• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

گفتگو با بانوی پزشک نیکوکار و حامی ایتام کمیته امداد

  • کد خبر : 21788
  • 01 شهریور 1400 - 16:36
گفتگو با بانوی پزشک نیکوکار و حامی ایتام کمیته امداد

کوچه پس کوچه‌های محمدشهر کرج سالهاست با صدای قدم‌های بانویی سپیدجامه آشناست که پذیرای درد و رنج و بیماری پیر و جوان شده و به گفته خودش اجازه نداده است بیماری با ناامیدی از در مطب او خارج شود. به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه‌اطلاع‌رسانی کمیته امداد، اگرچه همه‌گیری بیماری کرونا سبب شد تا […]

به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه‌اطلاع‌رسانی کمیته امداد، اگرچه همه‌گیری بیماری کرونا سبب شد تا مردم ما بیش از پیش قدر جامعه پزشکی را بدانند که در صف نخست مبارزه با این ویروس لجوج قرار گرفتند و چه بسیار شهدایی که در این راه تقدیم کردند؛ اما دکتر «عاطفه پرآذران» پزشک عمومی نزدیک به ۲۸ سال است با ازخودگذشتگی و با صفای باطن توانسته منجی سلامت مردم محروم و نوازشگر روح لطیف کودکان یتیم باشد. 

این پزشک نیکوکار که عمر طبابت خود را در کمک به اقشار نیازمند جامعه قرار داده، علاوه بر اینکه در مطبش همیشه و در هر شرایطی به روی بیماران باز است، بارها با حضور در اردوهای جهادی پزشکان، مرحم درد و بیماری مردم مناطق محروم از شمال کشور گرفته تا بندرعباس و بشاگرد شده است. دکتر پرآذران در خصوص انگیزه خود از خدمت به خانواده‌های نیازمند می‌گوید: گاهی انسان‌ها به قدری درگیر مادیات می‌شوند که ابعاد دیگر زندگی را فراموش می‌کنند و از یاد می‌برند که خوشبختی ما در گروی خوشبختی دیگران است.

گرایش به معنویات و کمک به دیگران در نهاد هر انسانی هست اما باید زمینه بروز آن را فراهم کنیم که خدا را شاکرم توانسته‌ام از تخصصم برای یاری به همنوعان استفاده کنم. 

این پزشک جهادی شمال تا جنوب و شرق تا غرب کشور را در قالب اردوهای جهادی برای درمان بیماران نیازمند پیموده است؛ از کرمان و هرمزگان و خوزستان گرفته تا گرگان و … و پاداش این خدمات صادقانه خود را در حس سرشار خود به زندگی و همچنین افتخار خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) می‌داند که باز به صورت داوطلبانه در پیاده‌روی‌های اربعین حضور یافته و قطره‌ای شده است در دریای خدمت به دوستداران اهل بیت (ع). 

همکاری با بسیج، هلال‌احمر و کمیته امداد برای حضور در مناطق محروم سبب شده است تا دکتر پرآذران از نزدیک با رنج بیماری و ناتوانی از درمان آشنا شود و همین است که در مطبش به روی همگان باز است. به گفته خودش هیچ الزامی برای پرداخت هزینه ویزیت وجود ندارد و بیماران به قدر توان و وسع خود ویزیت پرداخت می‌کنند.  از سوی دیگر این پزشک خیراندیش از حامیان گرانقدر طرح اکرام ایتام کمیته امداد به شمار می‌رود و بیش از ۱۵ سال است که حمایت از ۲ فرزند یتیم را برعهده گرفته است. همچنین با تشویق او، همسر وی نیز حمایت از سه فرزند یتیم کمیته امداد را تقبل کرده است.

 او می‌گوید: در هر جمعی که حاضر می‌شوم از همکاران گرفته تا دوستان و جمع‌های خانوادگی، دیگران را برای حمایت از ایتام دعوت می‌کنم . معتقدم هرکس به این عمل خداپسندانه عمل کند حتما آثار و نتایج مثبت آن را در زندگی خواهد دید. معتقدم در شرایط سخت اقتصادی مردم باید بیشتر هوای هم را داشته باشند و از هر دست بدهی از همان دست پس می‌گیری.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.