• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
5

چگونه بیمه بدنه تعاون را با قیمت استثنایی آنلاین بخریم؟

  • کد خبر : 41777
  • 24 اسفند 1400 - 13:15
چگونه بیمه بدنه تعاون را با قیمت استثنایی آنلاین بخریم؟

در حال حاضر بیمه تعاون تمام بیمه نامه‌های موجود در بازار بیمه را ارائه می‌کند. بیمه بدنه یکی از انواع بیمه نامه اتومبیل است که در این مطلب قصد داریم درباره مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه بدنه بیمه تعاون توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون ، همانطور که گفته شد، بیمه بدنه جزو بیمه نامه اتومبیل است. این بیمه نامه بر خلاف بیمه شخص ثالث اجباری نبوده، اما با توجه به مزیت‌ها و پوشش‌های مختلف مورد استقبال راننده‌ها و صاحبان خودرو قرار گرفته است. هنگام تصادف به خودرو خسارت‌هایی وارد می‌شود که در بیمه شخص ثالث جزو تعهدات و پوشش‌ها نیست. از این رو بیمه تعاون حوادثی مانند: تصادف و آتش سوزی ماشین را فقط در پوشش‌های بیمه بدنه جبران می‌کند که به طور کلی دو نوع پوشش برای بیمه بدنه ماشین وجود دارد.

پوشش‌های بیمه بدنه تعاون

بیمه بدنه تعاون پوشش‌های اصلی و اضافی را ارائه می‌کند تا بیمه‌گزار با توجه به نیاز خود تحت پوشش قرار گیرد. البته که برای تهیه پوشش‌های اضافی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کرد. به طور کلی، پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

  • سرقت کلی
  • خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل
  • خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شده. بیمه‌گر در بیمه بدنه خودرو تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها می دهد.با توجه به تنوع پوشش‌ها و خساراتی که این بیمه خودرو برای همه رانندگان ماشین ها ارائه می کند، ما خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان اتومبیل های لوکس و معمولی پیشنهاد می‌کنیم.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو عبارتند از:

سرقت قطعات خودرو: این پوشش با نام سرقت جزئی خودرو هم شناخته می‌شود. در حقیقت زمانی که خودرو در محل پارک توقف دارد اگر دچار سرقت شود جزو پوشش سرقت قطعات قرار می‌گیرد. بیمه تعاون هزینه‌های به وجود آمده ناشی از سرقت رفتن لوازم و قطعات خودرو مانند: باتری، لاستیک و سیستم صوتی را جبران خسارت خواهد کرد.

پوشش سرقت بیمه بدنه تعاون

نوسانات قیمت: هنگامی ‌این پوشش اهمیت پیدا می‌کند که با توجه به شرایط اقتصادی تغییراتی در قیمت خودرو به وجود آید. تصور کنید که هنگام خرید بیمه بدنه خودرو، ارزش خودرو شما ۷۰ میلیون تومان بوده و با توجه به نوسانات قیمت بازار ارزش خودرو شما افزایش پیدا کرده و ۱۲۰ میلیون تومان شده است. اگر در این تغییرات قیمت، حادثه و خسارتی برای خودرو ایجاد شود، شرکت بیمه خسارت را با توجه همان ارزش ۷۰ میلیون جبران خواهد کرد و این باعث ضرر ‌بیمه‌گزارمی‌شود، اما با خرید این پوشش می‌توان خسارت‌ها را با توجه به ارزش لحظه ای خودرو جبران کرد.

ایاب و ذهاب: اگر خودرو در اثر خطرهای تحت پوشش بیمه بدنه دچار حادثه و آسیب شود، به گونه‌ای که شرایط استفاده از خودرو امکان پذیر نباشد، به ازای هر روزی که از وسیله نقلیه دیگری برای رفت و آمد استفاده می‌شود، می‌توان از شرکت بیمه تعاون خسارت دریافت کرد. در حقیقت در این پوشش هزینه رفت و آمد ‌بیمه‌گزار جبران خواهد شد.

بلایای طبیعی: در صورت بروز حادثه بلایای طبیعی مانند: سیل و زلزله، اگر خسارتی برای خودرو ‌بیمه‌گزار ایجادشود، در این پوشش جبران خسارت خواهد شد.

ترانزیت: این پوشش برای خودروهایی استفاده می‌شود که از کشور خارج شده‌اند و اگر خودرو شما در خارج از کشور دچار حادثه شود، خسارت وارد شده جبران خواهد شد.

شکست شیشه:در صورتی که شیشه خودرو در اثر هوای متراکم شده در اتومبیل دچار شکستگی شود، بیمه تعاون جبران خسارت خواهد کرد. به طور کلی شکستن شیشه به علت حوادث طبیعی مانند تغییر دما تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرد.

اسید پاشی و مواد شیمیایی: این پوشش خسارت مربوط به ریخته شدن مواد شیمیایی، اسیدی و رنگ بر بدنه خودرو را جبران می‌کند.

استثنائات بیمه بدنه تعاون

پرداخت خسارت بیمه بدنه شرکت بیمه تعاون

همانطور که می‌دانید شرکت بیمه تعاون، پرداخت خسارت را برای بیمه‌گزار تا حداکثر ۱۵ روز انجام خواهد داد. البته که بیمه‌گر می‌تواند به جای پرداخت هزینه خسارت‌ها، خودرو را تعمیر کند یا خودرویی را به ازای خودرو صدمه دیده به تملیک بیمه‌گزار دربیاورد. دقت کنید که اگرمبلغ بیمه از ارزش روز خودرو هنگام حادثه کم‌تر باشد ،محاسبات خسارت‌ها با توجه به تعهدات شرکت بیمه‌گر انجام می‌شود.

مدارک لازم جهت اعلام و دریافت خسارت بیمه بدنه تعاون

همانطور که می‌دانید برای جبران خسارت‌های بیمه بدنه باید مدارک مورد نیاز را به شرکت بیمه تعاون را تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

  • تکمیل فرم اعلام خسارت
  • اصل و کپی بیمه ‌نامه بدنه
  • اصل و کپی بیمه ‌نامه شخص ثالث
  • سند و شناسنامه مالکیت خودرو
  • اصل و کپی گواهی ‌نامه و کارت ملی راننده
  • ارائه گزارش مقامات انتظامی
  • اصل فاکتورهای رسمی‌برای تعمیرات و قطعات تعویضی
  • فاکتور هزینه‌های لازم برای جابه‌جایی و نجات خودرو

چگونه بیمه بدنه تعاون را ارزان تر بخریم؟

در صورتی که بیمه‌گزار در طول مدت بیمه نامه خود خسارتی را از شرکت بیمه تعاون دریافت نکند، برای تمدید مشمول دریافت تخفیف خواهد شد. میزان تخفیف در مبلغ حق بیمه برای سال‌های اول، دوم، سوم و چهارم به ترتیب برابر با ۲۵، ۳۵، ۴۵ و ۶۰ درصد است. به ازای استفاده از بیمه بدنه در هر سال، درصدهای قبلی او کاملاَ صفر خواهد شد. این برخلاف بیمه شخص ثالث است که در صورت استفاده به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کند.

خرید بیمه بدنه تعاون

مزیت‌های بیمه بدنه بیمه تعاون

به طور کلی بیمه بدنه مزیت‌های زیادی برای بیمه‌گزار دارد. با داشتن بیمه بدنه، خودرو شما در برابر حوادثی مانند: تصادف‌ها و آتش سوزی بیمه می‌شود و در مواردی مانند: سرقت، حوادث طبیعی و بسیاری دیگر از مسائل نیز حداقل خسارت و زیان برای خودرو در نظر گرفته خواهد شد. بیمه تعاون در این زمینه از پوشش‌های متنوع و تخفیفات مختلف ثابت و دوره‌ای برخوردار است که به آن اشاره شد.بیمه بدنه تعاون از جمله بیمه‌نامه‌های پرفروش این شرکت است که وسیله نقلیه را در برابر خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو بر اساس شرایط بیمه نامه پوشش می دهد. این بیمه نامه اختیاری است و فقط خسارت بدنه اتومبیل جبران می‌شود. برای زمانی که خودرویی با دیگری تصادف می کند و راننده آن مقصر است، با استفاده از بیمه بدنه می‌تواند هزینه آسیب‌های وارد شده به خودروی خود را کاهش دهد.البته شرکت بیمه تعاون، بیمه‌های دیگری نظیر بیمه شخص ثالث، بیمه تکمیلی، بیمه آتش سوزی و … را ارائه می‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=41777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.