• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

چرایی گرانی ۱۵ درصدی لوازم‌خانگی بعد از ممنوعیت واردات این محصول/ اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران: فروشگاه‌ها عامل تغییر قیمت نیستند!

  • کد خبر : 27819
  • 03 آبان 1400 - 11:44
چرایی گرانی ۱۵ درصدی لوازم‌خانگی بعد از ممنوعیت واردات این محصول/ اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران: فروشگاه‌ها عامل تغییر قیمت نیستند!

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: در اذهان عمومی عامل تغییر قیمت لوازم‌خانگی را فروشندگان و فروشگاه‌های لوازم‌خانگی می‌دانند، ولی عوامل تغییر قیمت لوازم‌خانگی فروشگاه‌ها نیستند.

تجارت‌گردان – اکبر پازوکی در گفت‌وگو با میزان، درباره چرایی گرانی ۱۵ درصدی لوازم‌خانگی بعد از ممنوعیت واردات این محصول، گفت: تعدادی از شرکت‌های لوازم‌خانگی بین ۵، ۷ و ۱۰ درصد افزایش قیمت در لوازم‌خانگی را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: کالاهای لوازم‌خانگی طی چهار سال گذشته ۴ الی ۱۰ برابر افزایش قیمت داشته است و در حال حاضر حمل‌ونقل بین‌المللی، تعرفه‌های گمرکی و استیلی که در داخل کشور تولید نداریم گران شده که همه این موارد باعث افزایش ۵، ۷ و ۱۰ درصدی شده است ولی تأثیر آن‌چنانی در قیمت ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران بیان کرد: حتی برخی از شرکت‌ها برای کمک به‌قدرت خرید مردم از افزایش ۵، ۷ و ۱۰ درصدی منصرف شدند و حمایت از تولید داخل در تمامی عرصه‌ها باید اجرا شود.

پازوکی اظهار کرد: در حال حاضر دغدغه تولیدکننده تولید کالا است و اگر مواد اولیه باقیمت مناسب به‌دست تولیدکننده برسد تولیدکننده لوازم‌خانگی نیز سه شیفت کاری با کارمندهای بیشتر و تنوع بالا کالا تولید می‌کند زیرا هرچقدر تولید افزایش پیدا کند هزینه سربار کارخانه نیز کاهش پیداکرده بنابراین قیمت کالا نیز کاهش پیدا می‌کند که دولت باید برای رسیدن به این امر تولیدکننده را حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر این است که در اذهان عمومی عامل تغییر قیمت لوازم‌خانگی را فروشندگان و فروشگاه‌های لوازم‌خانگی می‌دانند ولی عوامل تغییر قیمت لوازم‌خانگی فروشگاه‌ها نیستند.

پازوکی بیان کرد: دولت باید بر مبنای دغدغه تولیدکننده لوازم‌خانگی، مواد اولیه به او تحویل دهد تا تولیدکننده کالا را به بازار عرضه کند.رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران اظهار کرد: چهار سال است که تولیدکنندگان لوازم‌خانگی خواستار حمایت دولت هستند، از سال ۹۶ که واردات کالا لوازم‌خانگی ممنوع شد مهم‌ترین عامل تولید برای تولیدکننده لوازم‌خانگی مواد اولیه بود که به یک‌باره باقیمت جهانی دلار وارد بورس کالا شد و بعد به‌دست تولیدکننده رسید سپس تحریم نیز شدیدتر شد و مبادلات ارزی و بانکی بسته‌تر و کم‌تر شدند. وی در ادامه گفت: برخی از اقلام تولیدکنندگان لوازم‌خانگی که از خارج کشور وارد می‌شود به قیمت دلار خریداری می‌شدند. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: دغدغه تولیدکننده لوازم‌خانگی را انجمن تولیدکنندگان باید پاسخگو باشد و در این ۴ سال صنعت لوازم‌خانگی جهش پیداکرده است.

پازوکی بیان کرد: اگر در صنعت لوازم‌خانگی مواد اولیه، به‌کارگیری قطعه سازان جهت طراحی کالا، توجه به ذائقه مردم، قیمت و… را نقش راه قرار دهند و لوازم‌خانگی را صادرات محور کنند باعث ارزآوری شده و هزینه سربار کارخانه‌ها کاهش پیدا می‌کند و مواد اولیه نیز به‌راحتی به چرخه تولید بازمی‌گردد.

وی گفت: باید تکنولوژی در لوازم‌خانگی به‌روز شود در حال حاضر اگر بخواهیم خط تولید یخچال‌فریزر را صفر تا صد تغییر دهیم تقریباً هزار میلیارد تومان هزینه لازم دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: دولت باید به مردم اطلاع‌رسانی کند که کدام کالای قاچاق است که از تولیدکننده و کارگر داخلی حمایت کند تا به افزایش پول ملی و جامعه کمک کرده باشد.

پازوکی اظهار کرد: در حال حاضر تولیدکننده لوازم‌خانگی دغدغه تأمین مواد اولیه و حواله پول برای دریافت قطعاتی که در داخل کشور تولید نمی‌شود را دارد همچنین باید به دنبال کشور هدف برای صادرات نیز باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: دولت حداقل باید صادرات را از دوش تولیدکننده بردارد و از طریق قرار دادن سفیران اقتصادی در کشورهای مختلف کالا را بفروشد و نمایشگاه برگزار کند همچنین در حمل‌ونقل، وام بانکی و حواله کردن پول کمک کند زیرا که تمامی این موارد به تولید کمک می‌کند.

وی افزود: زمانی که قیمت نهایی شود قیمت کالا لوازم‌خانگی نیز کاهش پیداکرده و مردم قدرت خرید پیدا می‌کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=27819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.