• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

پوشش ۴G در «گردنۀ گیان» تفرش برقرار شد

  • کد خبر : 9099
  • 21 بهمن 1399 - 21:15
پوشش ۴G در «گردنۀ گیان» تفرش برقرار شد

با افتتاح سایت تلفن‌همراه جاده‌ای ایرانسل در گردنۀ مهم و حادثه‌خیز گیان شهرستان تفرش، این منطقه از حالت نقطۀ کور ارتباطی خارج شد.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، بهره‌برداری از سایت نسل سه و نسل چهار ایرانسل در گردنۀ گیان، رسماً آغاز شد و این منطقه که تاکنون فاقد هرگونه پوشش ارتباطی بود، تحت پوشش شبکۀّ نسل چهار اینترنت‌همراه قرار گرفت. با توجه به موقعیت صعب‌العبور و هوای سرد موجود در این منطقه، راه‌اندازی سایت ارتباطی با پیچیدگی قابل توجهی همراه بود.

در مراسم راه‌اندازی این سایت در محل گردنۀ گیان شهرستان تفرش، جمعی از مدیران منطقه‌ای ایرانسل، مهندس سیدعلی آقازاده استاندار، مهندس لادن مهدوی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان مرکزی، مهندس عبدالرضا حاج‌علی‌بیگی فرماندار و حجت‌الاسلام حاجیلری امام‌جمعۀ شهرستان تفرش و جمعی از مدیران محلی حضور داشتند.

علاوه بر این سایت، راه‌اندازی سه سایت جدید و ارتقای سه سایت دیگر در استان مرکزی توسط ایرانسل، همزمان با دهۀ فجر انقلاب اسلامی انجام شده است تا پوشش حداکثری در این استان تأمین شود.

با راه‌اندازی این سایت، گردنۀ گیان در جادۀ منتهی به شهرستان تفرش از حالت نقطۀ کور ارتباطی خارج و پوشش نسل چهارم اینترنت‌همراه (۴G/LTE) در این منطقه برقرار شد. این جاده یکی از مهمترین جاده‌های منتهی به شهرستان تفرش است که تا کنون فاقد هرگونه پوشش ارتباطی بوده و با راه‌اندازی سایت تلفن‌همراه ایرانسل، به شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه متصل شده است.

دره گیان یکی از راه‌های ارتباطی مهم و حادثه‌خیز استان مرکزی است و ایجاد سایت مخابراتی در این منطقه، با توجه به وضعیت جغرافیایی آن بسیار دشوار بود.

تامین پوشش ارتباطی گردنه گیان در سفر وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به استان مرکزی در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ مصوب شده و از محل اعتبارات پروژۀ USO، در دستور کار شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل قرار گرفته بود.

ایرانسل در راستای تحقق اهداف برنامۀ ششم توسعه و تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در جهت تحقق زندگی دیجیتال و محرومیت زدایی ارتباطی و برقراری عدالت ارتباطی در تمام کشور، روند اتصال مسیرهای مهم جاده‌ای و  روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکۀ ملی اطلاعات را در چندماه گذشته با سرعت بیشتری پیگیری کرده و همگام با تلاش‌های دست‌اندرکاران پروژه ملی USO، در جهت اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت همراه تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ گام بر می‌دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.