• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

چالش عمده استان اردبیل تأمین آب آشامیدنی است

  • کد خبر : 32483
  • 22 آذر 1400 - 11:22

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر چالش اصلی استان اردبیل تأمین آب آشامیدنی است که باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با موضوع بررسی راهکارهای چالش آب در اردبیل اظهار کرد: تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعتی از سال‌های گذشته دغدغه مسئولان اردبیل بوده که در این میان اضافه برداشت از مخازن و آبخوان‌ها این مشکل را صد چندان کرده است.

وی با ابراز نگرانی از فرونشست دشت اردبیل به دنبال اضافه برداشت‌ها تصریح کرد: نمایندگان استان آماده هرگونه همکاری با بخش آب برای تقویت برنامه‌ها در این حوزه هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آینده نزدیک با حضور نمایندگان استان در مجلس و مدیران ارشد استان چالش‌های این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: ما اگر برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در استفاده از منابع آب میان حوزه‌ای نداشته باشیم، نمی‌توانیم مشکلات و چالش‌های این بخش را درست و دقیق پیش‌بینی کرده و حل کنیم.

بدری چالش عمده استان را تأمین آب آشامیدنی عنوان کرد و افزود: برای حمایت از برنامه‌های راهبردی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل آماده همکاری هستیم تا مردم استان دغدغه‌ای در سال‌های آینده در تأمین آب آشامیدنی نداشته باشند.

وی تکمیل مطالعات ۴ سد ایوریق، نشته‌رود، ننه‌کران و نیارق را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: برای احداث مدول دوم تصفیه‌خانه آب اردبیل و تأمین منابع مالی آن باید تصمیم لازم گرفته شود تا در آینده در تأمین آب آشامیدنی مرکز استان دچار مشکل نشویم.

بدری از سفر وزیر نیرو به استان و بررسی چالش‌های اساسی در حوزه آب با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی استان‌های همسایه می‌توانیم از حقابه خودمان در راستای تأمین منابع آب شرب، صنعت و کشاورزی استفاده کنیم که روش‌های انتقال در این زمینه مورد توجه است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تشدید خشکسالی را در سطح کشور یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان برای تعیین راهکار مناسب در کم کردن آسیب‌ها در این زمینه برشمرد و بیان کرد: در بخش کشاورزی و شرب می‌توانیم از الگوهای موفق جهانی در کنترل مصرف استفاده کنیم تا شرایط مطلوب و پایداری را در حوزه مصرف شاهد باشیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.