• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

پیشگامی فولاد مبارکه در حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری اصفهان/ تشکیل قرارگاه دانش بنیان برای حل مشکلات این عرصه

  • کد خبر : 69204
  • 20 اردیبهشت 1402 - 13:56
پیشگامی فولاد مبارکه در حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری اصفهان/ تشکیل قرارگاه دانش بنیان برای حل مشکلات این عرصه

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین افتتاح هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: اصفهان با داشتن حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده که شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان در این زمینه نقش مهمی داشته است. در زمینه حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری، شرکت فولاد مبارکه پیشگام بوده و صنایع گاز و پتروشیمی نیز به این عرصه وارد خواهند شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایراسین، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین افتتاح هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ضمن خوشامدگویی به هم میهمانان و فن‌آفرینان اظهار کرد: اصفهان با داشتن دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و …. جایگاه خاصی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور داشته و محصولات فناورانه زیادی را به بازار ارائه کرده است.
وی گفت: اصفهان با داشتن حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده که شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان در این زمینه نقش مهمی داشته و باعث جهت دادن به ایده‌های کارآفرینان و فن‌آفرینان شده که به همین خاطر زیست‌بوم خوبی در این عرصه فراهم شده است.
استاندار اصفهان افزود: در نتیجه در این شهرک حدود ۹ هزار نفر از نخبگان استان شاغل شده‌اند که به خاطر ظرفیت‌های علمی ایجاد شده و وجود فارغ‌التحصیلان، می‌تواند اشتغال بیشتری را در بر داشته باشد. اقتصاد آینده استان بر محور دانش‌بنیان‌ و گردشگری است و همه جهت‌گیری‌ها در استان با وزن دادن به این دو مؤلفه انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به آینده‌ای بهتر، شهرک علمی و تحقیقاتی کمک‌های خوبی را به مجموعه استان کرده است. از سوی دیگر فعالیت‌هایی در زمینه مدیریت شهری نیز برای پیاده‌سازی فناوری و نوآوری انجام شده و در زمینه‌های دیگری نظیر صنایع خلاق نیز بسترسازی‌هایی در حال انجام است.
مرتضوی تصریح کرد: مدیریت ارشد استان در دولت سیزدهم با درک اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان، تلاش کرده مجموعه‌ها را مدیریت، راهبری و حمایت کند که با کمیته‌های قرارگاه دانش‌بنیان می‌توانیم از مشکلات دانش‌بنیان گره‌گشایی کنیم.
وی تأکید کرد: در جلسات متعددی با مجموعه‌های اقتصادی استان مذاکره شده تا برای ایجاد ظرفیت‌هایی در جهت تأمین و توسعه فناوری کمک کنند. در زمینه حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری، شرکت فولاد مبارکه پیشگام بوده و صنایع گاز و پتروشیمی نیز به این عرصه وارد خواهند شد. ایده جدید استان برای اقتصاد تولید انیمیشن ورود خواهد کرد تا شهرکی در این زمینه تأسیس شده که با توجه به ظرفیت‌های قانونی، شرکت‌های بزرگ را در این زمینه تقویت می‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=69204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.