• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

گلکسی S22 Ultra و لنزهایی که برای عکاسی حرفه‌ای نیاز دارید

  • کد خبر : 60683
  • 29 آذر 1401 - 16:28
گلکسی S22 Ultra و لنزهایی که برای عکاسی حرفه‌ای نیاز دارید

عکاسی به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های هنر، علی‌رغم اینکه به صورت یک تخصص از سوی هنرمندان این شاخه دنبال می‌شود، اما طی سال‌های اخیر به کمک گوشی‌های هوشمند تبدیل به یک عادت و سرگرمی خلاقانه نیز شده است.

دوربین گوشی‌های‌ هوشمند هر سال پیشرفته‌تر و کامل‌تر شده و این روند به جایی رسیده که حالا هر کاربری با گرفتن عکس‌ها و ویدئوهای باکیفیت تنها چند لمس یا کلیک فاصله دارد. با وجود این اما هنوز گرفتن عکس‌های حرفه‌ای با کادربندی‌های دقیق نیاز به شناخت کارکرد لنزها و حالت‌های مختلف دوربین دارد.

نسل جدیدتر دوربین‌ گوشی‌های هوشمند به چندین لنز مختلف و متنوع مجهز است که هر کدام برای عکاسی در فضاها و موقعیت‌های متفاوتی کاربرد دارند. به طور مثال پرچمدار گلکسی S22 Ultra سامسونگ در بخش دوربین اصلی از چهار لنز بهره می‌برد. آگاهی از کاربردهای هر کدام از لنزها و حالت‌های مختلف دوربین گوشی، کمک می‌کند تا در هر مکان و زمانی بهترین و حرفه‌ای‌ترین عکس‌ها را ثبت کنیم. 

وقتی در خیابان یا میدانی به منظره‌ای زیبا می‌رسیم و تصمیم به عکاسی می‌گیریم یا زمانی که به طبیعت‌ رفته‌ایم و می‌خواهیم تصویری از طلوع یا غروب خورشید ثبت کنیم، شناخت کامل از کاربردهای لنزها و حالت‌های دوربین گوشی، به ثبت عکس‌های زیبا و جذابی منجر خواهد شد که می‌تواند عکاسی را از از یک سرگرمی به تجربه‌ای خلاقانه تبدیل کند.

جادو با عکاسی در خیابان

طلوع و غروب خورشید و اینکه چه ساعتی از شبانه‌روز به را برای عکاسی درخیابان‌ها انتخاب کرده‌ایم تاثیر زیادی بر تصویر خروجی می‌گذارد. از طرف دیگر در جایی مثل خیابان‌ها و میادین شهری برای اینکه بتوانید تصاویری شفاف و واضح و با جزئیات بالا به ثبت برسانید، به دوربینی قدرتمند و باکیفت نیاز دارید. در این مورد گلکسی S22 Ultra به حسگر تصویری با پیکسل ۲٫۴ میکرومتری مجهز شده که نور و اطلاعات بیشتری را دریافت می‌کند تا حتی در تاریکی شب هم عکس‌هایی شفاف و با کمترین نویز ممکن گرفته شود.

گلکسی S22 Ultra ازدوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F1.8 بهره می‌برد. با داشتن این دوربین می‌توانید هر سوژه‌ای را در فضاهای عمومی به راحتی و با بیشترین جزئیات ممکن به تصویر بکشید. حال این سوژه دیوارنگاره‌ای زیبا در یک خیابان باشد یا ساختمانی عظیم، با این لنز شما گستره دید زیادی دارید و می‌توانید بدون اینکه قسمتی از سوژه خارج از قاب قرار بگیرد به راحتی تصویر آن را ثبت کنید. این لنز زمانی به کمک شما می‌آید که برای عکس گرفتن از سوژه خود نگران این باشید که تا چه اندازه باید عقب بروید. بنابراین در فاصله نزدیک هم به طور کامل سوژه درون قاب قرار می‌گیرد و در عین مشاهده جزئیات چیزی از قاب شما بیرون نمی‌ماند.

دید گسترده در مناظر وسیع

هنگام سفر و یا گذر از مناطق دیدنی، پیش می‌آید که منظره‌ای شگفت‌انگیز مسحورتان می‌کند؛ برای ثبت آن به لنزی احتیاج دارید که زاویه دیدی برابر با آن چیزی که می‌بینید به شما بدهد. اینجاست که گلکسی S22 Ultra بار دیگر خود را نشان می‌دهد. با لنز فوق عریض یا اولترا واید این گوشی دیگر نیازی نیست نگران باشید تا چه اندازه‌ای از محیط درون قاب شما قرار می‌گیرد. این لنز ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای دقیقا همان‌چیزی را که مشاهده می‌کنید برای شما ثبت می‌کند. ممکن است این سوال پیش بیاید که گنجاندن چنین زوایه وسیعی پرسپکتیو عکس را بهم نمی‌ریزد؟ پاسخ به این مسئله را قابلیت تصحیح لنز S22 Ultra می‌دهد. قابلیتی که دردسرهای ویرایش عکس را از ذهن شما پاک کرده و به طور خودکار نمای برتر را انتخاب می‌کند.

سلفی‌های بهتر با استانداردهای برتر

با اینکه امروزه گوشی‌های همراه از انواع برنامه‌ها و فیلترهای زیبایی و تصحیح چهره برخوردارند اما اگر بخواهید با اصول اساسی یک پرتره به گرفتن سلفی بپردازید تفاوت‌ها و نقص‌هایی ممکن است مانع از رضایت کامل شما شود. راه‌حل این مسئله در لنز دوربین سلفی S22 Ultra نهفته است. این لنز ۴۰ مگاپیکسلی در حذف نقاط تیز و صاف‌تر کردن چهره و نشان دادن زیبایی آن، چیزی را از قلم نمی‌اندازد. همچنین این دوربین با با تار کردن پس‌زمینه سوژه را به‌شکلی منحصر به فرد نمایش می‌دهد. برای ثبت پرتره با دوربین اصلی گلکسی S22 Ultra می‌توانید بر روی هوش مصنوعی این دوربین حساب ویژه‌ای باز کنید.

غرق در تار و پود جزئیات

کم پیش می‌آید موقعیت‌هایی که در آن نمایش ریز جزئیات ضروری باشد و یا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد اما با این‌حال مواقعی هستند که در آن نمایش جزئیات اهمیت بالایی دارد یا به هر نوعی هدف شما هستند. مانند زمانی که مشغول پیاده روی هستید و حشره‌ای روی برگ گل توجه شما را جلب می‌کند یا نمایش حباب‌های ریز روی فنجان قهوه‌تان مقصود شماست. در این مواقع ممکن است هرچقدر دوربین خود را نزدیک ‌کنید تصویر تار شود و با دورتر کردن آن از نمایش جزئیاتی که هدفتان است بازبمانید. 

برای این کار گلکسی S22 Ultra از حالت عکاسی ماکرو بهره می‌برد. پس از نزدیک کردن دوربین به سوژه، فوکوس و فاصله کانونی به طور خودکار تنظیم می‌شود تا عکس‌هایی با ریزترین و جذاب‌ترین جزئیات از سوژه‌های مختلف ثبت شود. فقط کافیست آن را امتحان کنید تا متوجه قدرت نمایش جزئیات سوژه شوید. البته میزان نور موجود در محیط برای نمایش هرچه بهتر و استفاده حداکثری از این لنز نیز اهمیت دارد.

لنز تله‌فوتو و باقی ماجرا

مواقعی پیش می‌آید که می‌خواهید از سوژه‌هایی که دور از شما هستند (مثل ماه، کوه‌ها و…) عکس بگیرید، برای این کار بیش از هر چیزی به به یک لنز تله‌فوتو قدرتمند نیاز دارید. گلکسی S22 Ultra با داشتن دو لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی که یکی از آنها زوم اپتیکال ۳ برابری و دیگری از زوم اپتیکال ۱۰ برابری برخوردار است، تمامی نیازهای کاربران خود را برطرف می‌کند.

زیبایی این لنز در تطبیق پذیری همه جانبه آن نهفته است. این لنز در ثبت تصاویر ستاره‌های دور در عکاسی شبانه یا به تصویر کشیدن لحظات دیدنی و تکرار نشدنی طبیعت، عملکرد چشم‌نوازی را به جا می‌گذارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=60683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.