• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

یک هفته با بورس کالا

  • کد خبر : 11988
  • 13 فروردین 1400 - 14:55
یک هفته با بورس کالا

در نخستین هفته کاری سال جدید، شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوعات به اعلام برنامه های بورس کالا در سال ۱۴۰۰، حضور پررنگ ایمیدرو و عرضه های معدنی در سال جاری و اعلام زمان گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده برنج طارم اختصاص داشت.

زنجیره فولاد با حداقل تعارض به بورس کالا می آید

به گزارش رویداد خبر به نقل از «کالاخبر»؛ مدیرعامل بورس کالای ایران هفته گذشته اعلام کرد: در سال جدید در حوزه فولاد برنامه منسجمی داریم که کل زنجیره فولاد را در بورس بیاوریم. حامد سلطانی نژاد اظهار داشت: البته واقعی شدن ارزش معاملات زنجیره فولاد ممکن است مناسباتی که در حال حاضر وجود دارد را تحت تاثیر قرار دهد، از این جهت به دنبال این هستیم که با حداقل تضاد و تعارض، کل زنجیره فولاد وارد معاملات بورس کالا شود.

۱۴۰۰، سال عرضه املاک و اوراق مبتنی بر ملک

سلطانی نژاد اظهار داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از جمله مذاکره با مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت برای عرضه املاک دولتی در بورس کالا، امضای تفاهمنامه برای عرضه املاک شستا و همچنین تاکید قانون رفع موانع تولید بر عرضه املاک بانک ها در بورس به نظر می رسد که در سال ۱۴۰۰ شاهد عرضه مطلوب املاک و اوراق مبتنی بر ملک در بورس کالا خواهیم بود.

دست اتحاد زنجیره فولاد در زمین بورس کالا

قدیر قیافه، عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن و نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید که سرانجام پس از ۵ سال تلاش شاهد عرضه سنگ آهن و سایر محصولات معدنی در بورس کالا هستیم.

به گفته قیافه، عرضه هر کالای تولیدی در بورس کالا، موجب شفافیت، روان شدن معاملات، ضمانت اجرای قرارداد و کشف قیمت واقعی می شود و سنگ آهن هم از این قاعده مستثنی نیست. توزیع سود متوازن در زنجیره تولید فولاد باعث احیای تولید و سرمایه گذاری می شود و عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا به تحقق این مهم کمک می کند.

‌کمک به تولید با تقویت عرضه کالاها در بورس کالا

رییس خانه اقتصاد ایران گفت: رهبر معظم انقلاب، شعار سال ۱۴۰۰ را تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تعیین کردند که نقش ارکان مختلف بازار سرمایه مانند بورس اوراق بهادار، بورس کالا، فرابورس و بورس انرژی در تحقق شعار سال اهمیت ویژه ای دارد.

ابراهیم جمیلی می گوید که کنار رفتن رویکرد قیمت گذاری دستوری و تقویت عرضه کالاها در بورس کالا می تواند به هموار شدن مسیر تحقق شعار سال کمک کند.

ارتقای جایگاه بورس کالا در اقتصاد ملی

محمود بهمنی رییس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به ثبت معامله ۳۳ میلیون تن کالا در بورس کالای ایران طی سال ۹۹ گفت: بورس کالا به عنوان مکانی شفاف برای کشف قیمت کالاها، طی سال های گذشته زیرساخت های خود را تقویت کرده که آمار مبادلات این بورس بیانگر آن است که نقش و جایگاه بورس کالا در اقتصاد کشور رو به پیشرفت بوده و بدون شک شاهد آینده ای روشن و بورسی با حجم به مراتب بزرگتر و خدمات متنوع تر در سال های آتی خواهیم بود.

حضور پررنگ ایمیدرو در سال ١۴٠٠

امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: سازمان ایمیدرو قصد دارد برای فروش محصولات تولیدی شرکت های تابعه خود از مکانیزم بورس کالا استفاده کند؛ ایمیدرو در چند سال اخیر محصولات خود را از طریق مزایده به فروش رسانده است اما با مکانیزمی که بورس کالا آن را توسعه داد و به عنوان «حراج باز» شناخته می شود فرصتی فراهم شده تا محصولات خود را از طریق مکانیزم بورس به فروش برساند.

گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده برنج طارم از فردا

مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی برنج سفید طارم انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران از روز شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=11988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.