• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا و موانع انتقال ارز

  • کد خبر : 3942
  • 18 آذر 1399 - 15:28
۱۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا و موانع انتقال ارز

در بودجه سال آینده ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید واکسن کرونا پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، در جریان شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته، هزینه های مربوط به وزارت بهداشت در بخش های مختلف افزایش قابل توجهی داشت و تا جایی پیش رفت که به دلیل کمبود منابع، دولت درخواست برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی جهت تامین بخشی از هزینه های وزارت بهداشت را مطرح و با موافقت مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت.

اما در بودجه سال آینده در کنار تمامی هزینه هایی که متوجه وزارت بهداشت است، هزینه خرید واکنس کرونا نیز وجود دارد که این روزها در مورد تامین مالی، نحوه خرید و  انتقال ارز آن مباحثی مطرح بوده است.

این در حالی است که به گفته خانلو-سخنگوی ستاد بودجه۱۴۰۰-به دلیل اهمیت و ضرورت تامین واکسن کرونا، مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

اخیرا همتی -رئیس کل بانک مرکزی- از مشکلات پیش روی خرید واکسن از مسیر رسمی در پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به دلیل تحریم های آمریکا وضرورت اخذ مجوز اوفک، انتقاد کرده بود.

رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفته که کره جنوبی، بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خرید های بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا درهنگام انتقال بدهد، از سویی صندوق بین‌المللی پول با فشار و تهدید آمریکا، و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرأت مطر ح کردن وام بشردوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدانکرد.

با این حال همتی این امید را داده که موانع پیش رو حل و فصل شود و گفته که انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که با همکاری و اقدام به موقع دستگاه‌های ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

اما آنچه در بودجه سال آینده برای اعتبارات وزارت بهداشت پیش بینی شده نشان می دهد که از ۳۲ هزار میلیارد تومان به ۷۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، منابعی که در جریان کرونا، باید پاسخگوی تامین مالی برای تولید یا خرید واکسن آن باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=3942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.