• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی افتتاح شد

  • کد خبر : 65742
  • 12 اسفند 1401 - 7:22
پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی افتتاح شد

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایدرونیوز، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی صبح پنجشنبه با حضور رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت در جنوب استان بوشهر برگزار شد.

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با هدف تولید ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شهری (متان) و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد در روز، همچنین سالانه یک میلیون تن گاز مایع ال‌پی‌جی و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی با کارفرمایی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس و مشارکت کنسرسیوم تماماً ایرانی با راهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در آستانه بهره‌برداری است.

طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی به دو بخش خشکی و فراساحل تقسیم می‌شود. بخش خشکی این طرح شامل تأسیسات پالایشگاهی است و بخش فراساحلی شامل ۴ سکوی گازی (دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری)، ۴۴ حلقه چاه و دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ است که گاز را از دریا در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان به پالایشگاه منتقل می‌کند و در عمل فرآیند شیرین‌سازی گاز را در بخش خشکی انجام می‌دهد.

بیش از ۷۰ درصد کل کالای مورد نیاز فاز ۱۴ پارس جنوبی از تولیدکنندگان داخلی تأمین شد که نسبت به دیگر پالایشگاه‌های مشابه رکورد جدیدی در استفاده از توانمندی‌های داخلی نشان می‌دهد.

با راه‌اندازی کامل این پالایشگاه بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب در روز به ظرفیت پالایش گاز کشور افزوده می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=65742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.