی سال جاری ۶۷ درصد رشد داشته باشد، اظهار کرد: درآمدهای کارمزدی در این مدت ۲۳ درصد رشد داشته‌اند که در این حوزه علی‌رغم رشد کارمزد ۱۹۰ درصدی ضمانت‌نامه ها و ۴۵ درصدی شتاب، در بخش‌های دیگر نیاز به توجه و دقت بیشتری داریم. 
مدیرعامل بانک با تاکید بر برگزاری مطلوب مجمع بانک در ماه گذشته که کارنامه عملکردی بانک در یکسال مالی است، خاطرنشان کرد: سهامداران بانک در جلسه مجمع عملکرد مثبت و رو به رشد بانک را شاهد بوده‌اند و همچنان نقطه نظرات خود را عنوان می‌کنند و به بیلان کاری، نقاط ضعف، قوت و عملکرد بانک اشراف کامل دارند و باید بر اساس انتظار سهامداران حرکت کنیم. 
شیری با بیان اینکه بانک پس از سالیان متمادی به سود قابل تقسیم به سهامداران دست یافته است، تصریح کرد: بیش از ۱۰ درصد سود را بین سهامداران تقسیم کرده‌ایم و از محل سود انباشته ایجاد شده افزایش سرمایه بانک را در پیش گرفته ایم. 
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به تقدیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تک تک همکاران برای تلاش های ارزنده آنان در جهت دستیابی به اهداف بانک، ادامه داد: معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی نیز از حرکت پست بانک ایران در مسیر برنامه های این وزارتخانه و تقسیم سود بین سهام‌داران تقدیر کرده است. 
وی افزود: در ماه گذشته درجه بندی شعب و شاخص های درجه بندی برای سال های آتی در هیات مدیره بانک مصوب، اعلام و جلسات پرسش و پاسخ آن نیز برگزار شد.
مدیرعامل بانک با اشاره به نحوه پرداخت کارانه همکاران بانک، گفت: با نظر هیات مدیره موضوع افزایش کلان بودجه، سرانه فردی و ساعات اضافه کاری در تیرماه به ۱۴۰ ساعت افزایش پیدا کرد و هر استان، منطقه و شعبه بر اساس تحقق برنامه از این ۱۴۰ ساعت بهره مند می‌شوند. 
وی با اشاره به کسب رتبه ششم پست بانک ایران در نهمین دوره ارزیابی‌های دولت الکترونیکی افزود: کسب این رتبه را به همه همکاران تبریک می‌گویم که در این حوزه تلاش ویژه‌ای داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، جلسه ارزیابی عملکرد اهداف کمی پایش و پویش تیرماه، با حضور بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران، اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی بانک به صورت حضوری و مدیریت شعب استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
در این نشست روسای ادارات کل آمار و بودجه، اعتبارات، پیگیری وصول مطالبات، امور بین الملل، حسابداری و امور سهام، خزانه داری و نظام های پرداخت، بازاریابی و توسعه بازار، مدیر امور استان‌ها و بازاریابی و معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی به ترتیب مطالب و گزارش های خود را در زمینه مدیریت منابع، ضمانتنامه‌ها، مصارف (مطالبات غیر جاری)، عملکرد ارزی شعب، مدیریت درآمدها، نقدینگی، خدمات الکترونیک، امور استان‌ها و بازاریابی و فعالیت‌های معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی ارائه کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=50822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.