• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
2

وصول بخشی از مطالبات معوق بانک ملی ایران با اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی کشور

  • کد خبر : 52498
  • 31 مرداد 1401 - 17:56
وصول بخشی از مطالبات معوق بانک ملی ایران با اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی کشور

تا پایان سال گذشته ۲۱۰۶ میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانک ملی ایران با اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، وصول شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این قانون که از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و بانک های کشور موظف به اجرای آن شدند با هدف حمایت از رونق تولید و تسهیل تسویه بدهی ریالی غیرجاری تولیدکنندگان به بانک ها و موسسات اعتباری از سوی بانک ملی ایران به اجرا درآمد.
بر اساس این قانون تسهیلات گیرندگانی که تمام یا بخشی از بدهی سررسید شده آنها تا پایان سال ۱۳۹۷ پرداخت نشده بود، بدهی غیرجاری آنها با ترتیبات مقرر در قانون محاسبه و پس از راه اندازی سامانه و فراهم شدن مقدمات سیستمی لازم ، حداکثر تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ درخواست خود را ارائه دادند و تا پایان بهمن ماه این سال نسبت به ثبت اطلاعات بدهی خود در سامانه اقدام کردند. همچنین تسویه نقدی مانده بدهی مشتریان نیز تا پایان اسفند ماه همین سال، صورت گرفت.
گفتنی است در مجموع با اجرای این قانون از تعداد ۲۵۷۵ درخواست ارائه شده از سوی متقاضیان جهت بهره مندی از قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، تعداد ۶۱۹ فقره از پرونده های بدهکاران بانکی بانک ملی ایران، تسویه شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.