• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

وظیفه ما صدور بیمه نامه کاملاً شفاف و درج تعهدات ‌بیمه گر و بیمه گزار به منظور آگاهی بیمه گذار است

  • کد خبر : 66512
  • 23 اسفند 1401 - 12:29
وظیفه ما صدور بیمه نامه کاملاً شفاف و درج تعهدات ‌بیمه گر و بیمه گزار به منظور آگاهی بیمه گذار است

در حال حاضر مهم‌ترین مزیت رقابتی ما خدمات پس از فروش است که میتوانم به جرأت بگویم خسارت براساس شرایط بیمه نامه بررسی و مبلغ خسارت توسط کارشناسان خبره و مستقل که مورد تأیید بیمه مرکزی می باشند تعیین و پرداخت می‌شود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، پوراسکندری اعلام کرد اولین وظیفه ما صدور بیمه نامه کاملاً شفاف و درج تعهدات ‌بیمه گر و بیمه گزار به منظور آگاهی بیمه گذار است تا در زمان بروز خسارت احتمالی بیمه نامه صادره ملاک عمل در تعیین میزان خسارت باشد، به همین خاطر حاضر نیسیتم به خاطر افزایش پرتفو، بیمه نامه ای صادر کنیم که نتوانیم جوابگوی بیمه گذار در زمان خسارت باشیم.

حسن پوراسکندری به تشریح وضعیت بیمه نامه های آتش سوزی در این شرکت پرداخت و گفت: با توجه به شرایط بازار و رقابت موجود در صنعت بیمه و تعداد شرکت های بیمه و شبکه فروش گسترده، نرخ شکنی و حق بیمه های غیر فنی و بعضاً درخواست‌های خارج از عرف بیمه گذاران و همچنین محدودیت هایی مانند ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار ها و ثبت کدپستی، اتکایی و… موجب شده جذب پرتفو در این رشته به سختی انجام شود و یا بعضاً حق بیمه تعیین شده (براساس رقابت بین شرکتهای بیمه) متناسب با ریسک پذیرفته شده نباشد.

وی ادامه داد: باعنایت به رهنمودهای مدیرعامل و تلاش همه همکارانم در شرکت تا ۱۱ ماه از سال عملکرد مناسب با ترکیب پرتفو مناسب داشتیم و بیش از یک هزار و پانصد میلیارد تومان حق بیمه تولید کردیم و تا آخر سال به لطف خدا و تلاش مجموعه بیمه تعاون کل پرتفو تعیین شده را محقق خواهیم کرد. البته تلاش به تنهایی برای تحقق پرتفو بدون جلب رضایت بیمه گذاران و ذینفعان میسر نمی شود. در همین راستا می بایست شبکه فروش را تقویت کرده و ارتباط بیشتری با بیمه گزاران داشته باشیم. همچنین لازم است در راستای اعتمادسازی برای بیمه گزاران، بحث خدمات دهی بهتر و سریعتر را تقویت کنیم. براساس آمار موجود از مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت، وضعیت پرداخت خسارت در بیمه تعاون برای بیمه گزاران قابل قبول است ولی با ایده آال ما فاصله دارد. در هر صورت باتوجه به اینکه فعالیت شرکت های بیمه خدماتی بوده و اصل ارائه خدمات بیمه گران به بیمه گذاران در زمان بروز خسارت شروع میشود ، لذا لازم است بین حق بیمه دریافتی و خسارت پرداختی تناسب معقول و قابل قبولی وجود داشته باشد.

پوراسکندری اعلام کرد اولین وظیفه ما صدور بیمه نامه کاملاً شفاف و درج تعهدات ‌بیمه گر و بیمه گزار به منظور آگاهی بیمه گذار است تا در زمان بروز خسارت احتمالی بیمه نامه صادره ملاک عمل در تعیین میزان خسارت باشد، به همین خاطر حاضر نیسیتم به خاطر افزایش پرتفو، بیمه نامه ای صادر کنیم که نتوانیم جوابگوی بیمه گذار در زمان خسارت باشیم.

در حال حاضر مهم‌ترین مزیت رقابتی ما خدمات پس از فروش است که میتوانم به جرأت بگویم خسارت براساس شرایط بیمه نامه بررسی و مبلغ خسارت توسط کارشناسان خبره و مستقل که مورد تأیید بیمه مرکزی می باشند تعیین و پرداخت می‌شود.

مدیریت ارتباط با مشتریان
گفتنی است بیمه تعاون واحدی برای ارتباط با مشتریان دارد و پوراسکندری در این خصوص توضیح می دهد که کارشناسان این واحد پس از صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت با بیمه گزاران تماس میگیرند و نظر آنان را در خصوص نحوه صدور و پرداخت خسارت، اعم از نحوه برخورد و میزان اطلاعات و تسلط کارشناس، سرعت صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت و مهم تر از همه مبلغ خسارت جویا میشوند و در پایان هر ماه گزارشی مبنی بر رضایت یا عدم رضایت بیمه گزاران با ذکر مورد عدم رضایت برای این مدیریت ارسال می شود و ما بعد از دریافت گزارش نسبت به بررسی موضوع و تماس با بیمه گذار اقدام میکنیم و چنانچه اشتباهی رخ داده باشد نسبت به اصلاح آن اقدام و یا چنانچه لازم است توضیحات تکمیلی به بیمه گزار داده شود حتماً انجام خواهد شد و مجدداً نتیجه اقدامات انجام شده طی گزارشی برای واحد ارتباط با مشتریان ارسال خواهد شد.

طرح رایگان بیمه آتش سوزی در بیمه تعاون
مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون همچنین با اشاره به طرح‌های جدید این شرکت مطرح کرد: در طرح فروش بیمه نامه رایگان، به ازای خرید یک بیمه نامه عمر یا بیمه نامه بدنه خودرو از بیمه تعاون که با اعمال تخفیفات بسیار عالی خواهد بود، یک بیمه نامه آتش سوزی مسکونی رایگان با تعهدات مشخص به بیمه گزاران تقدیم می شود. در صورت تمایل بیمه گذار جهت افزایش تعهدات سرمایه و خطرات و بیمه کردن سایر اموال متعلق به خود یا بستگان، حداکثر تخفیف در حق بیمه محاسبه خواهد شد.

با کمک بیمه های آتش سوزی از تکرار پلاسکوها جلوگیری می شود
پوراسکندری در ادامه به ضرورت فرهنگسازی و نقش بیمه های آتش سوزی در کشور ایران اشاره کرد و در این خصوص تصریح کرد: کشور ما مستعد حوادث بلایای طبیعی است و هر ساله هم شاهد وقوع آن هستیم. شاید بهتر باشد موضوع اجباری بودن بیمه نامه آتش سوزی و خطرات تبعی (بلایای طبیعی) به صورت جدی تری بررسی و دنبال شود. البته مدتی است صندوق بلایای طبیعی با تعهدات بسیار پایین تشکیل شده ولی این تعهدات نمیتواند جوابگو و جبران کننده خسارات حادث شده برای مردم باشد. حال اینکه تاکنون خسارتی توسط صندوق پرداخت شده یا خیر را باید از مسئولین مربوطه سوال کرد.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون ادامه داد: زلزله شهرستان خوی، زلزله در کشورهای ترکیه و سوریه هشدار و تلنگری مجدد برای همه ماست که باید فکری جدی و کارشناسی برای افزایش تعهدات صندوق یا اجباری شدن بیمه نامه آتش سوزی و خطرات تبعی داشته باشیم. همچنین اقدامات جدی برای افزایش ایمنی ساختمان های غیر ایمن براساس استانداردهای موجود از مواردیست که می بایست به سرعت صورت پذیرد تا شاهد تکرار حادثه پلاسکو یا متروپل نباشیم.

وی اضافه کرد: برخی از مردم فکر میکنند حق بیمه آتش سوزی بسیار بالاست به همین دلیل نسبت به بیمه کردن اموال خود اقدام نمیکنند یا بیمه را در اولیت های اول زندگی خود قرار نمیدهند. آگاه کردن مردم از بیمه و امکانات خوب آن از وظایف جدی بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه هست که تبلیغات مناسبی در این زمینه داشته باشند که البته طی سالهای اخیر فعالیت های خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

پوراسکندری با توجه به پایین بودن حق بیمه و کارمزد در این رشته اشاره کرد و گفت این دو موضوع نیز از عواملی ست که موجب کاهش فعالیت شبکه فروش در این رشته می شود چون جذابیت خاصی برایشان ندارد.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون افزود: از طرفی هم دولت به دلیل جلوگیری از احتکار کالا، طرحی را ارائه داد که بر اساس آن محل های نگهداری کالا و منازل مسکونی در ابتدا بایست اطلاعات و کدپستی خود را در سامانه جامع انبارها و یا شرکت پست ثبت نمایند که این موضوع هم بعضا موجوب مقاوت مشتریان بوده و از صدور یا تمدید بیمه نامه خودداری می کنند.

درخواست های خارج از عرف بیمه گذاران
پور اسکندری در ادامه به درخواست حذف ماده ۱۰ قانون بیمه یا فرانشیز یا درج شرایط غیر فنی توسط بیمه گزاران در مناقصات و استعلام ها که عمدتاً دولتی هستند اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل آن محدودیت بودجه این شرکتها برای امور بیمه و پرداخت حق بیمه بوده که موجب می شود بیمه گزاران نتوانند اموال خود را به ارزش روز بیمه کنند و برای جلوگیری از اعمال ماده ۱۰ یا فرانشیز و…، برخی شرایط خارج از عرف را در زمان استعلام در اسناد خود مطرح میکنند که این موضوع مشکلاتی را هم برای خود بیمه گزار و هم بیمه گر در زمان صدور و مخصوصا در زمان خسارت ایجاد کرده است.

وی به ضرورت دیجیتالی شدن بیمه نامه ها اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع بیمه گزار نیازمند خرید بیمه به صورت غیر حضوری و آنلاین بوده که این اتفاق خوبی است و این در حالی است که کشورهای پیشرفته به سمت الکترونیکی شدن کلیه امور میروند تا رضایت بیشتری را برای بیمه گذاران خود فراهم کنند. بیمه تعاون هم در مسیر تحول دیجیتال حرکت کرده و میکند و با تمامی استارت آپ هایی که در این زمینه فعالیت میکنند، همکاری خوبی دارد و خود بیمه تعاون نیز به صورت آنلاین محصولات خود را در معرض دید و فروش قرار داده است. درحال حاضر محدودیتی در فروش بیمه نامه های آنلاین نداریم و بیمه نامه به دو صورت فیزیکی و pdf برای بیمه گزار ارسال میشود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=66512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.