• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

۱۱۲طرح بزرگ صنعت آب و برق تا پایان سال‌جاری افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 64642
  • 26 بهمن 1401 - 7:17
۱۱۲طرح بزرگ صنعت آب و برق تا پایان سال‌جاری افتتاح می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به این که وزارت نیرو دو تکلیف عمده به منظور خدمت‌رسانی به مردم و تامین آب و برق پایدار دارد که شامل «مدیریت مصرف» و «اجرای طرح‌های توسعه برای افزایش ظرفیت» است،گفت: تا پایان سال‌جاری ۱۱۲ طرح بزرگ صنعت آب و برق افتتاح و مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از وزارت نیرو(پاون)، “علی‌اکبر محرابیان” در آیین اختتامیه «جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق» که صبح امروز سه‌شنبه با حضور “علی‌اکبر کاظمی” مشاور وزیر و مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، “مریم کارگر نجفی” معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو، “احمد حیدری” معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو و جمعی از مدیران و فعالان عرصه روابط عمومی صنعت آب و برق برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهره‌مندی از نتایج این جشنواره، گفت: در وزارت نیرو دو تکلیف عمده به منظور خدمت‌رسانی به مردم و تامین آب و برق پایدار وجود دارد که شامل «مدیریت مصرف» و «اجرای طرح‌های توسعه برای افزایش ظرفیت» می‌شود.
وزیر نیرو نقش فعالان حوزه روابط عمومی را در پیشبرد این دو مولفه حائز اهمیت دانست و افزود: در صورتی که از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی در جهت تبیین افکار عمومی به صورت مطلوب بهره لازم برده شود، می‌توان انتظار موفقیت را داشت در غیر این صورت احتمال آن نزدیک به صفر خواهد بود.

«مدیریت مصرف» مهمترین محور در وزارت نیرو است
وی با تاکید بر اینکه «مدیریت مصرف» امروز از مهمترین محورها در وزارت نیرو است، ادامه داد: چنانچه در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود، بی‌تردید با حداقل سرمایه‌گذاری، بهترین بازده و نتیجه حاصل می‌شود.
وزیر نیرو در این رابطه تصریح کرد: در آغاز سال ۱۴۰۰، کشور با ناترازی ۱۶ هزار مگاواتی روبرو بود که با رشد ۵  تا ۶ درصدی مصرف برق، وجود ناترازی به ۲۰ هزار مگاواتی در تابستان ۱۴۰۱ پیش‌بینی شد، این درحالی است که با آغاز اقدامات در زمینه مدیریت مصرف و نیز با به کارگیری ظرفیت مدیریت این مهم و همراه کردن مردم، اتفاق بزرگی در این حوزه رقم خورد.
محرابیان یادآور شد: با بهره‌مندی از روش‌های نوین، فناوری، تکنولوژی و غیره می‎توان مردم را در عرصه مدیریت مصرف آب و برق همراه کرد.
وی اظهار کرد: فعالان عرصه روابط عمومی‌ در صنعت آب و برق باید افکار عمومی ۸۵ میلیون هموطن ایرانی را درباره اقداماتی که انجام شده و در حال پیشرفت است آگاه کنند و مقوله مدیریت مصرف را همراستا با این امر پیش ببرند؛ این اقدام به لحاظ حجم و نحوه برقراری ارتباط بی‎تردید دشوار خواهد بود.
وزیر نیرو افزود: در نیمه اول سال آبی جاری شاهد مدیریت مصرف نسبتا مناسب حوزه آب و برق بودیم که این امر، مرهون تلاش و خدمات، تدابیر و برنامه‌ریزی همگرای فعالان و مسئولان روابط عمومی وزارت نیرو در اقصی نقاط کشور است.

تعیین هدف به منظور مدیریت مصرف برای سال آینده
وی با اشاره به تعیین هدف به منظور مدیریت مصرف در سال پیش‌رو، افزود: در این هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی‌های دقیقی همراه با اعداد و ارقام در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، اداری و غیره صورت گرفته است که در جلسات تخصصی شرکت‌های مربوطه و مادرتخصصی این برنامه‌ها به تفصیل بیان می‌شود.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ابزار رسانه باید کارآمد باشد، بیان کرد: لازم است این مهم با شناسایی افکار عمومی، روانشناسی اجتماعی و با استفاده از سیستم‌های که در کشور وجود دارد پیش برده شود.
محرابیان با اشاره به رشد و پیشرفت اجرا و افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق، اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و به دنبال سفر به استان‌های مختلف به منظور پیشبرد پروژه‌های این صنعت، تصمیماتی اتخاذ شد به طوری‌که امروز پیشبرد پروژه‌های مختلف از جمله ساخت نیروگاه‌ها، طرح‌های شبکه، سدسازی، ایجاد کانال آبرسانی، احداث تصفیه‌خانه و غیره با سرعت و شیب مناسبی در حال انجام است.

افتتاح ۱۱۲ طرح بزرگ صنعت آب و برق تا پایان سال‌جاری
وی با بیان اینکه امروز تقریبا در همه استان‌های کشور طرح‌های متعددی در حوزه آب و برق آماده افتتاح است، ابراز داشت: پیش‌بینی شده است تا پایان سال‌جاری ۱۱۲ طرح بزرگ صنعت آب و برق باحضور رئیس جمهور افتتاح و به مرحله بهره‌برداری برسد.
محرابیان تاکید کرد: لازم است پازل اطلاعات مدیران و فعالان روابط عمومی وزارت نیرو درباره خدمات و طرح‌های در دست اجرای صنعت آب و برق کامل باشد.
وزیر نیرو مخاطب‌شناسی را در فرآیند آگاهی‌بخشی جامعه یک اصل دانست و گفت: باید در این باره نقاط قوت و ضعف شناسایی و در ادامه استراتژی لازم با بهره‎مندی از شبکه‌های اطلاع‌رسانی داخلی وخارجی تدوین شود.
وی نخستین اصل ارتباط با مخاطب را رعایت ادب، احترام و شان ملت ایران دانست و افزود: روابط عمومی‌ها برای اطلاع‌رسانی به ملت شریف ایران باید در عین رعایت ادب درخواست خود را مطرح و در حوزه مدیریت مصرف، اطلاع‌رسانی کنند.

خبر خوش وزیر نیرو برای مشترکان آب و برق
محرابیان در ادامه از خبر خوش به مشترکان آب و برق سخن به میان ‌آورد و اظهار کرد: برای تابستان سال آینده در بخش آب و برق در کنار اجرا و پیشبرد طرح‌ها بسیار موثر و به مراتب بهتر؛ مشوق‌های بهتری به منظور مدیریت مصرف برای مشترکان برنامه‌ریزی شده است.
وی خطاب به مدیران روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو متذکر شد: اصل بیان در زمان مناسب بسیار مهم است و لازم است از ابزار رسانه در این فضا بهره کافی و لازم برده شود؛ توجه به این نکته ضروری است که در اطلاع‌رسانی افراط و تفریطی صورت نگیرد و این مهم بر اساس استانداردها پیش برده شود.
وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها در صحنه جنگ افسران نقطه تقابل هستند، در عرصه آگاهی بخشی، نقطه اصلی طراح و اجرای دقیق و ظریف آگاهی بخشی و در همراه کردن کل جامعه، طراح و مجری هستند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=64642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.