• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

چرا سهام موسسه ملل ارزنده شناسایی می‌شود؟

  • کد خبر : 19261
  • 27 تیر 1400 - 11:51
چرا سهام موسسه ملل ارزنده شناسایی می‌شود؟

موسسه اعتباری ملل گزارش‌های سال ۹۹ را با سود خالص چهار هزار و ۱۰۵ میلیارد ریالی بست. این سود شرکت از مجموع درآمد ۱۶ هزار میلیارد ریالی موسسه به‌دست‌آمده است.

در بازار سهام، برای ارزندگی سهام شرکت‌های بورسی، شاخص‌ها و نما گرهای مختلفی وجود دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از بانکدای ایرانی ،   یکی از این نما گرها «پی بر اس» یا P/S است که نشان می‌دهد که سهام آن شرکت بورسی دارای چه ارزشی است و از فروش خدمات و کالای شرکت استخراج می‌شود.

بر همین اساس ارزش سهام موسسه ملل طبق گزارش‌های پایان سال ۹۹ ارزنده تشخیص داده شد.

موسسه اعتباری ملل گزارش‌های سال ۹۹ را با سود خالص چهار هزار و ۱۰۵ میلیارد ریالی بست. این سود شرکت از مجموع درآمد ۱۶ هزار میلیارد ریالی موسسه به‌دست‌آمده است.

بر اساس این گزارش، وضعیت پی بر اس، موسسه ملل را به یکی از بهترین موسسه در صنعت بانکداری تبدیل کرده که نشان می‌دهد که وضعیت سهام این موسسه در شرایط ارزندگی قرار دارد.

فروش کالا و خدمات در صورت‌های مالی موسسه ملل رقم ۴۹ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال بود. تعداد سهام موسسه ملل نیز ۱۰ میلیارد سهم است لذا پی بر اس موسسه ملل حدود ۲٫۵ واحد می‌شود که یکی از بهترین پی بر اس های بورس و صنعت بانکداری ایران است چرا که نشان می‌دهد ارزش سهام موسسه در جای مطلوبی قرار دارد.

چرا سهام موسسه ملل ارزنده شناسایی می‌شود؟

قیمت سهام ملل در یک سال گذشته بالاترین رقم یعنی حدود۲۰۰۰۰ ریال را تجربه کرده بود و در حال حاضر روی رقم ۱۴۰۰۰ ریال نوسان می‌کند.

(توجه: این گزارش سیگنال خریدوفروش نیست بلکه تنها به مساله ارزندگی سهام تمرکز دارد)

سود خالص موسسه در پایان سال ۹۹ رقم چهار هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال محقق شده که برای هر سهم حدود ۴۱۱ ریال شناسایی‌شده است.

مجموع درآمدهای موسسه ملل در سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال بوده که درنهایت سود عملیاتی موسسه به رقم یک هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال شده است.

تسهیلات اعطایی موسسه ملل در سال ۹۹ معادل ۸۶ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال بوده که درمجموع ۲۰ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال درآمد را در پی داشته است. در مقابل حدود ۱۳ هزار ئ ۹۳۶ میلیارد ریال سپرده جذب کرده است که حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال هزینه پرداخت‌شده است.

یکی از مواردی که نشان‌دهنده وضعیت مناسب موسسه ملل است، وضعیت سود انباشته موسسه است. در سال ۹۸ شرکت دارای ۸۶۰ میلیارد ریال زیان انباشته بود، اما در سال ۹۹ این موسسه توانست ۹۶۳ میلیارد ریال سود انباشته کرده و از وضعیت زیان انباشته‌شده به سود انباشته رسیده و از وضعیت زیان ده بودن خارج شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=19261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.