• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

۶۸۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کردیم

  • کد خبر : 20192
  • 10 مرداد 1400 - 14:45
۶۸۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کردیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال گذشته ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای اقتصاد کشور انجام شد.

به گزارش تجارت گردان ، فرهاد دژپسند» درآخرین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران درباره اشتغال‌زایی در وزارت اقتصاد، اظهار داشت: وزارت اقتصاد به‌طور عمده در تنظیم سیاست اقتصادی ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: این وزارتخانه باید اقداماتی در راستای روان‌سازی کسب و کار و رفع موانع انجام دهد تا سرمایه‌گذار با طیب خاطر وارد شود و سرمایه‌گذاری انجام دهد و در نتیجه فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

وزیر اقتصاد تصریح‌کرد: وقتی می‌گوییم تامین مالی باید روان شود، یعنی همان اقدامی که سال گذشته انجام و در نتیجه ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی اقتصاد از بازار سرمایه انجام شد که به موجب آن نرخ بهره‌برداری از ظرفیت فعلی افزایش یافت و از سوی دیگر ظرفیت جدید برای اشتغال‌زایی ایجاد شد.

شرایط اقتصادی کشور جای امیدواری دارد

وی درباره وضعیت اقتصادی کشور در پایان دولت دوازدهم، گفت: شرایط اقتصاد به گونه‌ای است که جای امیدواری زیاد است.

دژپسند افزود: یکی از بحث‌های جدی در راس برنامه‌های ما «اقتصاد هوشمند» بود و در این زمینه نقشه راه تدوین و گام‌های خوبی برداشته شد، برای نمونه در حوزه بانکداری و گمرک ورود کردیم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم این فاصله با اقدامات جدی در دولت آینده رفع شود.

وی تاکید کرد: وزیر آینده اقتصاد باید به اقتصاد هوشمند اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، زیرا با انجام این کار فضای کسب و کار روان می‌شود، سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد، کارهای دولت در حوزه‌های مختلف شفاف می‌شود و وصول مالیات با شفافیت انجام می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه‌داد: این امر برای منابع مالی دولت خوب است، فساد کاهش می‌یابد و نقش قابل توجهی در بهبود روابط ایران با کشورهای مختلف دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=20192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.