• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

«پلی‌پروپیلن» درآمدزاترین محصول پتروشیمی شازند

  • کد خبر : 48018
  • 28 خرداد 1401 - 17:02
«پلی‌پروپیلن» درآمدزاترین محصول پتروشیمی شازند

بیشترین درآمدزایی پتروشیمی شازند از فروش محصولات در بازار داخل کشور با یک هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان حاصل شد ، در این بازار عمده‌ترین درآمد از فروش محصول «پلی‌پروپیلن» با ۳۶۵ میلیارد تومان به دست آمد.

مجموع درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند (اراک) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری از فروش محصولات طی این دوره شناسایی کرد مبلغی بالغ‌بر یک هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان بود طی ۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد تجمیعی این پتروشیمی بالغ بر ۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان بود.

عملکرد ماهانه پتروشیمی شازند+بورس نیوز

پتروشیمی شازند (اراک) درآمدی که در اردیبهشت‌ماه از فروش محصولات به دست آورد مربوط به ۲ بازار داخلی و صادراتی بود که بیشترین درآمد در بازار داخل کشور شناسایی شد، درآمد‌های بازار داخلی دربرگیرنده‌ی ۶۳ درصد از کل درآمد‌ها طی این دوره ماهانه بود و همچنین توانست از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز ۵۲۷ میلیارد تومان کسب عایدی کند.

درآمد‌های ماهانه “شاراک” 

بر پایه گزارش گروه تحقیق بورس نیوز درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند (اراک) در اردیبهشت‌ماه سال جاری به ثبت رساند روند رو به رشد را در پیش گرفت، این پتروشیمی نسبت به ماه گذشته ۲۴ درصد افزایش را شاهد بود و نسبت به درآمدی که طی دوره مشابه سال گذشته توانست از خود بر جای بگذارد با ۴۱ درصد رشد همراه بود.

درآمد‌های تجمیعی “شاراک” طی ۲ ماه گذشته (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) نیز ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد، بر اساس نمودار فوق بیشترین درآمد شناسایی‌شده توسط پتروشیمی شازند طی ۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی مربوط به اردیبهشت‌ماه است.

روند کسب درآمد ماهانه شاراک+بورس نیوز

بیشترین درآمدزایی پتروشیمی شازند از فروش محصولات در بازار داخل کشور با یک هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان بود، در این بازار نیز عمده‌ترین درآمد از فروش محصول «پلی‌پروپیلن» با ۳۶۵ میلیارد تومان به دست آمد.

درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز ۸۲۷ میلیارد تومان ثبت شد، بیشترین درآمد ارائه‌شده در این بازار نیز مربوط به فروش «هیدروکربور ۸۰ A» بود که ۱۶۵ میلیارد تومان درآمدزایی برای این پتروشیمی داشت.

روند مقدار فروش پتروشیمی شازند (اراک)

بر اساس این گزارش، “شاراک” در اردیبهشت‌ماه مجموع فروش محصولات خود را طی این دوره یک‌ماهه بالغ‌بر ۸۴ هزارتن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی ۱۳۷ هزار و ۲۱۸ تن بود، همچنین محصولاتی که طی این دوره ۲ ماهه به فروش رسید نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش پیدا کرد.

«پلی‌پروپیلن» درآمدزاترین محصول پتروشیمی شازندمقدار فروش ماهانه شاراک+بورس نیوز

بیشترین مقدار فروش “شاراک” در اردیبهشت‌ماه از بخش فروش در بازار داخلی بود که بالغ‌بر ۴۷ هزارتن از محصولات را به فروش رساند، بیشترین محصول فروش رفته طی این دوره ماهانه در اختیار محصول «هیدروکربور‌های هیدروژینه شده» در بازار صادراتی بود، مقدار فروش این محصول طی این دوره بالغ‌بر ۱۰ هزارتن بود، نرخ فروش آن ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

منبع خبر: بورس نیوز:

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=48018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.