• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

3

۲۰هزار شکایت علیه سازمان تامین اجتماعی کاهش یافته است/ آرا قطعی دیوان را اجرا می کنیم

  • کد خبر : 31974
  • 17 آذر 1400 - 10:07
۲۰هزار شکایت علیه سازمان تامین اجتماعی کاهش یافته است/ آرا قطعی دیوان را اجرا می کنیم

مدیر کل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به اقدامات انجام گرفته در خصوص رسیدگی به موضوعات پرشکایت علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، ۲۰ هزار شکایت علیه این سازمان در دیوان کاهش یافته است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر عمران نعیمی در ارتباط زنده با شبکه خبر با موضوع شکایت علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری افزود: بخش مهمی از شکایات مربوط به وسعت و حجم عظیم خدمات سازمان تامین اجتماعی است. این سازمان بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور معادل بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. ۷۶ درصد جمعیت تحت پوشش صندوق های بازنشستگی کشور عضو سازمان تامین اجتماعی و ۸۲ درصد بیمه شدگان اصلی کشور نیز تحت پوشش این سازمان هستند.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی ۱۸ نوع خدمات ارائه می کند و هزینه هر ماه این سازمان ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

نعیمی با تاکید بر اینکه حجم زیادی از شکایت علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری ناشی از حجم گسترده خدمات و ماموریت های متنوع آن است، اظهار داشت: در خصوص موضوعات پرشکایت این سازمان در دیوان عدالت اداری، کمیته آسیب شناسی با حضور کارشناسان دیوان و سازمان تامین اجتماعی ایجاد و در این کمیته مسائل مورد شکایت شناسایی شده است.
مدیر کل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی، احتساب سوابق بیمه ای، افزایش مدت مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه، بازنشستگی به خصوص در مشاغل سخت و زیان آور، متناسب سازی حقوق بازنشستگان و اصلاح عناوین شغلی را از مسائل پرشکایت علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری برشمرد و گفت: اعتراض کارفرمایان به میزان حق بیمه و جرائم، نحوه بازرسی از دفاتر قانونی و مسائل اداری و استخدامی ایثارگران از دیگرموضوعات پرشکایت در دیوان عدالت اداری است.
وی راهکارهای سازمان تامین اجتماعی در زمینه کاهش شکایات در دیوان عدالت اداری را در دو مدل کلی و ویژه برشمرد و اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، تشکیل کمیته تنقیح و تلخیص بخشنامه ها با حضور ذینفعان در دستور کار قرار گرفت. در پی فعالیت این کمیته ۲ هزار بخشنامه و مقررات سازمان تامین اجتماعی به ۴۰ بخشنامه کاهش پیدا کرد. طرح ۳۰۷۰ را با هدف ارائه ۳۰ خدمت اصلی به صورت غیرحضوری و کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه به واحدهای این سازمان را اجرا کردیم. تشکیل شورای مقررات زدایی از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی در این بخش بود.
نعیمی با بیان اینکه به صورت ویژه برای مسائل پرشکایت سازمان در دیوان عدالت اداری نیز اقدامات موثری انجام شد، گفت: کمیته ادعای سابقه در شعب تامین اجتماعی تشکیل شده است و بیمه شدگانی که در این خصوص مشکل دارند می توانند بدون مراجعه به مراجع قانونی به شعب تامین اجتماعی مراجعه و مسائل خود را پیگیری کنند. در ۶ ماه اول سالجاری ۴۵ هزار مراجعه به شعب برای رسیدگی به ادعای سابقه بیمه داشتیم.
مدیر کل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی افزود: مصوبه افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه در تمامی واحدهای سازمان تامین اجتماعی اجرا می شود و کاهش ۱۰ هزار شکایت در این زمینه را موجب شده است. در بخش متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز اصلاح ضابطه و به خصوص محاسبه سخت و زیان آوری مشاغل در مستمری انجام شده که پیامد آن کاهش ۳ هزار پرونده در دیوان عدالت اداری در ۶ ماه نخست سال جاری است. همچنین با حذف ۲ درصد سرانه درمان بازنشستگان ایثارگر ۲ هزار شکایت در دیوان عدالت کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه تمامی شکایت ها علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری را پاسخ می دهیم، تصریح کرد: طبق قانون حداکثر یک ماه فرصت داریم به شکایت مطرح شده در دیوان پاسخ دهیم. آرایی که در دیوان صادر می شد به طور یقین در سازمان تامین اجتماعی اجرا می شود.
نعیمی خاطر نشان کرد: مسائلی که مورد شکایت قرار می گیرد اگر در سازمان تامین اجتماعی قابل پیگیری باشد قطعاً برای رفع آن برنامه ریزی می کنیم. اما مسائل مورد شکایت که نیازمند تامین منابع و اخذ مجوز است به محض ابلاغ از دیوان آنها را نیز اجرا می کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=31974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.