• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

بلوبانک سامان از سرویس جدیدی در نسخه سوم اپلیکیشن خود رونمایی کرد / پرداخت خلافی در کمتر از ۵ دقیقه؛ آنی، به آسانی مدیرعامل بانک ملی ایران با آیات عظام و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج بیمه سامان برای معرفی محصولات خود به نمایشگاه بین المللی ایران بیوتی رفت تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر تربیت نیروی جوان و متخصص، انتصابات شفاف و کارآمد و معیشت کارکنان در سال جاری دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران تکریم رییس پیشین و معرفی سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات بانک توسعه تعاون ۶۳ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی در قالب ۹۳۶ هزار بیمه نامه بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان برنامه‌ریزی جدی برای تقویت شبکۀ فروش بیمه سرمد در سال ۱۴۰۳ برگزاری اولین جلسه هیئت امناء صندوق قرض الحسنه شاهد در سال ۱۴۰۳

2

کاهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

  • کد خبر : 12928
  • 28 فروردین 1400 - 20:17
کاهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۶۳۴ واحدی معادل ۰.۷۷  درصد به یک میلیون و ۲۳۳  هزار و ۷۲۳  واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۷۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۸۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه بیست و هشتم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۵۰۷ واحدی معادل ۰.۷۷  درصد به رقم ۳۲۱  هزار و ۶۹ واحد رسید.
شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۲۱ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد، عدد ۴۳۳ هزار و ۳۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۳۰ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۱۹۷ واحد رسید.
همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۳۰۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۷۵۲ واحد کاهش به رقم ۹۰۰ هزار و ۲۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۶۰۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، کچاد، شیران، شپنا و کگل با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، وپاسار، ساراب و سدشت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱ میلیارد و ۴۵۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۱ هزار و ۹۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساراب(سیمان‌ داراب) با ۴.۸۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سمازن، فارس، سدشت، سخوز و تنوین بود. همچنین نماد معاملاتی شیران(س. صنایع‌شیمیایی‌ایران) با ۹.۰۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونوین، کچاد، وساخت، برکت، غبشهر و فنورد قرار گرفتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=12928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.