• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

پایه پولی و نقدینگی با برنامه بانک مرکزی کنترل شد/ همکاری نزدیک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در اصلاحات اقتصادی

  • کد خبر : 52457
  • 31 مرداد 1401 - 15:52
پایه پولی و نقدینگی با برنامه بانک مرکزی کنترل شد/ همکاری نزدیک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در اصلاحات اقتصادی

تجارت‌گردان – معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش برجسته رویکرد‌های بانک مرکزی در کنترل متغیر‌های پولی، از همکاری نزدیک دو دستگاه در پیشبرد اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم خبر داد.

محمدهادی سبحانیان در گفتگو با ایبِنا؛ درباره وضعیت و نتایج همکاری‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حوزه‌های مشترک تأکید کرد: تجربه گذشته نشان داده است که اگر بین اجزای اقتصادی دولت‌ها انسجام و هماهنگی وجود نداشته باشد دولت‌ها نمی‌توانند به اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنند. به‌تبع، دو مورد از اجزای مهم ستاد اقتصادی دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی هستند که طی یک سال گذشته در موضوعات مختلف همکاری خوبی را با هم دیگر انجام داده‌اند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصادیق این همکاری در تدوین بسته کنترل تورم است که بحمدالله با اهتمام و تلاشی که همکاران ما در بانک مرکزی دارند، رویکرد‌هایی را در پیش گرفته‌اند که در نتیجه آن شاهد هستیم طی چند ماه گذشته خلق نقدینگی و استفاده از پایه پولی در کشور کنترل شده است و امیدوار هستیم که با اصلاح رویه‌های نادرستی که در گذشته وجود داشته بتوانیم بیش‌ازپیش شاهد کنترل تورم در کشور باشیم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: یکی دیگر از محور‌هایی که همکاری نزدیکی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اتفاق افتاده، موضوع ساماندهی پوز‌های بانکی است. بخش قابل‌توجهی از این پوز‌ها اتصالی به پرونده‌های مالیاتی نداشتند و منشأ بسیاری از تخلفات بودند که در یک همکاری نزدیک، این ساماندهی اتفاق افتاد.

سبحانیان ادامه داد: موضوع بعدی بحث تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری است و سایر موارد مانند تدوین لایحه ساماندهی استخراج و مبادله رمزارز‌ها نیز یک هماهنگی و ارتباط نزدیکی بین این دو دستگاه را طلب می‌کرد که بحمدالله تا به امروز توانسته‌ایم این همکاری را به‌صورت نزدیک دنبال کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.