• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

گزارش ساکرنت از شانس بالای ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی

  • کد خبر : 42511
  • 09 فروردین 1401 - 9:56
گزارش ساکرنت از شانس بالای ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی

ساکرنت از ایران به عنوان تیمی تماشایی در جام جهانی یاد کرد که شانس زیادی برای صعود به دور دوم دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت، شمارش معکوس برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با برگزاری قرعه کشی مرحله گروهی در روز جمعه در دوحه به طور جدی آغاز خواهد شد. از آن نقطه به بعد، هر تیم می‌تواند راه خود را برای رسیدن به  فینال  تعیین کند.

به نظر می‌رسد که این دوره یکی از غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین تورنمنت‌ها در تاریخ اخیر باشد. حذف ایتالیا از انتخابی جام جهانی به خوبی نشان داد هیچ قطعیتی در دنیای فوتبال وجود ندارد.

در ابتدا مدعیان قهرمانی در این دوره را بررسی می‌کنیم:

آلمان

تیم هانسی فلیک اولین تیمی بود که به جام جهانی صعود کرد هشت برد متوالی از زمانی که فلیک جایگزین یواخیم لوو شده است برای آلمان ثبت شده و در آن ژرمن ها ۳۳ گل به ثمر رسانده و تنها دو گل دریافت کرده است. قهرمانان چهار دوره جهان همچنان می توانند روی تجربه مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، جاشوا کیمیچ، توماس مولر و ایلکای گوندوگان حساب کنند، اما ستاره های نوظهور مانند جمال موسیالا را نیز باید دست کم گرفت.

برزیل

از زمان شکست در بازی دوستانه مقابل پرو در سپتامبر ۲۰۱۹، برزیل در ۲۷ بازی تنها دو بار شکست خورده است و هر دوی آن‌ها برابر آرژانتین بوده است. به خاطر شیوع کرونا بازی‌های برزیل در دو سال و نیم گذشته محدود به بازی‌های مقابل تیم های  آمریکای جنوبی بوده است. برزیل از زمان باخت به بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی ۲۰۱۸، فقط یک بار مقابل حریفان اروپایی بازی کرده است که آن هم  پیروزی ۳-۱ مقابل جمهوری چک در سال ۲۰۱۹ بوده است.

با این وجود، برزیل در رده بندی جهانی فیفا در رتبه دوم قرار دارد و تیم آنها در هر پست  کیفیت آشکاری دارد. مربی تیته دو دروازه بان در کلاس جهانی به نام های آلیسون و ادرسون دارد. مدافعانی مانند مارکینیوس و ادر میلیتائو در ترکیب سلسائو هستند. هافبک های این تیم شامل فابینیو و کاسیمیرو نیز درخشان هستند. در کنار این ها بازیکنانی چون نیمار، وینیسیوس جونیور، فیلیپه کوتینیو و گابریل مارتینلی نیز در ترکیب برزیل هستند.

فرانسه

روی کاغذ فرانسه بهترین تیمی است که به جام جهانی می‌رود، اما در یورو ۲۰۲۰ نیز چنین بود و آنها در مرحله یک هشتم نهایی توسط سوئیس در ضربات پنالتی حذف شدند. فرانسه پس از آن خروج زودهنگام شکست ناپذیر بوده و آنها با قهرمانی در لیگ ملت ها به فرم خود بازگشتند. بازیکنانی چون کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان، پل پوگبا و انگولو کانته از فرانسه تیم خطرناکی ساختند.

دیگر مدعی‌های قهرمانی: بلژیک، انگلیس، آرژانتین

تیم های تماشایی در جام جهانی ۲۰۲۲

اسپانیا، آمریکا، سنگال یا مصر، ایران

ایران

ایران با وجود اینکه از دهه ۱۹۷۰ تاکنون ۶ بار به مرحله گروهی جام جهانی صعود کرده است، هرگز نتوانسته به مرحله حذفی  جام جهانی صعود کند. اما تنها قطر میزبان خواهد بود که حمایت بیشتری از سوی تماشاگران نسبت به ایران در جام جهانی خواهد داشت و به عنوان یکی از وزنه‌های سنتی آسیا، ایرانی‌ها می‌توانند از مزیت خانگی نسبی استفاده کنند و نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ که با پرتغال به تساوی رسیدند و با یک امتیاز کمتر از مرحله حذفی بازماندند، به دور دوم صعود کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=42511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.