• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

۳۰ هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور اضافه می‌شود

  • کد خبر : 28768
  • 13 آبان 1400 - 18:51
۳۰ هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور اضافه می‌شود

رویداد خبر – وزیر نیرو بابیان اینکه طی چهار سال آینده ۳۰ هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور اضافه می‌شود، گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر به تحقق این مهم کمک خواهد کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل ازخبرنگار مهر، علی‌اکبر محرابیان، غروب پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری شهر سمنان بابیان اینکه طی چهار سال آینده ۳۰ هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور اضافه می‌شود، ابراز داشت: قطعاً تلاش دولت سیزدهم بر تأکید به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر است به همین دلیل توسعه این نوع نیروگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه ۱۰ هزار مگاوات برق آیدنه کشور از طریق نیروگاه‌های تجدید پذیر و مابقی از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بخار یا گاز و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین می‌شود، افزود: بااین‌وجود دولت و وزارت نیرو از سرمایه‌گذارانی که در این حوزه‌ها فعال هستند حمایت خواهد کرد.

وزیر نیرو بابیان اینکه برای حل مشکل خاموشی ضمن توسعه صنعت نیروگاهی، صرفه‌جویی همگانی نیز نیاز است، ابراز داشت: استفاده بیش‌ازحد از برق می‌تواند منتهی به لطمه و آسیب در کشور شود لذا با خاموش کردن برق‌های اضافه منازل می‌توان در کم شدن این شکل سهیم شد.

محرابیان بابیان اینکه علیرغم ضریب پوشش ۱۰۰ درصدی آب حوزه شهری استان سمنان اما مشکل کمبود آب همچنان وجود دارد، تصریح کرد: این ضریب در روستاهای محروم و دورافتاده قابل‌توجه گزارش‌شده است که مدیریت مصرف و بهره‌برداری از دو سد استان سمنان می‌تواند از این بحران بکاهد.

وی افزود: قطعاً بدون آب امکان سرمایه‌گذاری نیز وجود نخواهد داشت لذا می‌بایست ضمن مدیریت آب موجود به دنبال تأمین آب پایدار نیز بود که تحقق این امر در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.