• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار

  • کد خبر : 1079
  • 30 مهر 1399 - 10:27
کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار

تهران- رویداد خبر – قیمت هر اسکناس دلار امروز (سه‌شنبه- ۲۹ مهرماه)، در صرافی‌های بانکی با افت ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی به رقم ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد.

به گزارش ایرنا، در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه امروز، صرافی‌های بانکی هر دلار را ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان فروختند، این در حالی است که نرخ خرید دلار در این صرافی‌ها با اختلاف حدود ۲ هزار تومانی ۲۶ هزار و ۲۰ تومان اعلام شده است.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانکی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که کاهش ۲ هزار و ۳۰۰ تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد. نرخ خرید یورو نیز ۳۱ هزار و ۳۲۰ تومان درج شد.

در سامانه سنا نیز در روز کاری گذشته، یورو به مبلغ میانگین ۳۶ هزار و ۱۰۱ تومان فروخته شد. دلار نیز با میانگین قیمت ۳۰ هزار و ۲۶۵ تومان به فروش رسید.

همچنین در سامانه نیما روز معاملاتی گذشته، قیمت فروش هر حواله یورو با میانگین قیمت ۳۱ هزار و ۶۴۰  تومان و قیمت فروش حواله دلار نیز با ۲۶ هزار و ۶۵۱ تومان ثبت شد.

البته نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.  

به گزارش ایرنا، نرخ دلار امروز در حالی به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که روز یکشنبه کانال ۳۲ هزار تومان را نیز فتح کرده بود که بیانگر ریزش حدود ۴ هزار تومانی قیمت این ارز در دو روز گذشته است.

 نرخ ارز در بازار در حالی روند کاهشی گرفت که پیش از این کارشناسان بارها درباره ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار به خریداران هشدار داده بودند و ریزش‌های قیمتی در دوره‌های گذشته را گواه بر نامطمئن بودن این بازار برای سرمایه گذاری دانسته بودند.

بانک مرکزی نیز در روز گذشته حدود ۷۵ میلیون دلار را به صورت اسکناس در بازار متشکل ارزی عرضه کرد که خریداران تنها حدود ۵ درصد این ارزها را خریداری کردند و ۹۵ درصد ارز عرضه شده تقاضایی نداشته است.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=1079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.