• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
5

چرا سازمان‌ها برای الحاق زمین‌های خود به نهضت ملی مسکن همکاری ندارند؟

  • کد خبر : 43449
  • 27 فروردین 1401 - 12:41
چرا سازمان‌ها برای الحاق زمین‌های خود به نهضت ملی مسکن همکاری ندارند؟

در بودجه سالانه، حکمی تحت عنوان مولدسازی آمده است که به دستگاهها اجازه می دهد اراضی در اختیار خود را برای تامین اعتبار بفروشند و برای همین دستگاهها زمین‌ها را خرج کسری اعتبارات خود می‌کنند.

«محمود محمود زاده» در گفت‌و گو با ایرنا درباره آخرین وضعیت تامین زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن گفت: حدود ۹۸۰ هزار واحد زمین با کاربری مسکونی طی شش ماه گذشته تامین قطعی شده است؛علاوه بر آن معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد، زمین شناسایی شده است که نیازمند تعیین کاربری یا الحاق به محدوده و یا بررسی فنی در سطح شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها و شورای عالی معماری و شهرسازی دارد.

محمودزاده ادامه داد: در انتظار تعیین تکلیف نهایی این زمین‌ها هستیم. در صورت تعیین تکلیف نهایی، زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است. از کل ۴ میلیون واحدی که قرار است طی ۴ سال توسط دولت ساخته شود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری و ۸۰۰ هزار واحد روستایی است.

وی توضیح داد: با احتساب تعیین تکلیف نهایی زمین برای ساخت دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی،۷۰ درصد اراضی زمین برای ساخت مسکن تامین شده است. از آن جهت که تامین همه ۷۰ درصد اراضی مسکن سازی از محل اراضی وزارت راه و شهرسازی است کار بزرگی انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بر خلاف قانون جهش تولید مسکن که آزاد سازی زمین‌ها از سوی سازمان‌ها را برای ساخت مسکن تاکید دارد، سازمان‌ها برای انتقال زمین‌های خود به وزارت راه و شهرسازی همکاری ندارند، گفت: اراضی تامین شده همه زمین‌های وزارت راه و شهرسازی است و تا الان از سایر دستگاه‌ها زمین تامین نشده است.

محمودزاده درباه اینکه چه موانعی موجب امتناع سازمانها ازر واگذاری زمین های خود به وزارت راه برای شهرک سازی شده است، گفت: دو قانون موازی وجود دارد، قانون نخست جهش تولید مسکن است که بر آزادسازی زمین برای ساخت مسکن تاکید دارد، دیگری قانونی است که در بودجه سالانه تحت عنوان مولدسازی آمده است که به دستگاهها اجازه می دهد اراضی در اختیار خود را برای تامین اعتبار بفروشند و برای همین دستگاهها زمین‌ها را خرج کسری اعتبارات خود می‌کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=43449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.