• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

کاهش ترافیک و ایمن سازی جاده ای و ریلی شاهراه مواصلاتی استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان

  • کد خبر : 16293
  • 13 خرداد 1400 - 14:29
کاهش ترافیک و ایمن سازی جاده ای و ریلی شاهراه مواصلاتی استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان

شرکت فولاد مبارکه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی اتصال پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا به راه آهن جمهوری اسلامی ایران را به بهره برداری رسانید تا علاوه بر حمل بار مطمئن به مجتمع فولاد سازی سبا و کاهش ترافیک از تلفات جرحی و فوتی که در سنوات گذشته رخ می داد، جلوگیری کند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایراسین؛ آیین افتتاح و بهره برداری اتصال پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا به راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ساعاتی پیش به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور حمیدرضا عظمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، احمد سعید بخش، معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه، مصطفی عطایی پور، مدیر مجتمع فولاد سبا، هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، حجت الاسلام والمسلمین قاسم باقریان، امام جمعه شهرستان زرین شهر، خدامراد صالحی، فرماندار شهرستان لنجان، ابوالقاسم صباغی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان لنجان و تعدادی از اعضای شورای شهر شهرستان لنجان در سالن تشریفات مجتمع فولاد سبا برگزار شد.

احمد سعید بخش، معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه، در این مراسم اظهار کرد: طی مکاتباتی به شرکت فولاد مبارکه خطر آفرینی پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) توسط مدیریت بحران استانداری اصفهان، فرمانداری شهرستان زرین شهر اطلاع داده شد. هرچند این پل بارها مرمت شد اما به علت بار ترافیکی شدید،این اقدامات جوابگو نبود.

وی افزود: با بهره گیری از چندین مشاور، طرح پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) در ۲۵ دی ماه تهیه شد و با همکاری شهرداری، فرمانداری شهرستان زرین شهر و شرکت سیمین سپاهان در تاریخ سوم بهمن ماه ابلاغ و در نهم خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: وضعیت قبلی پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) مطلوب نبود و با اینکه این پل ترمیم شده بود اما دیواره های این پل ترک برداشته بود و تعریض آن هم امکان پذیر نبود.

وی افزود: به علت تردد در این منطقه دادستان دستور توقف عملیات را به علت ترافیک پدیدآمده صادر کرد و در طرح جدید پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) ۱۰ متر به عرض جاده اضافه شد و با افزودن ۴۰ متر در دهانه پل امکان تعریض این پل فراهم شد.

سعیدبخش در ادامه با اشاره به تعمیق ۲۵ متری در زمین و شمع کوبی گفت: دو عرشه ۵۵ تنی به ارتفاع ۲.۵ متر نصب شد و در مقطع زودگذر یک ساعت و نیم جاده بسته شد و از طریق عبور قطار بر ریل مجاور این پل به بهره برداری رسید که لازم است از پلیس راه تشکر کنیم.

وی بیان کرد: کل سرمایه گذاری پل راه آهن مجتمع فولاد سبا (جاده اصفهان-زرین شهر) ۵۰ میلیارد ریال بود که در مدت پنج ماه در یک کار گروهی به ثمر نشست و اهمیت این پروژه در این نکته مستتر است که این منطقه در شاهراه مواصلاتی استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که بار ترافیکی گسترده ای دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=16293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.