• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

کاهش قیمت خودرو با حذف دلالان

  • کد خبر : 4843
  • 29 آذر 1399 - 14:20
کاهش قیمت خودرو با حذف دلالان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بزودی با حذف واسطه‌ها و دلالان از بازار خودرو، قیمت این محصول کاهش یافته و منطقی‌تر خواهد شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از صدا و سیما؛ علیرضا رزم حسینی در بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهم ایران خودرو از بازار خودرو ایران, ۵۴ درصد است افزود: در بخش خودرو سیاست وزارت صمت این است که فضای تولید به سمتی برود که امکان تولید خودروسازان افزایش یابد و خودروسازان به تعهدات معوق خود تا پایان سال عمل کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش تولید خوبی روبرو بوده و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش تولید داشته باشد.

وزیر صنعت با تاکید بر لزوم اصلاحات ساختاری در بدنه خودرو سازان گفت: در ۱۰ خودرو ساز برتر جهان به ازاری هر کارگر سالانه ۴۰ خودرو تولید می‌شود درحالیکه این میزان در ایران ۷ خودرو است که نشان دهنده لزوم اصلاحات ساختاری در جهت رقابت پذیری و کاهش قیمت است.

وی با ابراز امیدواری برای کاهش قیمت خودرو در ماه‌های آینده افزود: قطعا با افزایش تولید و عرضه به بازار، دلالانی که از فرصت تفاوت قیمت کارخانه و بازار در ماه‌های اخیر منتفع شدند و با ایجاد بازار کاذب در داخل سود کردند حذف خواهند شد.

رزم حسینی تولید مدل‌های جدید خودرو را رویکرد دیگر و نظارت صنعت در بخش خودرو دانست و گفت: امروز از موتوری که ساخت آن در تعهد پژوی فرانسه بود و پس از تحریم‌ها رفتند، توسط مهندسان مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی و ساخته شد رونمایی شد و خودرو تارا هم آماده عرضه به بازار شده است.

وزیر صنعت افزود: اگر بخواهیم خودرو ساز خوب داشته باشیم چاره‌ای نداریم جز اینکه اصلاحات در خودرو سازان و ترکیب سهامداران و نحوه مدیریت صنعت خودرو صورت دهیم و در زمینه شکست انحصار خودروسازی گام برداریم تا مردم ایران از خودرو مناسب و با قیمت مناسب برخوردار شوند.

وی همچنین در خصوص مصوبات کمیته خودرو وزارت صمت گفت: این کمیته با حضور متخصصان، تشکل‌ها و مدیران با سابقه این صنعت اقدامات خوبی داشته و برای ارتقای نقش بخش خصوصی و رقابت پذیر شدن این بازار تلاش کرده است و یکی از مصوبات این کمیته این بوده که خودروسازانی که سهم ساخت داخل آن‌ها بیشتر باشد باید امتیازات بیشتری دریافت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشور هم اکنون در مواد اولیه کمبودی ندارد افزود: ایران از ظرفیت خوبی برای تعمیق ساخت داخل خودرو‌های خود برخوردار است و مشکلی در تامین الومینیوم، فولاد، فلزات رنگین و سایر موادا ولیه ندارد و باید اجازه دهیم بنگاه‌های اقتصادی بر اساس سیاست‌های راهبردی خود به خوبی اداره شوند و به همین دلیل باید مداخلات دولت را کم کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت کوتاه در کاهش و حذف مداخلات دولت قدم برداشته و تلاش کرده ایم مداخلات دولت را کمتر کنیم و مسیر را برای تولید هموارتر از قبل سازیم.

وزیر صمت در خصوص ترخیص مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان از گمرکات نیز گفت: ترخیص کالا از گمرکات همچنان ادامه خواهد داشت و واردکنندگان می‌توانند کالا‌های خود را از محل ارز حاصل از صادرات ترخیص کنند و این سیاست راهبردی توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و در حال اجراست.

رزم حسینی همچنین در خصوص عرضه خودرو در بورس نیز افزود: این موضوع نظر برخی نمایندگان مجلس بود که در کمیته خودرو که مرکب از خود اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و سایر تشکل‌ها و دولت است به این جمع بندی رسیدیم که بازار خودرو باید خودش، خود را تنظیم کند و عرضه خودرو در بورس منطقی نیست که خوشبختانه کمیته خودرو این موضوع را پذیرفته و به نظر ما این روال منطقی و درست است و حتما بازار خودرو بزودی خوب خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.