• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

ونزوئلا کانون صادرات محصولات ایران‌خودرو به آمریکای جنوبی

  • کد خبر : 56625
  • 28 مهر 1401 - 22:50
ونزوئلا کانون صادرات محصولات ایران‌خودرو به آمریکای جنوبی

وزیر حمل و نقل ونزوئلا از ثبت سفارش خرید ۳۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه محصولات تارا و دناپلاس توسط مردم این کشور در جریان برگزاری نمایشگاه فناوری ایران-ونزوئلا خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- در نشستی که با حضور معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو، وزیر حمل و نقل کشور ونزوئلا و نمایندگان وزارت دفاع و وزارت امور خارجه ایران، مدیرعامل شرکت سایپا، رییس هیات مدیره شرکت تراکتورسازی و رییس هیات مدیره صنایع ریخته‌گری تاکستان برگزار شد، تفاهم نامه‌های مربوط به توسعه همکاری‌های میان خودروسازان داخلی و کشور ونزوئلا، به امضا رسید.
در این جلسه، رامون ولاسکز، وزیر حمل و نقل کشور ونزوئلا، با اشاره به برگزاری موفق فستیوال فروش خودروهای ایرانی در حاشیه نمایشگاه فناوری ایران- ونزوئلا، از استقبال مردم این کشور از محصولات ایرانی خبر داد و گفت: پیشنهاد می شود تا یک ماه آتی، هزار دستگاه خودرو از هر خودروساز به کشور ونزوئلا و تا پیش از انتهای سال جاری شمسی نیز دست کم دوهزار دستگاه خودروی دیگر از هر خودروساز به این کشور صادر شود.
وی  با بیان این‌که بازار ونزوئلا می‌تواند مرکزی برای صادرات محصولات ایرانی به بازارهای کشورهای اطراف ونزوئلا باشد، ضمن درخواست راه‌اندازی هرچه سریع‌تر شرکت ونیران اتو و نیز فعال شدن شرکت‌های قطعه ساز ایرانی در جهت توسعه صنعت خودروسازی در آن کشور، گفت: در حوزه خدمات پس از فروش نیز ارسال قطعات یدکی، آموزش پرسنل و ارایه خدمات مناسب، از درخواست های جدی ونزوئلاست.

آمادگی ایران خودرو برای صادرات به ونزوئلا 
امیرعباس فرنودی، معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو نیز مراتب آمادگی این خودروساز جهت تامین حداکثری خواسته های طرف ونزوئلایی را اعلام کرد. 
هم چنین، محمدرضا فلسفی، رییس اداره صادرات ریخته گری و رییس هیات مدیره صنایع ریخته گری تاکستان نیز، ضمن ارایه توانمندی های قطعه سازی گروه، بر آمادگی شرکت ایران خودرو جهت آغاز همکاری های قطعه سازی تاکید کرد و به این ترتیب، مقرر شد در اولین فرصت زمینه حضور تیم صادرات قطعات ریخته گری شرکت ایران خودرو در کشور ونزوئلا برای انجام مذاکرات فی مابین فراهم شود.
گفتنی است، در انتهای این نشست مشترک که در شرکت ساپیا برگزار شد، تفاهم نامه توسعه همکاری میان گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا و تراکتورسازی با کشور ونزوئلا به امضا رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=56625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.