• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

کمیته راهبردی مدیریت سرمایه‌گذاری در سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌شود / تأمین اجتماعی از بنگاه‌داری به سوی سهام‌داری می‌رود

  • کد خبر : 24593
  • 26 شهریور 1400 - 14:18
کمیته راهبردی مدیریت سرمایه‌گذاری در سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌شود / تأمین اجتماعی از بنگاه‌داری به سوی سهام‌داری می‌رود

رویداد خبر – سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از پیشنهاد معاونت اقتصادی برای تشکیل کمیته راهبردی مدیریت سرمایه‌گذاری در این سازمان استقبال کرد و گفت: ما قطعا باید از بنگاه‌داری به سوی سهام‌داری برویم و البته این کار را به نحوی انجام می‌دهیم که در صورت نیاز امکان نقدشوندگی و تامین نقدینگی فوری را داشته باشیم.

رویداد خبر– به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با مدیران حوزه معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در اختیار داشتن ارزیابی دقیق و کارشناسی از شرایط کلان سازمان تأمین اجتماعی از ویژگی‌های مثبت و قابل توجه حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و باید حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در چارچوب کلان سازمان مورد توجه قرار دهیم.

وی بر لزوم طراحی برنامه عملیاتی در حوزه مذکور تأکید کرد و گفت: در جلسات کارشناسی باید به درک مشترک از حوزه اقتصادی برسیم و در مدت کوتاهی برنامه عملیاتی دقیقی برای پیشبرد کارها طراحی کنیم.

موسوی با اشاره به سرعت بالای تحولات اجتماعی که شرایط کار و فعالیت سازمان‌‎ها را تغییر می‌دهد، گفت: باید بتوانیم در برابر این تحولات قدرت تصمیم‌گیری و فعالیت موثر داشته باشیم. عدم قطعیت از دیگر مسائل مهم ناشی از دنیای در حال تحول امروز است و شاهد هستیم که درباره مسائل مختلف مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی نیز، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است و با ابهام و عدم قطعیت مواجه می‌شویم و این ابهام و عدم قطعیت درباره مفاهیم مختلف مثل اصلاحات پارامتریک و سایر مسائل نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی در ذات خود سازمانی پیچیده است، گفت: این سازمان علاوه بر وجه اجتماعی دارای کارکرد اقتصادی است که موجب پیچیدگی بیشتر مسائل می‌شود. لذا ما راهی جز مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی برای تامین اجتماعی نداریم و باید الزامات آن را رعایت کنیم.
در چشم‌انداز کلان و راهبردی باید به دنبال رویکردی باشیم که متفاوت با گذشته باشد چرا که ادامه راه گذشته ما را به نتایجی مشابه با وضع موجود می‌رساند که قطعا با وضع مطلوب و قابل قبول فاصله دارد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه هیچ کاری را بدون برنامه‌ریزی پیش نخواهیم برد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی ما با مطالعه الگوهای موفق تأمین اجتماعی و با مشارکت بدنه سازمان طراحی می‌شود.

ایشان با اشاره به تأکید مقام عالی وزارت مبنی بر مدیریت و نظارت سازمان تأمین اجتماعی بر شستا، اظهار داشت: وقتی که وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید دارد؛ شرکت‌ها با سازمان تأمین اجتماعی کار کنند، به این معنی است که شرکتهای تابعه با حوزه اقتصادی سازمان کار می‌کنند و مدیریت و نظارت بر شرکت‌ها باید توسط این حوزه انجام شود.

وی با تأکید بر تفویض اختیارات لازم در این زمینه به حوزه اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: هر اختیاری که در حوزه اقتصادی نیاز باشد، در چارچوب و معیار مشخص به حوزه تخصصی واگذار می‌شود و متناسب با این مسئولیت از دوستان پاسخ می‌خواهیم. نظارت و کنترل نیز براساس شاخص‌هایی انجام خواهد شد که واحدهای تخصصی اعلام و تبیین می‌کنند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم بررسی راهکارهای ممکن و قابل اجرا برای تولید خدمت جهت ارائه به ذی‌نفعان و مردم از منابع در اختیار این سازمان تأکید کرد.

مهرداد محقق‌زاده، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از شرایط موجود و اقدامات و برنامه‌های این معاونت ارائه و اظهار داشت: در سال جاری حوزه سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی حدود ۱۵ درصد از منابع مورد نیاز سازمان را تأمین می‌کند و طی سال‌های اخیر شاهد افزایش سهم حوزه سرمایه‌گذاری از تأمین منابع سازمان هستیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=24593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.