• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

وظیفه سازمان تأمین‌اجتماعی حمایت توأمان از بیمه‌شدگان و کارفرمایان است

  • کد خبر : 65746
  • 12 اسفند 1401 - 7:22
وظیفه سازمان تأمین‌اجتماعی حمایت توأمان از بیمه‌شدگان و کارفرمایان است

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان سی‌وسومین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی؛ در استان چهارمحال‌وبختیاری و در جلسه‌ای با نمایندگان شرکای اجتماعی‌ این سازمان شامل بیمه‌شدگان، کارگران و کارفرمایان، گفت: مأموریت اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی، صیانت از بیمه‌شدگان و اقشار مولد جامعه است اما دفاع از منافع کارگران، در گرو حمایت از ادامه فعالیت کارفرمایان و فراهم آوردن شرایط مناسب برای استمرار فعالیت اقتصادی نیز هست. بدون وجود کارفرمایان، کار و فرصتی برای اشتغال قابل تصور نیست؛ کارفرمایان عزیزی که در این وضعیت اقتصادی، سرمایه خود را به میدان آورده‌اند و ممکن است صرفه اقتصادی چندانی برای آنها نداشته باشد، کارشان یک جهاد بزرگ است.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: حضور میدانی مدیرعامل محترم و معاونان و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در استان‌ها و شهرستان‌ها برای این است که ان‌شاءلله با این مشاهدات و ارزیابی میدانی، در عمل به تحقق عدالت که مورد تأکید دولت سیزدهم و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی است، نزدیک‌تر شویم. عدالت البته در نظام بیمه اجتماعی و در حوزه سلامت، الزاماً به این معنی نیست که همه نوع تجهیزات پزشکی در همه مراکز درمانی در دسترس باشد. اگر یک مبلغی برای تجهیز یک مرکز درمانی شود که مراجعه‌کننده‌ای ندارد، این کار موافق عدالت نیست.

وی با اشاره به اینکه نصب و استفاده از تجهیزات پزشکی، پروتکل‌های خاص خود را دارد، گفت: در توزیع تجهیزات پزشکی خاص و پیشرفته و گران‌قیمت با متناسب با سطح‌بندی و نگاه جامع به تمامی مناطق اقدام کرد. هم‌اکنون خدمات بستری برای افراد بالای ۶۵ سال در مراکز غیرملکی و فرانشیز استفاده از مراکز طرف قرارداد برای شهرهای فاقد مراکز ملکی رایگان است و اقدامات شبیه این هم در راستای صیانت از امانت بیمه‌شدگان است و هم به عدالت نزدیک‌تر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور، اقتضائاتی دارد که اقدامات و برنامه‌های این سازمان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: وظیفه سازمان تأمین‌اجتماعی حمایت توأمان از بیمه‌شدگان و کارفرمایان است. دفاع از منافع کارگران و بیمه‌شدگان در گرو حمایت از کارفرمایان است، چرا که بدون وجود سرمایه و بدون وجود کارآفرین، حمایت از کارگران ممکن نیست. کارفرمایان عزیزی که در این وضعیت اقتصادی سرمایه خود را به میدان آوردند تا به کشور خدمت کنند، به نظر من این کار آنها یک جهاد بزرگ است.

وی با اشاره به این که در همین اوضاع اقتصادی، سازمان تأمین‌اجتماعی توانست بزرگترین تسویه‌حساب تاریخ نظام بانکی کشور را انجام دهد، درباره اقدامات قابل توجه سازمان طی یک‌سال گذشته گفت: در سالی که گذشت ما افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان را داشتیم که این در تاریخ کشور بی‌سابقه بود. در کنار این پرداخت به‌موقع حقوق بازنشستگان و پرداخت ماهانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومانی چیزی نیست که به راحتی مقدور باشد. همه اینها مرهون زحمات ارکان مختلف سازمان و همراهی و همکاری شرکای اجتماعی سازمان است که الحمدلله سازمان رابطه بسیار خوبی با این شرکا در سراسر کشور دارد.

دکتر اسفندیاری در پاسخ به سوالی در رابطه با فقدان برخی داروها در لیست داروهای تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی، گفت: وظیفه تعیین فهرست داروهای تحت پوشش بیمه‌ها بر عهده شورای عالی بیمه است که دبیرخانه آن نیز در حوزه وزارت بهداشت است و سازمان تأمین‌اجتماعی تنها یکی از اعضای این شورا است. هر دارویی که در فهرست داروهای مورد تایید این شورا وجود داشته باشد، در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی وجود دارد.

اسفندیاری با بیان اینکه مشکلات مقطعی سامانه‌های خدمات غیرحضوری در حال اصلاح است، گفت: در مسیر حرکت به سمت سازمان تأمین‌اجتماعی هوشمند هستیم و به‌زودی این مشکلات حل خواهد شد. همچنین پاسخگویی سامانه ۱۴۲۰ امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد بیشتر شده است و همه مخاطبان می‌توانند در تمام ساعات شبانه‌روز و در هفت رور هفته مشکلات احتمالی را به این سامانه گزارش کنند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در ابتدای این جلسه تعدادی از فعالان و نمایندگان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان استان چهارمحال و بختیاری، دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را به اطلاع معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استا‌ن‌های سازمان تأمین‌اجتماعی رساندند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=65746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.