• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

ویترینی از طراوت و تازگی

  • کد خبر : 52453
  • 31 مرداد 1401 - 15:44
ویترینی از طراوت و تازگی

بدون تردید نگهداری مواد غذایی در خانه از مهم ترین نکات خانه‌داری است. هر چند توصیه می‌شود برای سلامتی بیشتر از میوه‌ها و مواد غذایی تازه استفاده کنید. اما ممکن است که بخواهید یک سری از غذاها، میوه‌ها و سبزی‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید. با این حال تنها دانستن برخی نکات ریز خانه‌داری به تنهایی کافی نیست. یخچال‌ها و قابلیت‌های نوآورانه آن‌ها، می‌توانند به شما کمک کنند تا بدون نگرانی مواد غذایی مورد نیاز خود را به مدت بیشتری نگهداری کنید. ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تنظیمات منعطف یخچال‌های سامسونگ امکانات فراوانی را برای صاحبان خانه فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد امکانات یخچال خود را در هر مرحله از زندگی با نیازهای‌شان تطبیق دهند.

مراقب دمای یخچال باشید
اولین قدم برای تازه نگهداشتن موادغذایی، آشنایی با دمای لازم نگهداری اقلامی است که در یخچال خود ذخیره می‌کنید. برای مثال،چاشنی‌ها به دمای بسیار پایین نیاز ندارند پس بهتر است در قفسه‌هایکناری که در دیواره در یخچال تعبیه شده‌اند نگهداری شوند.این کار باعث می‌شود تا علاوه بردسترسی آسان‌تر به مواد غذایی پر‌مصرف، مواد غذایی که تاریخ انقضای کوتاه‌تری دارند در معرض دید قرار گرفته و از فراموشی و فاسد شدن در امان بمانند. در همین حال، قفسه‌های بالایی یخچال شما برای اقلامی که باید سرد بمانند (مانند لبنیات) و قفسه‌های پایینی (سردترین قسمت‌های یخچال) برای اقلامی که به راحتی خراب می‌شوند مانند گوشت خام، مرغ و ماهی، ایده‌آل هستند. مهندسان سامسونگ با نگاه به این نیاز کاربران، فناوری خنک‌کننده همه‌جانبه یا All-around Cooling را معرفی کرده‌اند. تکنولوژی پیشرفته‌ای که با کنترل مداوم دما گوشه گوشه یخچال‌ را به طور یکنواخت خنک می‌کند. در این سیستم هوای سرد از طریق دریچه‌های متعدد خارج می‌شود تا جریان هوا از چند جهت به حرکت درآید. در نتیجه این فعالیت، نوسانات دمای هوای داخل یخچال کاهش می‌یابد و تازگی و کیفیت مواد غذایی برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌شود. اما این فناوری تنها قابلیت کاربردی یخچال‌های سامسونگ برای حفظ دمای مناسب نیست.

فناوری Multi Flow یا جریان چندگانه از دیگر تکنولوژی‌های موثر در یخچال‌های سامسونگ است که با خنک‌سازی یکسان تمامی قفسه‌ها و کشوها، مواد غذایی را با طراوت و تازه نگه می‌دارد. در این فناوری از طریق دریچه‌هایی کوچک که در هر قفسه وجود دارد دمایی یکسان در سراسر یخچال برقرار می‌شود. این موضوع کمک می‌کند تا اقلامی که در کشوی بزرگ در پایین یخچال قرار می‌گیرد و یا مواد لبنی که در قفسه‌های بالایی نگهداری می‌شود، خنک بمانند.

از رطوبت یخچال نهایت استفاده را ببرید
علاوه بر دما، رطوبت نیز از عوامل تاثیرگذار و مهمی است که برای حفظ تازگی و طراوت مواد غذایی خود نباید از توجه به آن غافل شد. طراحان سامسونگ توصیه می‌کنند میوه‌ها و سبزیجات را در کشوهای یخچال با تنظیمات رطوبت قابل تنظیم نگهداری کنید تا همیشه در شرایط مطلوب و مناسبی حفظ شوند. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که بافت هرگونه از میوه‌ها و سبزی‌ها متفاوت هستند، بنابراین مهم است که از چگونگی نگهداری هر کدام از مواد غذایی اطلاع یابید. برای مثال هلو و خربزه نارس باید در دمای اتاق نگهداری شوند، اما پس از رسیدن، باید آن‌ها درون یخچال قرار داد تا ماندگاری‌شان افزایش یابد. در حالی که یخچال‌های معمولی تنها تا ۳۰ درصد توانایی حفظ رطوبت را دارند، یخچال‌های جدید سامسونگ با استفاده از فناوری Twin Cooling Plus رطوبت مواد غذایی درون یخچال را تا ۷۰ درصد حفظ می‌کند. این یعنی می‌توانید مطمئن باشید که مواد غذایی تا مدت ‌زمانی دو برابر طولانی‌تر از یخچال‌های معمولی، آبدارتر و تازه‌تر می‌مانند. فناوری Twin Cooling Plus دو سیستم خنک کننده مجزا را ارائه می‌دهد که در آن دو فن و دو اپراتور وجود دارد که می‌تواند گردش هوا را در یخچال حفظ کند بنابراین مواد غذایی می‌تواند تا مدت زمان بیشتری طراوت خود را حفظ کنند. از طرفی دیگر وجود دو سیستم خنک کننده مجزا در محفظه یخچال باعث می‌شود تا بوی محتویات متفاوت در یخچال و فریزر با یکدیگر مخلوط نشوند و مواد غذایی طعم اصلی خود را حفظ کنند و خیال شما را از بابت این موضوع نیز راحت می‌کند.

بی‌نظمی ممنوع
در نگهداری از مواد غذایی مهم است که از چیدمان داخلی یخچال خود آگاه باشید و ایده خوبی است که فضای داخلی آن را بر اساس مواد غذایی که خریداری می‌کنید تغییر دهید. بهتر است چیدمان قفسه‌های داخلی یخچال خود را طوری تغییر دهید که به بهترین وجه با طول عمر مواد غذایی شما مطابقت داشته باشد تا هیچ چیز فراموش نشود. یخچال‌های سامسونگ با بهرگیری از فناوری‌های پیشرفته ضمن حفظ استانداردهای تعیین شده فضای ذخیره‌سازی سخاوتمندانه‌ای را در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.