• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

کاهش ۱۰ درصدی صادرات نفت روسیه

  • کد خبر : 5214
  • 04 دی 1399 - 1:00
کاهش ۱۰ درصدی صادرات نفت روسیه

آمار گمرکی فدرال روسیه نشان داد صادرات نفت این کشور در فاصله ژانویه تا اکتبر تحت تاثیر تقاضای کمتر و توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش رویداد خبر ارزش صادرات نفت روسیه  در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش یافت که به دلیل قیمت پایین تر نفت بود. طبق آمار گمرکی، ارزش صادرات نفت روسیه در فاصله ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۲۰ به میزان ۴۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۶۰.۳۲۶ میلیارد دلار رسید.

میزان صادرات نفت روسیه تنها در اکتبر سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۵.۳ درصد در مقایسه با اکتبر سال ۲۰۱۹ و ۰.۹ درصد در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۰ کاهش یافت. ارزش صادرات نفت روسیه در اکتبر بر مبنای سالانه ۵۱.۹ درصد کاهش داشت و ارزش آن به ۵.۱۳ میلیارد دلار رسید.

بجز مارس و آوریل که روسیه با عربستان سعودی در خصوص نحوه مدیریت عرضه نفت اختلاف پیدا کرد، این کشور از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰ عرضه خود را محدود نگه داشت. اجرای توافق اخیر گروه اوپک پلاس که کاهش تولید بسیار بزرگتری نسبت به توافق قبلی را تصویب کرد، از ماه مه آغاز شد. این گروه اوایل دسامبر با تسهیل محدودیت عرضه و افزایش تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ژانویه سال ۲۰۲۱ موافقت کرد. محدودیت عرضه اوپک پلاس از ۷.۷ میلیون بشکه در روز فعلی به ۷.۲ میلیون بشکه در روز تسهیل خواهد شد.

قرار است وزیران اوپک پلاس نشستهای ماهانه برگزار کرده و درباره گام بعدی سیاست تولید نفت تصمیم گیری کنند. نشست بعدی این گروه برای چهارم ژانویه برنامه ریزی شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود تجدید نگرانیها نسبت به شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا، گفته می شود روسیه که رهبر تولیدکنندگان غیراوپک در پیمان اوپک پلاس محسوب می شود، همچنان موافق افزایش تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر در فوریه است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=5214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.