• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

۵۴ درصد انبارهای اموال تملیکی تخلیه شد

  • کد خبر : 42404
  • 06 فروردین 1401 - 21:29
۵۴ درصد انبارهای اموال تملیکی تخلیه شد

سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان به همراه رضا سعیدی مدیرکل تعزیرات حکومتی، رضا مهرجویی معاون امور گمرکی و عبدالسعید عباسی رئیس اداره امور بندری استان بوشهر در اولین روز کاری سال ۱۴۰۱، به صورت سرزده از انبارهای اموال تملیکی در منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر بازدید بعمل آوردند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، طی این بازدید دکتر اجتهادی با اشاره به خروج میزان قابل توجه کالا از انبارها اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف سریع و به روز اموال تحت تملک است که در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم نیز صورت گرفته است. در سال گذشته بر اساس همین برنامه از پیش تعیین شده موفق به تخلیه ۵۴ درصدی انبارها شدیم و امیدواریم در سال جاری ضمن متمرکز کردن انبارها تعداد آنها را نیز کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی استفاده از ظرفیت کارگروه نظارت بر اجرای احکام دادستانی کل در استان بوشهر و همچنین کارگروه موضوع ماده هشت قانون اساسنامه را در راستای تسریع در تعیین تکلیف اموال تحت تملک و رفع موانع موجود مورد تاکید قرار داد.   

وی با اشاره به تعیین تکلیف بموقع کالاهای قاچاق افزود: از این پس کالاهایی که رای قطعی آن از سوی مراجع قضایی صادر شده باشد (استرداد، فروش، انهدام) بلافاصله در فرآیند تعیین تکلیف از سوی سازمان اموال تملیکی قرار خواهد گرفت و هیچگونه تعلل و تاخیری از سوی این سازمان صورت نخواهد گرفت.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه تاکید کرد: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که با اقدامات جهادی تا پایان خردادماه سالجاری کالاهای تحت تملک در انبارهای این سازمان به حداقل ممکن برسد.

این مقام مسئول در ادامه به موانع قانونی بر سر راه تعیین تکلیف اموال متروکه اشاره کرد و علت دپوی ماشین آلات سنگین در انبارهای اموال تملیکی بوشهر را کمیسیون ماده یک قانون مقررات آئین نامه صادرات و واردات اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود که تدابیر لازم در این خصوص صورت بگیرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=42404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.