• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در کشور انجام شد

  • کد خبر : 8741
  • 16 بهمن 1399 - 12:43
۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در کشور انجام شد

زنجان-وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۳۰ پروژه بزرگ صنعتی در دهه فجر در سطح کشور افتتاح شده است، گفت: بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی صبح پنجشنبه درمراسم آئین بهره برداری از پنج طرح مهم اقتصادی در استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال ۳۰ پروژه بزرگ صنعتی در دهه فجر در سطح کشور افتتاح شده است، گفت: بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار کرد: تاپایان سال بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی بزرگ در سطح کشور افتتاح می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک کار بسیار مهم و تاریخی بسیار بزرگی در کشور اتفاق افتاد و انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع و معادن کشور اتفاق افتاد و در دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ به صورت عملی آغاز شد و در سالجاری انتقال آب توسط رئیس جمهور در منطقه سیر جان افتتاح شد و طی دو ماه آینده مسیر اردکان هم افتتاح خواهد شد و ۸۲۰ کیلومتر آب شیرین از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران ایجاد می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه خط دوم از استان هرمزگان آغاز خواهد شد و از کرمان، خراسان جنوبی و مشهد می‌رسد، گفت: یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر برای صنایع سنگان در معادن سنگان و در صنایعی که در طول مسیر هستند از خلیج فارس تأمین می‌کنیم.

وی ابراز داشت: خط سوم هم از هرمزگان از مسیر کرمان به یزد و اصفهان ۹۸۰ کیلومتر عملیات اجرایی آغاز شده است و همه اینها توسط شرکتهای تابعه وزارت بوده و توسط بخش غیر دولتی انجام می‌شود و از طریق صندوق توسعه ملی درخط اول ۴۰۰ میلیون دلار استفاده کردیم و اقساط به موقع پرداخت می‌شود و برای انتقال آب خط دوم و سوم هم بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید خواهد شد و مقام معظم رهبری بر انتقال آب تاکید دارند و توسعه متوازن از دریا به صحرا را انجام می‌دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشورمان نفت خیز و معدن خیز هم است و هم اکنون اگر شرایط فراهم کنیم شرکت‌های بزرگ برای اکتشاف وارد می‌شوند.

افتتاح پنج طرح مهم اقتصادی در استان زنجان 

رزم حسینی افزود: در استان زنجان پنج طرح مهم اقتصادی با اشتغال یک هزار و ۷۶۸ نفر و میزان سرمایه گذاری بیش از هفت هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید و این تعداد طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: کشورمان امروز صادر کننده فولاد است و روزگاری در این کشور وارد کننده فولاد بودیم و میلیاردها دلاربرای واردات فولاد هزینه می‌کردیم ولی امروز ایران رتبه ۱۰ جهانی تولید فولاد شده و صادر کننده فولاد هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخایر کشف شده در حوزه سنگ آهن بیش از پنج میلیارد تن است و امیدواریم اکتشاف جدید در سطح کشور صورت بگیرد و ذخایر بیشتری کشف شود و به سمت توجیه اقتصادی صنعت فولاد برویم.

رزم حسینی افزود: ایران در حوزه صنعت نساجی از دیرباز قدمت طولانی دارد و از نظر تکنولوژی این صنعت بسیار پیشرفته است و هم اکنون پنج هزار و ۸۱۳ واحد صنعتی نساجی در سطح کشور فعال است و این تعداد واحد تولیدی در تولید پارچه و پوشاک فعالیت می‌کنند و بیش از ۲۲۰ هزار نفر در حوزه نساجی کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: همچنین کشورمان در صنایع پلاستک وابسته بیش از هشت هزار و ۳۷۰ و احد فعال دارد و بیش از ۱۴۸ هزار و ۴۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.