• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

کلنگ زنی نخستین ایستگاه پردازش زباله پایتخت

  • کد خبر : 7059
  • 22 دی 1399 - 22:36
کلنگ زنی نخستین ایستگاه پردازش زباله پایتخت

کلنگ زنی نخستین ایستگاه پردازش زباله شهر تهران در ایستگاه میانی زباله غرب تهران در منطقه ۲۲ باحضور «آرش حسینی میلانی» عضو شورای شهر تهران، «صدرالدین علیپور» مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و شهرداران مناطق ۲۲، ۲۱ و ۵ برگزار شد.

به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در باره این طرح گفت: طرح جامع پسماند در شورای شهر تهران در حال تصویب است؛ در این طرح اشاره شده است که مراکز بازیافت پاک در داخل شهر احداث شود که ۴ مرکز در این زمینه در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار دارد و نخستین مرکز آن در منطقه ۲۲ افتتاح شد تا زباله های شهری سه منطقه ۲۲، ۲۱ و ۵ پوشش داده شود.
وی هدف از راه اندازی این مرکز را کاهش آلودگی زیست محیطی دانست،افزود:راه اندازی این مرکز ۱۵ درصد به تفکیک زباله از ایستگاه های میانی جمع آوری زباله شهری به آرادکوه کمک می کند و اینکه مشکلات زیست محیطی مانند بوی نامطلوب و شیرابه را تا میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد و همچنین کاهش هزینه حمل و نقل زباله شهر تهران را در برخواهد گرفت.
این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: راه اندازی این مرکز با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت می گیرد که تمامی تجهیزات آن کاملا به شکل بومی و همپای فناوری روز دنیا ساخته خواهد شد و خوشبختانه هیچ میزان ارز بری در تهیه تجهیزات و سیستم این مرکز صورت نگرفته است.
مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۲۲ نیز در این باره گفت: زباله های تر در سه منطقه ۲۲، ۲۱ و ۵ حدود ۸۰۰ تن به ایستگاه میانی در خیابان کوهک منطقه۲۲ انتقال پیدا می کند که بابهره برداری این مرکز ۱۵درصد حجم زباله ها کاهش پیدا می کند که در نظر داریم با راه اندازی این مجموعه این کاهش زباله را به ۲۰ درصد برسانیم.
او افزود: یکی از اهداف راه اندازی این مرکز این است که زباله های شهری در این محیط تفکیک شوند تا شاهد معضلات اجتماعی مانند زباله گردها و کودکان کار نباشیم.
شهردار منطقه۲۲ تهران در باره زمان افتتاح این طرح گفت: در تلاش هستیم این مرکز را تا تیرماه سال آینده مورد بهره برداری قرار دهیم.
«صدرالدین علیپور» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در این خصوص گفت: در شهر تهران در حال حاضر ۱۰ ایستگاه میانی زباله وجود دارد که زباله های شهر تهران به این ایستگاه ها انتقال داده می شود و از این ایستگاه ها با کامیون های بزرگ به منطقه آرادکوه منتقل می شود، بنابر این مرکز جدید راه اندازی نمی شود بلکه ایستگاه میانی به روز رسانی و به تجهیزات روز دنیا تبدیل می شود.
او در ادامه افزود: مدیریت پسماند شهرداری تهران در نظر دارد در ۴ نقطه از پایتخت به روز رسانی تجهیزات انجام دهد؛ دو مرکز در شرق تهران، یک مرکز در غرب که امروز مورد کلنگ زنی قرار گرفت و این مرکز در جنوب تهران نیز راه اندازی خواهد شد، البته در نظر داریم یک مرکز نیز در شمال تهران در نظر بگیریم که هر یک از این مراکز سه تا چهار منطقه شهری تهران را پوشش خواهد داد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطر نشان کرد: احداث سوله پردازش و ‏پذیرش پسماند شهری،‎ ‎پیش‌بینی تصفیه خانه شیرابه با لحاظ استانداردهای لازم،‎ ‎پیش‌بینی سیستم حذف ‏بوی بد‎ و تحول در نحوه انتقال پسماند ریجکتی و آلی به مرکز دفع پسماند‎‎ و امکان پالایش آلاینده‌های زیست ‏محیطی از تمهیدات در نظر گرفته شده در این ایستگاه‌ها است.
وی تصریح کرد: این طرح به شکل مشارکتی انجام می شود که خوشبختانه مدیریت شهری همکاری بسیار خوبی را با اجرای این طرح زیست محیطی انجام داده است و بخش خصوصی نیز پای کار است و سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام می شود که پیش بینی می کنیم زودتر از زمان اعلام شده به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=7059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.