• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

­پرداخت ۴۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات در بخش مسکن

  • کد خبر : 54915
  • 28 شهریور 1401 - 11:42
­پرداخت ۴۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات در بخش مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد برای پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمود شایان با بیان این که مهم‌ترین موضوع در ساخت مسکن تامین مالی است، گفت: برای ساخت حدود ۲.۳ میلیون مسکن مهر در مجموع ۵۵ هزار میلیارد تومان خط اعتباری اختصاص یافت.

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن سال گذشته ۷۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و امروز هم حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان قرارداد برای پرداخت تسهیلات در بخش مسکن امضا شد.
شایان ادامه داد: قانون ۲۷ بانک و موسسه مالی و اعتباری را مکلف کرده در نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند. این اولین بار است که در قانون از بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات نام برده می‌شود. همه این‌ها در نهضت ملی مسکن سهمیه دارند و باید برای تولید سالانه یک میلیون مسکن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات را پرداخت کنند.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان سهم‌الشرکه بانک و منابع واریزی مردم در نهضت ملی مسکن به پروژه‌ها تزریق شده است.
وی با اشاره به این‌که آورده مردم در طرح نهضت ملی مسکن هم نقش تعیین کننده‌ای در اجرای پروژه‌ها دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۷۰ هزار نفر افتتاح حساب کرده‌اند که ۴۰ میلیون تومان و بیشتر را واریز کرده‌اند.
شایان ادامه داد: تفاوت مسکن مهر با نهضت ملی مسکن این است که در طرح نهضت ملی ابتدا باید بخشی از سهم‌الشرکه خود را که ۴۰ میلیون تومان است، واریز کنند. با دستور وزارت راه و شهرسازی این مبالغ را برای آماده‌سازی و … به پروژه تزریق می‌کنیم.
وی با تاکید بر این‌که واریز اول لینک ورودی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن است، افزود: اگر قرار باشد واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق صنعتی‌سازی ساخته شود آیا سیستم بانکی می‌تواند همپای سرعت ساخت و ساز حرکت کند. یکی از روش‌ها این است که منابع مالی از طریق خط اعتباری تامین شود که این روش فعلا خط قرمز است.
وی ادامه داد: روش دوم این است سپرده قانونی بانک‌هایی که به تامین مالی نهضت ملی مسکن وارد نشده و به قانون عمل نکرده‌اند را افزایش دهد. بانک مرکزی می‌تواند سپرده را در اختیار بانک مسکن قرار دهد تا به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود. این کار مزیت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عدم خلق پول است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: این یک پول پر قدرت نیست و منابع مالی بانک‌ها در اختیار حوزه ساخت و ساز قرار می‌گیرد.
شایان یادآور شد: بانک‌ها و موسسات مالی باید به نهضت ملی مسکن وارد شوند ولی متأسفانه تا کون اقدام چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=54915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.