• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

«چکنو» بانک صادرات ایران تحول عظیمی در خدمات بانکی ایجاد خواهد کرد

  • کد خبر : 61464
  • 11 دی 1401 - 19:10
«چکنو» بانک صادرات ایران تحول عظیمی در خدمات بانکی ایجاد خواهد کرد

​آغاز بهره‌برداری از چکنو (چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران) برای اولین بار در نظام بانکی کشور، با قدردانی مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی همراه شد و مدیرعامل بانک صادرات ایران از راه‌اندازی چکنو به عنوان تحول عظیم در خدمات بانکی یاد کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مدیرعامل بانک صادرات ایران در مراسم ویژه رونمایی از چکنو (چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران) گفت: امروز یکی از مهمترین سامانه‌هایی شبکه بانکی برای ارائه خدمتی نوین به مردم برای اولین بار در بانک صادرات ایران عملیاتی شد و امیدواریم که موجب رضایت‌مندی مردم و استفاده‌کنندگان از خدمات بانکی شود.
سید ضیاء ایمانی افزود: سامانه چکنو بانک صادرات ایران علاوه بر تسهیل خدمات نوین بانکی و غیر حضوری به مشتریان، از منظر آسان‌سازی فعالیت شعب از جمله، صدور، تحویل، کارسازی کردن و نقل و انتقال چک تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد و از این پس شاهد مشکلات متعدد در حوزه چک نخواهیم بود.
وی افزود: سامانه چکنو بانک صادرات ایران از امروز بخش زیادی از مشکلات شبکه بانکی و مشتریان را از جمله در مورد سرقت، مفقودی و حوادث منجر به از بین رفتن اسناد بانکی را برطرف خواهد کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: راه‌اندازی چک الکترونیک به عنوان بخشی از فعالیت‌ها و الزامات بانک‌ها در حوزه ایجاد تحول بانکداری دیجیتال، آغاز مناسبی است و در همه شبکه بانکی این سامانه را خواهیم داشت. چک الکترونیکی همان ویژگی‌ها و الزامات چک‌های کاغذی را دارد ضمن اینکه معایب چک‌های کاغذی برای مشتریان و بانک‌ها را نخواهد داشت.
ایمانی صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را از جمله دیگر مزایای چک الکترونیک عنوان کرد و تاکید کرد: این سامانه از منظر زیست‌محیطی هم اثرات سودمندی به دلیل عدم نیاز به چاپ، توزیع، گردش و ارزبری مواد اولیه در چک‌های کاغذی، خواهد داشت.
ایمانی تمرکز کارکنان بانک‌ها بر انجام سایر خدمات به مشتریان و خلوت‌تر شدن شعب را از دیگر مزایای راه‌اندازی سامانه چکنو عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شعب بانک‌ها بدون در نظر گرفتن فعالیت‌های اعتباری، بخش صندوق و حساب‌های جاری و رسیدگی به دسته‌چک‌های مشتریان است که با راه‌اندازی این سامانه و محصول راهبردی از امروز شاهد رفع شدن بسیاری از مشکلات خواهیم بود.
وی با بیان اینکه این سامانه فعلاً برای ارائه خدمت به مشتریان حقیقی که دارای حساب جاری هستند، عملیاتی شده است و در تلاش هستیم تا با همکاری بانک مرکزی این خدمت به اشخاص حقوقی بانک صادرات ایران نیز ارائه شود.
ایمانی تاکید کرد: اگر امروز بانک‌ها نتوانند در زمینه تحول دیجیتال گام‌های مناسبی بردارند، بخش‌هایی که دارای مجوز بانکداری نیستند، به این عرصه ورود خواهند کرد. از این رو یکی از برنامه‌های راهبردی بانک صادرات ایران در راستای تحول دیجیتال، حمایت از واحدهایی است که در این زمینه فعالیت دارند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=61464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.