• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

چگونه‌ با دوربین‌ گلکسی‌های سامسونگ ویدئوی تایم‌لپس بگیریم؟

  • کد خبر : 21800
  • 01 شهریور 1400 - 16:55
چگونه‌ با دوربین‌ گلکسی‌های سامسونگ ویدئوی تایم‌لپس بگیریم؟

عکاسی تایم‌لپس (Timelapse) طی سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته و ویدئوهای آن را در آگهی‌های تبلیغاتی، فیلم‌ها و مستندها، کلیپ‌های شبکه‌های اجتماعی و… می‌بینیم.

عکاسی تایم‌لپس برای نشان دادن تغییرات در یک فاصله زمانی مشخص گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود و می‌تواند تغییر و تحولات یک سوژه را در زمانی کوتاه به شکل جذابی نمایش دهد.

در این شیوه عکاسی، دوربین بر روی سوژه متمرکز می‌شود و تعداد زیادی عکس در یک فاصله زمانی مشخص ثبت می‌کند. پس از آن عکس‌ها در کنار هم قرار داده می‌شود و در آخر به شکل یک ویدئو چند ثانیه‌‌ای یا چند دقیقه‌ای تبدیل می‌شود. در نگاه اول عکس‌های گرفته شده شاید جذابیت خاصی نداشته باشد اما کنار هم گذاشتن آنها و نشان دادن تغییرات صورت گرفته، لحظات شگفتی را خلق می‌کند.

مثلا برای نمایش طلوع و غروب خورشید، دروبین در جای مناسب و به شکل ثابت قرار می‌گیرد و در فاصله زمانی مشخص عکس‌هایی را می‌گیرد. پس از گرفتن عکس‌ها به کمک نرم‌افزارهای ادیت، عکس‌ها به ویدئوی جذابی تبدیل می‌شود که مراحل طلوع تا غروب خورشید را به طور شگفت‌انگیز و زیبایی نمایش می‌دهد.

برخلاف تصور بسیاری، گرفتن ویدئوهای تایم‌لپس لزوما نیازی به دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای یا DSLR ندارد و چنانچه یکسری از نکات اولیه رعایت شود با دوربین گوشی‌های هوشمند می‌توان ویدئوهای تایم‌لپس را ضبط کرد. ضمن اینکه تنظیمات گوشی‌های هوشمند ساده‌تر از دوربین‌های DSLR است و هر کاربری می‌تواند به سادگی ویدئوهای تایم‌لپس را خلق کند.

مایکل شینبلوم، عکاس حرفه‌ای به تازگی با دوربین گلکسی S21 Ultra سامسونگ ویدئوی تایم‌لپس جذابی از پل گلدن گیت سانفرانسیکو تهیه کرده است. در ادامه این مطلب توصیه‌ها و نکات او برای ضبط ویدئو تایم‌لپس با دوربین گوشی‌های هوشمند را مرور می‌کنیم.

سوژه جذابی پیدا کنید

اولین نکته پیدا کردن سوژه‌ای است که می‌خواهیم از آن عکاسی کنیم. خودروهایی که در یک اتوبان حرکت می‌کند، عبور ابرها، حرکت سایه‌ها در زیر نور خورشید از جمله نقاطی است که می‌تواند به سوژه جذابی برای عکاسی تایم‌لپس تبدیل شود.

نکته مهم این است که سوژه‌ها باید حرکات متنوعی داشته باشند تا توجه بیننده‌ها را به خود جلب کنند و علاوه بر آن داستان پویا و گیرایی را روایت کنند. برای این کار چند مکان را انتخاب کنید و آن را از نظر چگونگی تغییر صحنه در فواصل زمانی مشخص بررسی و تحلیل کنید.

مایکل شینبلوم، در ویدئوی تایم‌لپس خود عبور خودروها از پل گلدن گیت سانفرانسیکو را به تصویر کشید که همراه شدن آن با نمای دریا و مه‌گرفتگی ترکیب‌ حیرت‌انگیزی را خلق کرده است.

تجهیزات مناسب را انتخاب کنید

پس از انتخاب سوژه، نوبت به آماده کردن تجهیزات عکاسی می‌رسد. مایکل شینبلوم در مورد ضبط ویدئوهای تایم‌لپس با دوربین‌های سنتی می‌گوید: «کار با این دوربین‌ها اصلا کار ساده‌ای نیست و من بعضی‌ اوقات مجبور بودم چندین لنز را به همراه سه‌پایه حمل کنم تا بتوانم از سوژه عکسبرداری کنم. پس از آن مراحل ادیت عکس‌ها هم کار زمان‌بر و دشواری بود».

شینبلوم از مراحل کار با دوربین گلکسی S21 Ultra سامسونگ به عنوان یک تجربه خارق‌العاده یاد می‌کند و می‌گوید: «با داشتن این گوشی من می‌توانستم در هر لحظه‌ای تایم‌لپس دلخواه خود را ضبط کنم بدون اینکه تجهیزات سنگینی را حمل‌ونقل کنم».

عکس‌های تایم‌لپس شینبلوم از پل گلدن گیت به کمک حالت Hyperlapse دوربین S21 Ultra گرفته شده و در زمانی کوتاه به ویدئویی جذاب تبدیل شده است.

کار با دوربین گوشی‌های هوشمند سادگی و راحتی بیشتر را برای شما فراهم می‌کند و باعث می‌شود تا در زمانی کوتاه ویدئوی تایم‌لپس خود را داشته باشید.

جلوی لرزش دوربین را بگیرید

لرزش دوربین و تار شدن عکس‌ها بدترین اتفاقی است که می‌تواند در زمان عکاسی تایم‌لپس بیافتد. برای همین لازم است تا به کمک تجهیزات مناسب احتمال این اتفاق را به حداقل رساند. استفاده از سه‌پایه‌های ثابت و رومیزی می‌تواند بهترین راه‌حل برای جلوگیری از لرزش دوربین باشد.

با داشتن این تجهیزات دوربین گوشی‌ها می‌تواند نمایی واضح و گسترده را به ثبت برساند. شینبلوم در زمان عکاسی خود از لنز اولترا واید گلکسی‌های S21 Ultra استفاده کرد تا تجربه بصری عمیق‌تر و جذاب‌تری را به تصویر بکشد.

بهترین بخش‌های سوژه را در مرکز تصویر بگذارید

پس از آماده کردن تجهیزات لازم، نوبت به عکاسی می‌رسد اما پیش از آن باید به تنظیمات دوربین و ترکیب‌بندی تصویر توجه کرد. پیدا کردن ترکیب‌بندی چشم‌نواز باعث می‌شود تا تایم‌لپس جذابی ضبط کنید. برای این کار لازم است تا دو سوال مهم را از خود بپرسید و جواب‌های درستی برای آنها بیابید:

  • جالب ترین بخش‌ها و قسمت‌هایی که باید در نمای اصلی حاضر باشد، چیست؟
  • چه مواردی باعث حواس پرتی احتمالی تماشاگران می‌شود و باید از کادر خارج کرد؟

رسیدن به پاسخ‌های این سوالات کمک می‌کند تا توجه بیننده‌ها به سوژه اصلی جلب شود و داستان جذاب و گیرایی را تماشا کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.