• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

«چکنو» چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران عملیاتی شد

  • کد خبر : 61419
  • 11 دی 1401 - 11:08
«چکنو» چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران عملیاتی شد

چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران با عنوان «چکنو» در مراسمی با حضور مقامات وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، مدیرعامل و مدیران ارشد بانک صادرات ایران و اصحاب رسانه در برج سپهر رونمایی و برای اولین بار در نظام بانکی عملیاتی شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران با نام اختصاصی «چکنو» با حضور سید عباس حسینی معاون بانک، ‌بیمه و شرکت‌های دولتی و قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، بابک رضایی راد مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، سیدضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران، اعضای هیئت‌مدیره، هیئت‌ عامل و مدیران ارشد بانک صادرات ایران در سامانه همراه‌بانک صادرات ایران عملیاتی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
با عملیاتی شدن «چکنو»، بانک صادرات ایران به عنوان بانک پیشرو برای تسهیل داد و ستد، کاهش هزینه مبادلات، ارتقای سرعت معاملات در فضای کسب و کار و افزایش کارایی چک، «چک امن دیجیتال» را به عنوان خدمتی نوین ارائه کرد و مشتریان، فعالان اقتصادی و بازرگانان می‌توانند با استفاده از این خدمت برای به حداقل رساندن ریسک‌ها و نگرانی‌های موجود در مورد چک‌های کاغذی به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به شعب، از این فناوری نوین استفاده کنند.
درخواست و صدور دسته‌چک دیجیتال، صدور، دریافت، انتقال و وصول درون بانکی و بین بانکی چک دیجیتال، ضمانت آن توسط شخص ثالث، ابطال و مسدودی، دریافت گواهی عدم پرداخت، ستعلام و مشاهده کارتابل چک‌های دریافتی از جمله مهمترین قابلیت و مزیت‌های راه‌اندازی چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران است.
تمامی قوانین و مقررات چک کاغذی در مورد این خدمت نوین صدق می‌کند. در چک امن دیجیتال چک کاغذی حذف و با استفاده از امضای دیجیتال معتبر می‌شود. چک دیجیتال سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد.
سامانه «چکنو» با هدف ایجاد بستری امن برای ارائه چک دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.
استفاده از چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران نیازمند نصب کردن نرم‌افزار همراه‌بانک صادرات ایران و نرم‌افزار «هامون» برای انجام امضای الکترونیکی است. با نصب نرم‌افزار «هامون» بر روی تلفن همراه، عملیات غیر حضوری احراز هویت از طریق سامانه «شاهکار» انجام خواهد شد و گواهی امضای الکترونیکی در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.
سپس برای استفاده از چک امن دیجیتال با ورود به همراه بانک صادرات ایران و انتخاب گزینه فعال‌سازی، امکان درخواست دسته چک فراهم می‌شود و با اتمام فرآیند صدور دسته‌چک، مشتری می‌تواند به صورت غیرحضوری با انتخاب گزینه دریافت اطلاعات دسته چک و سریال چک‌های مصرف نشده، صدور چک و درج اطلاعات ذی‌نفع، اقدام به صدور چک دیجیتال کند.
چکنو صادر شده به دو صورت حضور در شعبه یا ورود به نرم‌افزار همراه بانک صادرات ایران امکان نقد کردن آن وجود دارد. همچنین در زمان انتقال مبلغ چک امن دیجیتال به حساب ذی‌نفع، امکان انتقال آن به دیگری نیز وجود دارد.

فایل تصویری راهنمای استفاده از خدمات چکنو
فایل راهنمای استفاده از خدمات چکنو
تیزر معرفی چکنو

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=61419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.