• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

چرا بانک ملی ایران راهکار جدیدی برای ارسال پیام های تراکنشی برگزید؟

  • کد خبر : 39009
  • 20 بهمن 1400 - 19:12
چرا بانک ملی ایران راهکار جدیدی برای ارسال پیام های تراکنشی برگزید؟

ارسال پیامک‌های تراکنشی یکی از خدماتی است که سیستم‌های بانکی کشور به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در راستای تأمین هزینه‌های ارائهٔ این خدمت، هر یک از بانک‌های کشور سیاست‌های خاص خود را پیش گرفته‌اند؛ برخی از بانک‌ها هزینهٔ ارسال این پیامک‌ها را به‌طور کامل از مشتریان خود دریافت می‌کنند و برخی از بانک‌ها پیامک‌های خُرد را برای مشتریان ارسال نمی‌کنند. بانک ملی ایران، در راستای مشتری‌مداری، بخشی از پرداخت هزینه‌های ارسال پیامک را بر عهده گرفته است تا کمترین میزان هزینهٔ آبونمان پیامک (سالانه ۶ هزار تومان) را در شبکهٔ بانکی از مشتریان خود دریافت کند.

در آستانهٔ افزایش هزینهٔ ارسال پیامک‌ها به صورت سالانه، بانک‌ها ناچار به افزایش هزینهٔ آبونمان پیامک‌های تراکنشی خواهند بود. ساده‌ترین راهکار برای مواجهه با این افزایش هزینه، دریافت آبونمان بیشتر از مشتریان بانک‌هاست؛ اما این اقدام بار مالی بیشتری را به مشتریان بانک‌ تحمیل می‌کند. از سوی دیگر، راهکار برخی بانک‌ها برای مدیریت این هزینه‌ها عدم ارسال بخشی از پیام‌های تراکنشی به مشتریان بوده است. در این میان، بانک ملی ایران در صدد ارائهٔ راهکاری خلاقانه برای مشتریان این بانک است که طبق آن، بار این افزایش قیمت به مشتریان بانک تحمیل نشود، در عین حال، همهٔ پیام‌های تراکنشی نیز به دست مشتریان برسد.

در این راستا بانک ملی ایران ، از تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۰ارسال بخشی از پیامک‌های بسیار خرد (کمتر از ۳۰ هزار تومان) خود را بر بستر دیجیتال و در اپلیکیشن‌های رسمی این بانک انجام خواهد داد. طبق این طرح، ارسال پیام تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان، به جای پیامک، از طریق اپلیکیشن‌های رسمی بانک ملی ایران، یعنی پیام‌رسان بانکی بله و نشان‌بانک و بام انجام خواهد شد. 

با اجرایی شدن این طرح بانک ملی ایران نه تنها اطلاع‌رسانی تمامی تراکنش‌های بانکی را انجام می‌دهد، بلکه هزینهٔ مضاعفی را نیز به مشتریان خود تحمیل نمی‌کند و کماکان با دریافت تنها ۶ هزار تومان به صورت سالانه، کمترین میزان دریافتی از مشتریان بابت آبونمان پیامک را در شبکهٔ بانکی کشور دارا خواهد بود. 

علاوه بر مزایای فوق، مشتریان بانک ملی ایران می‌توانند از مزایای ویژگی کاربردی «مدیریت مالی شخصی» در پیام‌رسان بانکی بله به صورت رایگان، نیز استفاده کنند. مدیریت مالی شخصی این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا با دسته‌بندی پیام‌های تراکنشی خود، درآمدها و  هزینه‌های‌شان را بهتر مدیریت کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=39009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.