• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

گزارش مثبت بانک سرمایه از کاهش زیان انباشته

  • کد خبر : 22736
  • 09 شهریور 1400 - 16:44
گزارش مثبت بانک سرمایه از کاهش زیان انباشته

بانک سرمایه با عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی در کشور در سال‌های گذشته به دلایل مختلف با زیان همراه بوده است. اما این شرکت در سال ۹۹ توانست با مدیریت صحیح منابع بانکی خود بخش قابل توجهی از زیان انباشته خود را کاهش دهد.

بانک سرمایه با عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی در کشور در سال‌های گذشته به دلایل مختلف با زیان همراه بوده است. اما این شرکت در سال ۹۹ توانست با مدیریت صحیح منابع بانکی خود بخش قابل توجهی از زیان انباشته خود را کاهش دهد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه خبری تومان نیوز؛ بانک سرمایه با عنوان یکی از بزرگترین بانک های خصوصی در کشور است که در سال های گذشته به دلایل مختلف با زیان همراه بوده است. اما این شرکت در سال ۹۹ توانست با مدیریت صحیح منابع بانکی خود بخش قابل توجهی از زیان انباشته خود را کاهش دهد.

این بانک به عنوان یکی از شرکت های بورسی از سال ۱۳۸۴ در بازار سرمایه حضور داشته است. هم اکنون این بانک دارای ۱۶۵ شعبه در سراسر کشور است و سرمایه ثبت شده آن نیز ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

در دو سال گذشته این بانک با بازنگری در شیوه های عملیاتی خود توانسته است بخشی از زیان خود را کاهش دهد. براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال وابسته به سازمان بورس، بانک سرمایه در سال ۹۸ برای هر سهم حدود ۱۸۱۷ تومان ضرر ثبت کرده است. این رقم برای سال ۹۹ به عدد ۱۴۷۵ تومان رسیده است. این اعداد و ارقام نشان می دهد بانک سرمایه در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ حدود ۱۷ درصد از زیان خود را کاهش داده است.

این در حالی است که در این دوره خالص درآمد کارمزد نیز برای این بانک ۹ میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که خالص درآمد کارمزد در دوره مشابه منتهی به اسفند ۹۸ معادل ۱۴ میلیارد تومان بوده است. این آمار نشان می دهد که این بانک در مدت زمان منتهی به سال ۹۹ در حدود ۳۰ درصد خالص درآمد کارمزد کمتری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ داشته است .

بررسی صورت های مالی نشان می دهد بانک سرمایه توانسته است زیان انباشته خود را از عدد ۷۵۷۰ میلیارد تومان در بازه زمانی منتهی به اسفند ۹۸ به عدد ۶۲۸۶ میلیارد تومان در بازه زمانی منتهی به اسفند ۹۹ کاهش داده و بدین ترتیب رشد کاهشی در روند زیان دهی خود را نه تنها متوقف کرده که ۱۷ پله نیز به عقب بازگرداند. به عبارت دیگر، بانک سرمایه در سال ۹۹ توانست مبلغی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان از زیان خود را جبران کند.

کاهش نرخ سود بانکی در ابتدای سال ۹۹ و مدیریت منابع و مصارف بانک توسط مدیریت این بانک در سال ۹۹ منجربه کاهش هزینه تمام شده پول برای بانک‌ سرمایه شده است. همین مساله نیز سبب کاهش زیان انباشته در این سال شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.